Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sinds lange tijd een nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik hou me graag bezig met videobewerking (Adobe Premiere Elements). Gaming is minder van belang (misschien schaf ik nog FS2020 aan) maar 1080p is voor mij een voldoende resolutie voor gaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zeker niet, met uitzondering van mijn monitor. Huidige setup is ouder dan de gemiddelde leeftijd van de bezoekers hier (goed, dat is wat overdreven...)

Huidig:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus M4A87TD€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire HD 6850 1GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internKingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Begin dit jaar een iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 aangeschaft, die gaat natuurlijk mee. Huidige kast maakt mij te veel herrie, en verder wordt dus alles vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben dus op zoek naar een volledige build.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een AMD systeem, gezien de prijs/prestatie verhouding van de 3600.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen.

Ga je overklokken?
Zeker niet.

Wat verwacht je van ons?
Graag een kritische blik over de samenwerking van onderstaande componenten. Heb voor de B550 chipset gekozen, omdat die toch meer geschikt lijkt voor de 3600 dan de B450. Verder is ie ook wat meer toekomstbestendig.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,90€ 199,90
1MoederbordenGigabyte Aorus B550M Elite€ 97,90€ 97,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Ventus OC€ 241,67€ 241,67
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 73,89€ 73,89
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 73,04€ 73,04
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 906,29

edit: Kast aangepast. Was pricewatch: Fractal Design Define S
edit: M-Bord aangepast. Was: pricewatch: MSI MAG B550M Mortar
edit: Storage aangepast: Was pricewatch: Kingston A2000 1TB

[ Voor 76% gewijzigd door gysman11 op 23-11-2020 21:57 ]

Alle reacties

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoe groot is de kans dat je met MSFS aan de gang gaat?
Ik ben voor ditzelfde budget ook een beetje aan het nadenken over een systeem, waarbij de trigger MSFS is geweest :P.
Videokaart vind ik op dit moment nog wel een ding. Er zijn vrij veel nieuwe kaarten aangekondigd, maar weinig low end kaarten. De 3060ti die schijnt te komen komt dan nog het dichtste in de buurt. Gelijktijdig zijn de prijzen van 1660 en 2060 ook ietsie gedaald (minder sterk dan ik had verwacht). Een 2060 zou misschien nog een toevoeging zijn?

Life is not about specs, it is about joy!

• gysman11
  • Niet online
FS is niet bepalend voor mijn build. Laten we zeggen: video editing bepaalt voor 90% wat ik wil. En gezien de huidige setup verwacht ik echt een gigantisch verschil in performance. Momenteel is mijn pc de CPU volledig aan het opstoken als ik videobeelden render, en het gaat tergend langzaam. Maar goed, dat is te begrijpen.

Heb inderdaad ook naar een 2060 gekeken, maar vond de FPS verbeteringen ten opzichte van de extra kosten niet indrukwekkend. Voor de midrange kaarten lijkt de 1660 de sweetspot voor 1080p gaming.

Verwijderd

Heb je een specifieke reden om, met een m-atx moederbord, niet voor een m-atx kast te gaan?

bijv: pricewatch: Fractal Design Define Mini C is geheel de zelfde stijl en merk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2020 14:00 ]

• gysman11
  • Niet online
Niet perse. Kast kreeg goede reviews en is leverbaar bij "mijn" shop (wil graag alles bij 1 verkoper aanschaffen). Daarbij past de kast in mn bureau, en is wat extra ruimte niet onhandig bij de montage.

Maar geen specifieke aversie tegen m-atx kast, ik zal er nog eens naar kijken.

edit: ik zie dat de door jou voorgestelde kast ook leverbaar is bij mijn leverancier.

[ Voor 13% gewijzigd door gysman11 op 19-11-2020 14:13 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
wat zijn de maten van je bureaukast ?
Meeste kasten zuigen aan onderkant / voorkant. Ze blazen aan achterkant / bovenkant.
Als je een kast pakt die precies erin past, moet je goed opletten of dat dit algemene beeld ook klopt, want bijvoorbeeld degene die jij hebt gepakt heeft alleen aan zijkant vd voorkant ingang gaten (en onderin) .

• gysman11
  • Niet online
Kast past zeer ruim in bureau. Bureau is zelfbouw. Voor en achter volledig open, met veel ruimte er omheen. Ik ga even naar de ventilatie kijken.

Verwijderd

Hmm, ik zie dat de meegeleverde fans bij jouw keuze 140mm zijn, tov van 120mm in de mini. De grotere kast zal dus stiller zijn bij gelijke koeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2020 14:29 ]

• gysman11
  • Niet online
de S: YouTube: Fractal Design Define S Review | Open-style Watercooling Heaven!
de C: YouTube: New Fractal Define Mini C - Build + Review!

De S heeft inderdaad 140mm fans, de C lijkt weer wat netter afgewerkt, met de afdekkap voor de voeding en het kabel management. Bij de build van de C geeft de tester aan dat de disks het meeste geluid maken, dus de kast lijkt hoe dan ook vrij stil. De S lijkt me wel weer wat koeler, gezien het feit dat er simpelweg meer ruimte is, en er grotere fans gebruikt worden.

Beide gewoon goede opties denk ik.

edit: dustfilter bij de C is aan de voorkant verwijderbaar, dat is wel een grote plus. (Bij de S moet dat aan de achterzijde). Ik denk dat ik naar de C overstap!

[ Voor 11% gewijzigd door gysman11 op 19-11-2020 14:41 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Voor jou maakt de afdekplaat niet uit denk ik, gezien hij toch in een kast komt te staan.
Anders kan je ook nog eens naar bq pure base 500 kijken. Die heb ik ook, met een 1660s en een r7. (geen extra fans, en tot mijn spijt geen aftermarket CPU koeler :P )

• gysman11
  • Niet online
edit: Moederbord aangepast naar Gigabite, vanwege deze review.
https://www.techtesters.eu/gigabyte-b550-aorus-elite-review/

MB lijkt volledig aan mijn wensen te voldoen.
Pagina: 1