Toon posts:

baybus onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een baybus gaan maken, maar ik ben dus niet heel erg thuis in die elektronica zooi. Nu heb ik hier op dit forum lopen zoeken naar een precies lijstje met onderdelen, maar kan niet echt goede duidelijke lijstjes vinden. Hier in de buurt is helaas geen goede elektra shop, dus ik wou et liefst alles via conrad bestellen alleen dan heb ik wel de preciese benamingen en eigenschappen van die onderdelen nodig, omdat die conrad site zo verdomd irri is met het zoeken van onderdelen.

dus als iemand mij hier aan een duidelijk lijstje kan helpen graaf :)

btw. weet iemand waar ik papst 120mm fans kan bestellen voor een redelijke prijs, op conrad zijn ze uitverkocht en bij de rest zijn ze onwijs duur.

Verwijderd

http://www.tweakers.net/pricewatch/18362

Tja graag of wil niet, je moet toch echt betalen als je iets koopt :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Pak de fiets/bus/trein/auto naar een goede electrozaak. Die hebben alles wat je nodig hebt. Zowel om een baybus in elkaar te zetten, als 120 mm fans.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
jah dat ga ik denk ik wel doen volgende week. effe rondkijken in haarlem of adam

Verwijderd

Wat voor fanbus wil je maken?
7v/12v/uit 4x ?

Verwijderd

Topicstarter
yep... liefst met dual led...ik weet wel hoe ie ongeveer in elkaar moet, moet alleen effe een goede lijst met onderdelen hebben

Verwijderd

Dual Voltage/Dual LED Tutorial

Daar staat een beschrijving hoe hem te maken een een lijstje met onderdelen.

Ik heb hem ook via deze gemaakt, heb je nog vragen over onderdelen dan moet je ze maar stellen. :)

Verwijderd

Topicstarter
cool tnx, dat helpt me al een stuk. kan je zo een project box ook bij de meeste elektra zaken vinden of heb je er geen gebruikt?

Verwijderd

Ja ik denk het wel. Ik heb precies dezelfde kunnen vinden. Prijs 13,50. Erg goed bewerkbaar plastic.

Verwijderd

Build a 7v/12v BayBus

Daar staat ook nog uitleg met veel plaatjes. Ook een duidelijk schema. Ik had deze mee genomen toen ik onderdelen ging halen, omdat ik niet precies wist hoe alles heette.

Verwijderd

Topicstarter
wow tnx die plaatjes zijn zeker relaxed

Verwijderd

Nog ff ter info. Ik was totaal iets van 62piek kwijt voor de onderdelen.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
hmph ik was inclu een 7808 + heatsink 54 guldens kwijt, die blauwe leds ware het duurst. 6 piek het stuk

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus effe verder rondgekeken en hier ben ik op gekomen.

1. 4x dpdt switches
2. 4x rode led (hoeveel mm?)
3. 4x blauwe led (hoeveel mm?)
4. 8x led fitting
5. 470 ohm resistor netwerk
6. speaker terminal
7. project box
8. 3 kleuren draad
9. 2 male en 2 female molex pins
10. 2 male en 2 female molex connectors
11. wat heatshrink
12. solder shield.

volgens mij wat dat et toch? :)

<edit>
owja ook nog een binder post of zit dat al bij de speaker terminal inbegrepen?
Pagina: 1