2x 24 inch of 27 inch monitor

Pagina: 1
Acties:

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-06 08:47
Hallo,

Ik ben voor administratieve werkzaamheden aan het kijken naar een andere monitor set-up. Momenteel werk ik op een 24 inch Full-HD monitor.

Ik twijfel echter om over te gaan naar 2x 24 inch QHD of 1x 27 inch QHD. De volgende opties komen naar voren:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenDell P2421D Zwart€ 210,75€ 210,75

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenDell P2720DC Zwart€ 328,-€ 328,-

Is het effectiever om te kijken naar een hogere resolutie, of is 2x een 24-inch Full-HD monitor ook geschikt om goed op te werken?

[ Voor 14% gewijzigd door Schiavoni op 19-11-2020 12:18 ]

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Voor de prijs van die Dell P27 heb je bijna een ultrawide:
https://tweakers.net/moni...guS8xRsopWMjcxM1eKra2tBQA

Maar een office gerichte 27" 1440p kan ook goedkoper:
pricewatch: Philips S-line 275S1AE/00 Zwart

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Ik zou zelf inderdaad of voor een ultrawide (3440x1440 dan), of voor 2 FHD (1920x1080) scherm gaan, en niet een tussenoplossing met een 27" QHD (2560x1440).

Niet direct een antwoord op je vraag, maar wel in lijn hoop ik.

Uit persoonlijke ervaring:

Ultrawide is even wennen, zeker als je dual screen gewend bent. Met 2x dual screen kan je twee schermen 'full screen' zetten. Bij een UW niet, dan zal je in 2 windows moeten werken, die je wel weer langs de kant kan klemmen. Het is wat anders. Ik heb zelf voor UW gekozen, omdat je goed geconcentreerd op een window kan werken als je dat wil, en veel mogelijkheden hebt tot meerdere schermen als dat op dat moment prettig is. Alleen met de twee 'fullscreen' oplossingen vond ik 2x FHD handiger, hoewel ik ook dan merkte dat ik vooral op een scherm mijn focus had.

• Schiavoni
Bedankt voor de tips en aanbevelingen tot nu toe. Ik werk het liefst op twee schermen, zodat ik op het ene scherm iets heb open staan en op het andere iets kan overnemen. Is 2x 24-inch QHD dan een meerwaarde tegenover 2x FHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:53
Twee schermen van het zelfde formaat kan handig zijn, maar hoeft niet.

Ik gebruik zelf een 4K scherm (3840x2160) 28" met mijn oude 24" 1920x1200 scherm er naast.
Je videokaart moet dat ook aankunnen.

Een scherm gaat lang mee, en is de investering vaak echt wel waard.

Het hangt er ook een beetje vanaf waarvoor je het gebruikt, en welk OS je gebruikt.
Ik vind de ondersteuning van 4K en hogere resoluties een stuk beter op Mac dan op Windows of Linux.

Zelf vind ik het werken met een 4K scherm wel erg prettig, en er zijn zeker goede te krijgen voor < €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
De schermen zijn bedoelt voor administratieve werkzaamheden. Er wordt voornamelijk gewerkt met e-mail, Excel en de administratie.

Omdat ik veelal met meerdere vensters werk en ik deze nu steeds moet wegklikken of verkleinen, lijkt het me handig om een venster op 1 monitor open te hebben staan en op het andere scherm bijv. te werken.

Zou het dan makkelijker zijn om met 1 groter scherm en 1 kleiner scherm te werken?

QHD is voor mijn gevoel meer geschikt voor 27-inch, maar zou het ook ideaal werken zijn op 24-inch?

2x 27-inch monitor lijkt me iets teveel ruimte in te nemen op het bureau, vandaar mijn voorkeur voor 2x 24-inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

QHD op 24" is wel wat klein, natuurlijk kun je scaling gebruiken, maar dan kun je imho net zo goed een 1080P scherm kopen.

Ik zou zelf gewoon voor 27" gaan, met een 2e ernaast (die evt kleiner). Ik zou zelf echt niet meer terug willen naar slechts 1 scherm). Als je 2x 27" echt te groot vindt zou ik een kleiner 2e scherm pakken. Ik weet natuurlijk niet hoe groot je bureauruimte is, maar 2x 27" werkt op zich wel erg lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:08
Ik had dat vroeger ook. 2 schermen omdat je dan toch fysiek gescheiden bezig bent, maar op dit moment met mijn LG 38GN940 ultrawide 3840x1600 resolutie heb ik mezelf al aangeleerd om niet alles maximaal te willen als ik er op werk. Gaat prima. Vaak zijn er ook wel programmatjes om het makkelijker te maken. Maar de resoluties zijn al zo hoog dat het weinig echt uit maakt of een scherm helemaal groot staat of niet. Maar, dat is mijn mening.

Is je scherm breed genoeg, dan kun je in Windows een venster natuurlijk tegen de zijkant aan duwen, dan wil hij hem op de helft maximaliseren. Daarna als er een ander venster open staat, kun je die meteen aanklikken (je krijgt van de andere vensters een miniatuur welke je aan kunt klikken), die komt dan tegen de andere kant.
Pagina: 1