VPN en Hotmail/Live/Outlook account op iPhone.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:42
Hallo,

Sinds ik NordVPN op mijn iPhone en iPad heb geïnstalleerd heb ik iedere dag wel een keer de melding dat ik mijn wachtwoord opnieuw moet invullen bij de diverse Microsoft mail accounts.
Best irritant waardoor je bijna ontmoedigd wordt om een VPN service te gebruiken.
De VPN app staat zo ingesteld dat deze automatische de snelste Nederlandse server van NordVPN uitzoekt.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Groet, Eric

Alle reacties

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Geen VPN meer gebruiken ;)

Ik heb zoiets bij de hand gehad met een PIA VPN, Microsoft ziet waarschijnlijk een verdachte verbinding en wil dan dat je je credentials laat zien om zeker te weten dat je bent wie je bent.

Niet zo handig voor jou, maar beter zo dan dat een of andere idioot met inloggegevens die geoogst zijn bij een hack zich voordoet als jou.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 18:01

megaleo

Special member

Interessant....
Ik heb weliswaar geen VPN geïnstalleerd op m'n iPhone maar wél de melding dat ik mijn wachtwoord opnieuw moet invullen bij mijn MS-account.
Niet elke dag, maar soms ook wel elke dag, dan een paar dagen niet en opeens weer wel. :?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Notaname schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:06:
Hallo,

Sinds ik NordVPN op mijn iPhone en iPad heb geïnstalleerd heb ik iedere dag wel een keer de melding dat ik mijn wachtwoord opnieuw moet invullen bij de diverse Microsoft mail accounts.
Best irritant waardoor je bijna ontmoedigd wordt om een VPN service te gebruiken.
De VPN app staat zo ingesteld dat deze automatische de snelste Nederlandse server van NordVPN uitzoekt.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Groet, Eric
op apple mail app, maar op outlook niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
Waarom heb je NordVPN geïnstalleerd? Is dat nodig voor connectie naar Microsoft? Anders gezegd, wat probeer je te bereiken om over VPN naar Microsoft toe te gaan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Feature, geen bug. Als een systeem ziet dat je steeds van andere / spannende IP's komt (waar ook nog eens 'fout' verkeer vandaan komt) dan is het niet onterecht om opnieuw verificatie te vragen.

Oplossing is niet standaard via vpn te werken (is in veel maar niet alle situaties ook helemaal niet beter qua privacy of beveiliging). Of inderdaad de Outlook app gebruiken. Waarbij ik me kan voorstellen, zeg ik zonder kennis, dat die simpelweg meer communiceert over wie je bent.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Notaname
Archie_T schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:08:
Waarom heb je NordVPN geïnstalleerd? Is dat nodig voor connectie naar Microsoft? Anders gezegd, wat probeer je te bereiken om over VPN naar Microsoft toe te gaan?
Gewoon permanent VPN aan staan voor privacy etc en nee, niet specifiek Microsoft.
Mijn Exchange accounts hebben nergens last van en andere IMAP/POP accounts ook niet. Dat is het frustrerende.

• Notaname
F_J_K schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:12:

Oplossing is niet standaard via vpn te werken (is in veel maar niet alle situaties ook helemaal niet beter qua privacy of beveiliging). Of inderdaad de Outlook app gebruiken. Waarbij ik me kan voorstellen, zeg ik zonder kennis, dat die simpelweg meer communiceert over wie je bent.
Outlook op W10 of Big Sur werkt prima echter krijg ik op iOs m'n Exchange accounts niet aan de praat. :'(
Pagina: 1