Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wattan
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik zoek?
Acces points voor een betere dekking van mijn wifi netwerk

Wat is je budget?
Zoveel als nodig is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De internetprovider hier in Spanje heeft standaard een TP link router meegeleverd, daarom kijk ik naar TP link apparatuur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De meegeleverde router is een TP-link TL-WR850N. Deze staat in een kantoortje net voor het huis. Het bereik in het huis is nihil. Ik wil twee bedrade accespoints aanleggen in huis. Misschien later nog een 3e accespoint voor in de (grote) tuin. Ik wil ze graag gebruiken met PoE. Ik heb zelf twee keer de TL-WA901N in gedachten. Als ik me niet vergis moet ik dan nog een PoE switch hebben. Is de TL-SF1005P geschikt voor hoe ik het voor ogen heb?

Ik ben nieuw qua netwerken en weet niet of ik het zo goed heb. Ik hoor graag als er hiaten in mijn verhaal zitten of dat dit zo moet werken. Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door wattan op 18-11-2020 20:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Waarom wil je in godsnaam een apparaat uit 2010 kopen? Het apparaat heeft slechts een 100 Mbit/s ethernet poort en mist 5GHz, WiFi AC en de ondersteuning zal ook wel gestopt zijn.

Ik zou een ubiquiti unifi kopen. Schijnt prima spul te zijn en werkt ook met PoE.

• wattan
Geen idee, leek me bij de router te passen en heeft PoE. Sowieso heb ik hier maximaal 40Mbit/sec. Maar zoals gezegd ben ik er niet echt in thuis.

Als ik wel voor de ubiquiti ga, is de switch die ik noemde dan wel de juiste?

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:52
Moet een router-accesspoint combinatie zijn? Zo niet zou ik je zeker aanraden om naar UniFi te kijken.

• wattan
Bij unify schakel je de wifi van de router uit bedoel je?

En wat zou dan een voordelige switch zijn tussen de router en de acces points?

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:52
Uitschakelen van de WiFi op je bestaande router is een keuze die je kan maken, ja.

Zelf heb ik een volledige UniFi opstelling. Modem van internetleverancier staat in bridge modus, een UniFi USG als router, een UniFi Switch (8port PoE) en vervolgens in huis twee UniFi AC Pro accesspoints.

Verdiep je eens in de producten van UniFi en de UniFi controller, op diverse plekken op internet is uitleg te vinden. Aanrader is een aantal video's kijken op YouTube over de werking van het UniFi spul.
Pagina: 1