Vraag

• carmen1980
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-11-2020
Hallo,

Ik heb in 2017 een Western Digital My book 2tb gekocht en aangesloten aan de pc.
Bij begin van ons huis staat onze router en verder op in huis staat een wifi versterker. Hierop had ik onze My book aangesloten.

Ik heb na het aansluiten niet meer naar de My book gekeken.
Toevallig kwam ik er vandaag achter, was iets anders aan het installeren op de pc, dat er bij de instellingen van mijn pc staat dat er geen connectie is met de My book.
Ik heb een laptop met Windows 10 trouwens.

Nu heb ik de my book losgekoppeld en aan de router verbonden om opnieuw contact te maken, maar bij instellingen blijft hij staan als niet verbonden.
Hoe weet ik nu of hij alles opslaat en dat mijn bestanden veilig zijn en hij ze telkens bijwerkt?

Ik had al willen bellen met Western digital, maar dat is allemaal in het Engels en dat gaat met niet zo perfect af.

Ik kan wel via internet inloggen in mijn WD MYCloud en zie hier wel dat er dingen op de my book staan, maar hoe weet ik nu of alles goed is aansloten?

Ik wil de my book dus graag koppelen aan de wifi versterker en draadloos gebruiken zodat hij automatisch alles bijwerkt en upload van laptop naar de mybook.

Hopelijk kan mij iemand helpen en als er iemand in het Zuid Limburg woont zou ik het nog handiger vinden als iemand het me voor kan doen.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de moeite.
groetjes Carmen

[ Voor 6% gewijzigd door carmen1980 op 19-11-2020 11:10 ]

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52
Als jij verwacht dat er backuops worden gemaakt van de laptop naar de Mybook, zou je via de internet inlog op de Mybook kunnen kijken of de bestanden (kijk dan naar de bestandsnaam en datum) inderdaad ergens op de My book te vinden zijn.

Als je daarover onzeker bent, zou je nu een kopie van al je data op een (nieuwe) externe harddisk kunnen zetten en meteen daarna de Mybook wissen en volgens de initiele installatie instructies opnieuw zó kunnen instellen dat hij doet wat de opzet was.