Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Beste leden,

Mijn Blaupunkt tv led lampje gaat telkens van blauw naar rood en heb tevens ook geen beeld meer. Dus ik had een beetje onderzoek gedaan op het internet en las dat dit een veelvoorkomend probleem is en meestal aan een of meerdere defecte capacitors kan liggen. Ik heb mijn tv losgeschroefd en gekeken maar het lijkt alsof alles gewoon perfect is. Zou iemand met ervaring kunnen kijken naar de volgende afbeeldingen of er iets vreemds te zien is?

Merk: Blaupunkt B32M138T2CS

https://i.ibb.co/LxtPYhz/thumbnail-image1-9.jpg
https://i.ibb.co/MpfX7Pd/thumbnail-image2-4.jpg
https://i.ibb.co/LxtPYhz/thumbnail-image1-9.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat een rare start van een reactie zeg... topicstarter is juist lekker bezig, want hij vraagt zich af of hij iets over het hoofd heeft gezien nadat hij zich heeft ingelezen over capacitors en dat niet terugziet op zijn printplaat.. Maar ga vooral zelf naar de winkel voor reparaties d:)b

[ Voor 91% gewijzigd door Michael Knight op 19-11-2020 10:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naruto39
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Klopt ja. Ik had de tv ook voor 90 euro gekocht, dus het is meer om te hobbyen en zelf ervaring op te doen. Ik ga sowieso een nieuwe kopen, maar zou mooi zijn als ik het zelf kon repareren.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:41
de capacitors zien er niet defect uit
maar dat is ook alles wat je er over kan zeggen zo

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:41
naruto39 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 00:22:
Klopt ja. Ik had de tv ook voor 90 euro gekocht, dus het is meer om te hobbyen en zelf ervaring op te doen. Ik ga sowieso een nieuwe kopen, maar zou mooi zijn als ik het zelf kon repareren.
Ik hoop dat dat niet onlangs was..
want een nieuwe vergelijkbare tv kost 100 euro

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 08:55
Als het puur om the hobbyen is, kan je zeker die condensators vervangen, te beginnen bij de grootste (die die plat ligt). Ik heb dat nog gedaan bij Acer schermen die niet meer wouden inschakelen. Die condensators zagen er toen ook niet bol/kapot uit, maar toch heeft het geholpen, die schermen werken na jaren nog steeds. Het is een goedkoop hobby project, die condensators kosten echt niet veel.

Wel opletten, die kunnen serieuze lading bevatten, dus na het uittrekken van de stekker nog eens op de aan/uit knop duwen en een tijdje wachten voor je er aan werkt.

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56
Heb hier een LG TV liggen met dezelfde kuren, gaat vanzelf uit of af en toe aan.

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Zou inderdaad eerst alle elcoos vervangen voor Panasonics te bestellen by conrad .Zelf voedingsborden van philips gerepareerd meestal altijd de elcoos jammer dat er altijd word bezuinigt op onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Op het circuitsonline.net forum zijn leden met een gigantische berg TV-reparatie ervaring aanwezig

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:26

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zie geen foto's van de voeding, die zou ik wel willen bekijken, omdat juist daar condensatoren vaak stuk gaan.

Je kunt blind condensatoren gaan vervangen, maar dan geef je een hoop geld uit en zit je wellicht nog steeds met een kapotte televisie. Ik zou eerder een kleine investering doen in een componententester (bijvoorbeeld https://nl.aliexpress.com/item/32845051864.html ) en dan één voor één de condensatoren testen. Deze componententesters kunnen elco's heel vaak testen terwijl ze in het circuit zitten, dus je hoeft ze merendeels niet eens los te halen.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:26

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik moet beter leren kijken, voeding en moederbord zijn één geheel. De drie elco's in een hoekformatie zijn waarschijnlijke degene die het het zwaarst voor hun kiezen krijgen en zijn degenen die je het eerst moet controleren. De dikke elco 450V/100uF dient voor het gelijkrichten van de netspanning, die elco's gaan niet zo vaak stuk.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

dmantione schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:25:
Ik zie geen foto's van de voeding, die zou ik wel willen bekijken, omdat juist daar condensatoren vaak stuk gaan.

Je kunt blind condensatoren gaan vervangen, maar dan geef je een hoop geld uit en zit je wellicht nog steeds met een kapotte televisie. Ik zou eerder een kleine investering doen in een componententester (bijvoorbeeld https://nl.aliexpress.com/item/32845051864.html ) en dan één voor één de condensatoren testen. Deze componententesters kunnen elco's heel vaak testen terwijl ze in het circuit zitten, dus je hoeft ze merendeels niet eens los te halen.
Ik zie voornamelijk elco`s van klein formaat. Die kosten echt bijna niks. Bij een beetje elektronicaboer hier in de omgeving kun je voor nog geen 10 euro klaar zijn, inclusief wat soldeertin. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
Idealiter wil je zowel de ESR als de capaciteit van elco's meten. In circuit is lastig. Een goeie tester is waardevol. Daarnaast willen tantaalcondensatoren nog wel eens kortsluiten, dus dat loont ook de moeite om na te lopen.
Pagina: 1