Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1440p ultrawide 144hz gaming +VR - mATX - werkt alles samen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gulioz123
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-08 18:19
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games spelen op ~144hz, 1440p, ultrawide resolutie in een mATX case/mbord. Het lijkt me ook leuk om binnenkort eens VR te proberen met dit systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is niet interessant. Ik heb de onderdelen al gekozen, ik ben vooral benieuwd of dit allemaal goed samenwerkt en past. Ik heb hier nog niet veel ervaring mee.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 - 144hz ultrawide 1440p monitor
Logitech G915 TKL toetsenbord
Logitech G903 muis
webcam

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur. Ik twijfel over de videokaart keuze en ik zou graag bluetooth/wifi in mijn moederbord willen ipv dat ik daar nog een losse kaart voor moet kopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja. De case staat vast (van Fractal Design) en ik twijfel of ik full AMD wil gaan. Dus een B550 moederbord, 5000 AMD CPU en een 6000 AMD GPU. Graag jullie advies of ik bijv. ook prima AMD moederbord + CPU kan doen en een NVIDIA GPU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een niet al te grote kast, mijn oog is gevallen op de Fractal Design case hieronder.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
  • Ik heb dus een monitor met FreeSync op 1440p en 144hz. In hoeverre is het essentieel om daar een AMD videokaart bij te hebben? Zou een 3070/3080 ook gewoon goed functioneren of krijg ik dan stutter?
  • Afgaande op mijn lijst hieronder, verwachten jullie dat alles goed samen werkt? Ook als ik de videokaart een 3070 of 3080 pak ipv een 6800 AMD? Ik begrijp dat als ik alles van AMD gebruik een performance boost kan verwachten, ik twijfel of ik voor deze combo wil gaan of een 3070/3080 videokaart wil gebruiken en dus die combo performance boost mis. Wat denken jullie hierover?
  • Daarnaast de vraag of 650watt voeding genoeg is. Of raden jullie eerder 750+ aan? Ik snap niet zo goed hoe ik hier een bepaald wattage moet kiezen.
  • Qua geheugen zit ik nu op 2x16GB met 3200MHz. Raden jullie 3600MHz aan? Of hoger? Ik snap dat AMD hier meer uit kan halen, denken jullie dat dit een daadwerkelijk verschil maakt met gamen en alledaags computer gebruik?
  • Heb ik nog meer voeding of ventilatoren nodig of kabels of iets anders? Of zou dit lijstje compleet zijn en daarmee alles goed functioneren?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 373,89€ 373,89
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI)€ 149,89€ 149,89
1VideokaartenAMD Radeon RX 6800 XT€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C Mini€ 87,95€ 87,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 124,15€ 124,15
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 93,90€ 93,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 934,78

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Freesync zorgt voornamelijk voor hybride verversingssnelheid. nvidia kan gewoon gekoppeld worden aan die monitoren, maar dan mis je de freesync functies.
In eerste instantie is het voornamleijk belangrijk dat je een willekeurige GPU te pakken krijgt, al die nieuwe GPU's zijn erg moeilijk om te vinden.
650 watt is voldoende, mogelijk wel beter de straight power 11.
met deze build zou ik voor 3600c16 gaan. Daarboven wordt het te duur voor dep restatiewinst.
Vergeet niet een CPU koeler erop te zetten, scheelt hoop geluid.
Als je bang bent voor warmte kan je ook de be quiet pure base 500dx pakken, die heeft 3x 140mm fans. (Alternatief is dat je extra fan bij deze case koopt, maar dan ben je net zoveel kwijt)

• johnmoody
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 11:34
99ruud99 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:45:
Freesync zorgt voornamelijk voor hybride verversingssnelheid. nvidia kan gewoon gekoppeld worden aan die monitoren, maar dan mis je de freesync functies.
In eerste instantie is het voornamleijk belangrijk dat je een willekeurige GPU te pakken krijgt, al die nieuwe GPU's zijn erg moeilijk om te vinden.
650 watt is voldoende, mogelijk wel beter de straight power 11.
met deze build zou ik voor 3600c16 gaan. Daarboven wordt het te duur voor dep restatiewinst.
Vergeet niet een CPU koeler erop te zetten, scheelt hoop geluid.
Als je bang bent voor warmte kan je ook de be quiet pure base 500dx pakken, die heeft 3x 140mm fans. (Alternatief is dat je extra fan bij deze case koopt, maar dan ben je net zoveel kwijt)
Nvidia bied inmiddels ook freesync support aan al heb ik geen idee hoe goed dit werkt.