Diagram verbergen in grafiek, maar waarden wel zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• InYourHonor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Mijn vraag
Ik wil graag een klimatogram maken in Excel. Dit zijn staafdiagrammen voor de neerslag en een curve voor de temperatuur, met een evolutie van januari tot december.

Nu had ik ook graag de jaargegevens (gemiddelde neerslag per jaar en gemiddelde temperatuur) in de grafiek gestoken. 1 probleem: als ik deze in de grafiek steek, wordt dit ook in de een staafdiagram gestoken en in de curve opgenomen.

Is het mogelijk om dat deeltje van de grafiek (staafdiagram en curve) te verbergen, maar enkel de data onderaan te behouden?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

VanallesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kLciDlsCWtr6REpyoZzqOfRad4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4RT4JXyVXQaMTBwqUVPS9474.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door InYourHonor op 19-11-2020 12:29 ]

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:57

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)
InYourHonor schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:26:
als ik deze in de grafiek steek, wordt dit ook in de een staafdiagram gestoken en in de curve opgenomen.
Je bedoelt hier denk ik 'als ik deze in de tabel' steek? Het lijkt mij dat je simpelweg de gegevensreeks van je grafiek kunt aanpassen zodat het jaartotaal niet wordt meegenomen. Zie ook: De gegevensreeksen in een grafiek wijzigen - Office-ondersteuning

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• hihans
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2021
Je selecteert eerst de brongegevens voor de grafiek en vervolgens voeg je de grafiek in.
Dus als je het totaal niet selecteert komt het ook niet in de grafiek.

[ Voor 12% gewijzigd door hihans op 19-11-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InYourHonor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Maar ik had wel graag de brongegevens van het totaal mee onderaan in de grafiek genomen, naast de maandwaarden. Maar de totaalgegevens mogen niet in de grafiek zichtbaar zijn, want dat is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:57

g0tanks

Moderator CSA
InYourHonor schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:51:
Maar ik had wel graag de brongegevens van het totaal mee onderaan in de grafiek genomen, naast de maandwaarden. Maar de totaalgegevens mogen niet in de grafiek zichtbaar zijn, want dat is niet nodig.
Maar de gegevens onderaan de grafiek zitten toch in een tabel die losstaat van de grafiek? Je kan de tabel inclusief jaartotaal laten zoals het is. Je moet alleen de gegevensreek van de grafiek aanpassen zodat het jaartotaal niet wordt meegenomen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW