[Excel] 2 kolommen die worden doorgerekend op ander workshee

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:33
Beste tweakers ik heb het volgende idee/probleem:

Ik heb rijen van 2 cellen die ik wil doorrekenen op een andere worksheet. Het zijn altijd twee cellen in een rij die worden doorgerekend op de volgende worksheet. Ipv alle rijen apart in te vullen wil ik dat dit automagisch gebeurt door de cellen als input te gebruiken. Is dit mogelijk?

Sheet 1 - 2 kolommen met getallen waarvan ik een uitkomst wil weten (zijn ongeveer 200 regels)
Rij 1Input 1Input 2
Rij 210033Uitkomst sheet 2
Rij 344500Uitkomst sheet 2

Sheet 2 - Hoop formules en data waarbij ik voor elke rij van sheet 1, 'input 1' en 'input 2' wil gebruiken als input. Ik kan helaas niet alle formules van sheet 2 in de 'Uitkomst' cel van sheet 1 zetten.

Rij 1Input 1(sheet1)Input 2(sheet1)Uitkomst uitkomst sheet 2
Rij 2DataDataData
Rij etcFormules en dataFormules en dataFormules en data

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:18

g0tanks

Moderator CSA
Fugitive2008 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:30:
Ipv alle rijen apart in te vullen wil ik dat dit automagisch gebeurt door de cellen als input te gebruiken. Is dit mogelijk?
Het lijkt mij dat het kan met een simpele verwijzing die je naar beneden doortrekt. Heb je dat al geprobeerd? Of snap ik je voorbeeld niet?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Fugitive2008
Het lijkt mij dat het kan met een simpele verwijzing die je naar beneden doortrekt. Heb je dat al geprobeerd? Of snap ik je voorbeeld niet?
Nee denk dat je mijn voorbeeld niet snapt. Dank iig voor je response.
Heb hier een excel gemaakt met een voorbeeld: https://switchon.stackstorage.com/s/OLbSocdTfZCGRIKc

[ Voor 32% gewijzigd door Fugitive2008 op 19-11-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:10
Kan je op sheet 2, per brondata van sheet 1, een kolom met berekeningen aanmaken? En de twee kolommen op sheet 2 per brondata dan teruglinken naar sheet 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ah dat is wat duidelijker. Sheet 2 bevat dus een reeks berekeningen die moeilijk te vatten zijn in één formule.

De berekeningen staan nu onder elkaar. Als je ze naast elkaar zet op één regel (eventueel wat cellen samenvoegen, of hulpcellen die alleen rekenen verbergen), dan kan je op elke regel input uit sheet 1 halen en de hele berekening herhalen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Fugitive2008
loeberce schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:34:
Kan je op sheet 2, per brondata van sheet 1, een kolom met berekeningen aanmaken? En de twee kolommen op sheet 2 per brondata dan teruglinken naar sheet 1?
Nee dat is niet handig ik wil gewoon dat hij een hele tabel analyseert met de berekeningen van sheet 2. Anders is het niet handig en ik denk dat ik zo een opzet vaker kan gebruiken.
g0tanks schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:36:
Ah dat is wat duidelijker. Sheet 2 bevat dus een reeks berekeningen die moeilijk te vatten zijn in één formule.

De berekeningen staan nu onder elkaar. Als je ze naast elkaar zet op één regel (eventueel wat cellen samenvoegen, of hulpcellen die alleen rekenen verbergen), dan kan je op elke regel input uit sheet 1 halen en de hele berekening herhalen.
Mwhoa dat is niet handig voor het overzicht wat we per sub berekening willen gebruiken die we weer in een rapport plakken. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Fugitive2008 op 19-11-2020 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Fugitive2008 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:04:
Mwhoa dat is niet handig voor het overzicht wat we per sub berekening willen gebruiken die we weer in een rapport plakken. :)
Als je het per se zo wil houden dan moet je naar VBA kijken die elke regel afgaat. Dus een script dat input uit sheet 1 kopiëert naar sheet 2 en de uitkomst van sheet 2 weer naar sheet 1 kopiëert.

• Fugitive2008
g0tanks schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:08:
[...]

Als je het per se zo wil houden dan moet je naar VBA kijken die elke regel afgaat. Dus een script dat input uit sheet 1 kopiëert naar sheet 2 en de uitkomst van sheet 2 weer naar sheet 1 kopiëert.
Dank voor je antwoord zal eens wat rondzoeken op het internet ben niet goed onderlegt daarin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Fugitive2008 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:16:
[...]

Dank voor je antwoord zal eens wat rondzoeken op het internet ben niet goed onderlegt daarin.
Ik zou beginnen met zoeken naar hoe je data kopiëert van de ene sheet naar de andere. Als je dat onder de knie hebt kan je het in een loop zetten om het voor alle cellen te doen.

• Fugitive2008
Bedankt voor het meedenken het levert me ook goede zoektermen op, :).
Pagina: 1