98SE sluit niet af als PCI slot 1 bezet is...

Pagina: 1
Acties:

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:43

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Howdy y'all,

Mag ik me even aan de fontein van jullie collectieve wijsheid laven? Dank u ;)

Ik ben een PC aan het bouwen met een AK73 pro A als moederbord. OS wordt 98SE. Dat vertikt het om netjes af te sluiten als er een kaart (soundblaster, netwerkkaart, SCSI, roept u maar) in het slot naast de AGP-kaart zit. Kaart eruit? Geen probleem. Kaart erin? Het ding hangt op het shutdown scherm of sluit niet eens af maar reset meteen compleet. Tamelijk duidelijk causaal verband he...

Ik heb die shutdown-patch van MS trouwens al geinstalleerd.

Soortgelijk probleem had ik trouwens ook met mijn eigen Asus KT7, ook met zo'n fijne VIA chipset. Het zou toch niet...

Anyway... iemand zinnige tips of links?

W2000 heeft (uiteraard) nergens last van maar het is een pc voor mijn zwager en 98SE wordt de 'installeer je een bult aan domme spelletjes en als je het vernaggelt zetten we met Ghost een schoon image terug' versie 8-)

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54

Flexx

This side up

Dit heb ik ook, alleen zit hij in PCI nr. 6 en dan alleen als ik mijn NIC via Windows heb uitgezet, als hij aanstaat sluit hij gewoon af.

• Brainstorm
  • Laatst online: 14:44
Hmm zoiets soortgelijks heb ik ook, mijn mobo heeft ook een VIA chipset en blijft vaak (niet altijd) in Win '98 SE hangen bij het afsluiten. In Win2k en Win 98 verder geen problemen overigens. Ik zal eens proberen wat kaarten te verplaatsen, misschien dat het voor mij helpt :) Bedankt voor de tip iig! :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

http://www.asus.com

en dan BIOS updateje erover smijten :?

• warnas
  • Laatst online: 22-08 16:43

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 01:20 schreef tose het volgende:
http://www.asus.com

en dan BIOS updateje erover smijten :?
Lijkt me beter van niet: het is geen Asus >:)

Hij heeft al het nieuwste BIOS. Ik heb eens in de bootlog.txt gekeken en de laatste TERMINATE = win32, dus er hangt een of ander 32 bits proces. (Er is namelijk geen ENDTERMINATE voor win32 en de laatste moet ENDTERMINATE = kernel zijn). Ik zie alleen niet WELK proces: ik heb alles gekilled in de taskmanager dus het is geen applicatie die dwarsligt.

The search continues...

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.