MacBook Pro 2013 - Camera op zwart

Pagina: 1
Acties:

• supadupatoh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-12-2020
Hi guys,

De FaceTime-camera van mijn MacBook Pro uit 2017 werkt niet. Hoop dat jullie misschien kunnen helpen!

Ik zie de camera wel in System Report maar wanneer ik Photo Booth open, gaat het lampje groen en blijft het scherm op zwart. Met andere Apps hetzelfde.

Ik heb Big Sur opnieuw geïnstalleerd, permissions rechecked, PRAM en SMC gereset, VDCAssistant en AppleCameraAssistant in Terminal gekilled, in safe mode geboot enz. Niks lijkt te werken.

Wanneer ik de console open, zie ik het volgende:

Nov 18 02:28:56 Mans-MacBook-Pro QuickLookSatellite[1444]: getattrlist failed for /Library/GPUBundles/AppleIntelKBLGraphicsVADriver.bundle/Contents/MacOS/AppleIntelKBLGraphicsVADriver: #2: No such file or directory
Nov 18 02:28:56 Mans-MacBook-Pro QuickLookSatellite[1444]: getattrlist failed for /Library/GPUBundles/AppleIntelKBLGraphicsVAME.bundle/Contents/MacOS/AppleIntelKBLGraphicsVAME: #2: No such file or directory

Ik zie de files ook niet staan in Finder. Dus zou dit misschien het probleem kunnen zijn? Hoe zou ik het kunnen verhelpen?

Dit is na een schone installatie van Big Sur, maar gebeurde ook in Catalina.

Heeft iemand een idee? :)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Als een schone install hetzelfde heeft als een vorige macOS versie dan lijkt het me geen softwareprobleem meer. Zie je de webcam wel in je systeemeigenschappen/system report?

Als-ie daar ook niet staat is er iets gaan hemelen.

Die KBLGraphics kexts zou ik niets achter zoeken. Een 2013 heeft geen KBL (KabyLake) chips van Intel. Die zitten in 2017 MacBook Pro 15” en de instap 13” tot deze maand.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supadupatoh
Hi Nelizmaster,

Dank voor je repliek! Goed om te weten van de kexts :)

De webcam zie ik wel gewoon in de System Report en het groene lampje brandt ook.

De clean install heb ik gedaan door command-r te doen tijdens de boot, en via de disk tool de hd erased en toen een reinstall gedaan. Is dat de meest cleane manier van reinstall?

Groet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPGvxkFU5g5IiBf7tRe1A4Uhml4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UzfuenmM7Eloa1dsJZodoViw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supadupatoh
Ah excuses trouwens, ik heb een MacBook Pro uit 2017 niet uit 2013. Dus misschien zijn de kexts toch van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 18:20
Ik ben voor dit zelfde probleem naar de Apple Store geweest, die hebben mij aangeraden om te wachten op een software update. Heel irritant, maar ze konden daar ook niets doen. Zoals jij het beschrijft met het groene lampje en het scherm op zwart is het geen hardware issue konden ze daar bevestigen. Ik heb tevens een restore gedaan met Apple Configurator 2, om de T2 software te resetten. Dat heeft ook geen zin gehad en ik kan het ook niet aanraden gezien mijn Mac hierna niet wilde opladen. Dat laatste konden ze dan wel verhelpen bij Apple.