Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
Ik zoek een?
Momenteel ben ik op zoek naar een 5.1 set met de mogelijkheid om dit uit te breiden naar een 7.1.2 set. Ik heb al een selectie gemaakt die, denk ik, goed is, maar ontvang nog graag de feedback/mening van enkele kenners. Deze samenstelling bestaat, voor nu, uit een receiver, 5 speakers en een subwoofer.

Wat is je budget?
Rond de 1500 euro heb ik volgens mij een goede set gezien

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Film te kijken en muziek te luisteren. De set moet in de woonkamer komen. Idee is om de drie front speakers rondom de tv te plaatsen. De bank staat aan de andere kant van de woonkamer tegen de muur en daar wil ik aan beide kanten de rearspreakers plaatsen. De subwoofer die ik heb gezien, kan onder de bank.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar speakers van Teufel en een receiver van Denon. Het gaat om de volgende producten:
Cubycon Sateliet Speakers
Subwoofer T 4000 SW
Denon AVR-X1600H

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben nog niet heel bekend met audio/hifi en heb graag nog feedback/meningen over de keuze van receiver en speakers. Ik wens uiteindelijk 7.1.2 te hebben i.v.m. Dolby Atmos, maar voorlopig gebruik ik de set als in 5.1 samenstelling.

Ik ben name niet thuis op het gebied van receivers, wat ze verder kunnen, wat de voor en nadelen van sommige types zijn en welke het best aan te raden is voor de keuze van speakers. Wellicht dat er hier mensen zijn die nog andere/betere speakers aanraden voor deze wens.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk eens naar dit lijstje voor de keuze van een receiver: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Jorgen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:06:
Kijk eens naar dit lijstje voor de keuze van een receiver: Jorgen in "Keuze tussen receivers"
Helder verhaal. Ik hoef alleen mijn TV aan te sluiten op de receiver, dus dat zou in dit kader voldoende moeten zijn.

Ik heb deze receiver verder gekozen vanwege de Dolby Atmos en DTS:X ondersteuning. Verder zijn het streamen via wifi/bluetooth belangerijk, deze zitten er ook op.

Het enige is voor mij of dit dan een goede receiver is die voorlopig toekomstbestendig is. 8K gaat nog wel even duren natuurlijk, dus als ik over 5-7 jaar een nieuwe receiver 'moet' aanschaffen is dat verder geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan is het vooral een kwestie van afvinken of hij alles heeft wat je nu direct gaat gebruiken en wat je verwacht in de nabije toekomst te gaan gebruiken. De rest is koffiedik kijken en gebruik je misschien wel of misschien nooit.

check ook even het aantal versterkte kanalen. sommige receivers hebben bijv 9 kanalen waarvan er maar 7 versterkt zijn. Dan kan je ze wel allemaal gebruiken, maar heb je een extra versterker nodig voor die laatste kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Jorgen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:51:
Dan is het vooral een kwestie van afvinken of hij alles heeft wat je nu direct gaat gebruiken en wat je verwacht in de nabije toekomst te gaan gebruiken. De rest is koffiedik kijken en gebruik je misschien wel of misschien nooit.

check ook even het aantal versterkte kanalen. sommige receivers hebben bijv 9 kanalen waarvan er maar 7 versterkt zijn. Dan kan je ze wel allemaal gebruiken, maar heb je een extra versterker nodig voor die laatste kanalen.
Bij de specificaties zie ik:
• Max. aantal voorverst. Kanalen
• Aantal luidspreker aansluitingen '7' staan

Als ik reëel ben zal ik niet meer dan 5.1.2 gaan aansluiten en dat lijkt hij op deze manier dus in ieder geval goed te ondersteunen.

Heb jij verder ook nog een mening/feedback over de selectie van subwoofer + speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb die speakers nog nooit gehoord, dus daarover kan ik helaas niet oordelen. Daarnaast is het ook een kwestie van smaak. Teufel geeft die dingen weken op proef, dus bij niet tevreden kan je ze zo terugsturen. Mijn broer heeft de Ultima 40 surroundset besteld. Dat wordt mijn eerste kennismaking met Teufel. Ik weet wel dat ze qua prijs-kwaliteitverhouding (Ultima surround) altijd genoemd worden en dat de meeste mensen die ik er hier op Tweakers over zie schrijven, unaniem tevreden zijn. Ik zou zeggen, probeer het gewoon en luister wat jij vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Jorgen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:17:
Ik heb die speakers nog nooit gehoord, dus daarover kan ik helaas niet oordelen. Daarnaast is het ook een kwestie van smaak. Teufel geeft die dingen weken op proef, dus bij niet tevreden kan je ze zo terugsturen. Mijn broer heeft de Ultima 40 surroundset besteld. Dat wordt mijn eerste kennismaking met Teufel. Ik weet wel dat ze qua prijs-kwaliteitverhouding (Ultima surround) altijd genoemd worden en dat de meeste mensen die ik er hier op Tweakers over zie schrijven, unaniem tevreden zijn. Ik zou zeggen, probeer het gewoon en luister wat jij vindt.
Als het technisch inderdaad geen beperkingen oplevert lijkt mij deze samenstelling dan ook zeker een mooie. Enige nadeel is dat ik nog 2,5 maanden in m'n appartement zit en daarna verhuis. Met de huidige korting op die Cubycon en 8 weken retourbeleid is het inderdaad verder een no-brainer denk ik.

Ik wacht nog even af tot het weekend of er nog aanvullende opmerkingen/feedback van andere mensen zijn en ga dan denk ik wel over tot aanschaf.

Bedankt voor je heldere uitleg en toelichting iig!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Helemaal goed, graag gedaan

Pagina: 1