Rj11 aansluiting van lasdop naar modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemCollins
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-03-2022
Hallo,

Ik woon in een oud pand waar het KPN aansluitpunt (lasdop) bij de ingang achter de deur binnen komt. In deze ruimte bevindt zich geen stopcontact. In de hal van de eerste verdieping bevindt zich ook geen stopcontact als ook de tweede, waar ik woon.

Op deze lasdop heb ik een RJ11 kabel aangesloten (waartussen ook nog een koppelstukje en een RJ11 modulaire WCD) die doorloopt tot de meterkast in mijn woning op de tweede verdieping. Daar is deze aangesloten op mijn modem, waardoor de lengte van de kabel uitkomt op zo om en nabij 25 meter.

Nu heb ik gelezen dat een lengte langer dan 30cm tussen aansluitpunt en modem al uit den boze is om storingen te voorkomen, waardoor ik begin te twijfelen aan deze manier van aansluiten. Nu wordt mijn internet pas morgen geactiveerd, maar kan al op de modem zien dat de snelheid op zo'n 30 Mbps wordt gemeten terwijl de KPN monteur vandaag een snelheid had gemeten van 80 Mbps bij het aansluitpunt.

Mijn vraag is nu, wat voor andere oplossing kan ik gebruiken om het ruis/snelheidsverlies tot een minimum te beperken?

Beste antwoord (via GemCollins op 21-11-2020 19:38)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je niet met de elektrische installatie aan de slag mag, dan moet je een goede kabel trekken (bijv. een netwerkkabel) en die als aansluiting gebruiken. Als dat ook niet mag heb je weinig opties en zal je het er mee moeten doen.

Een beetje ranzige oplossing zou nog kunnen zijn (als je bijv. wel telefoonkabels/netwerkkabels mag trekken) is de DC-adapter verlengen, da's een lage stroom en spanning dus niet erg gevaarlijk; enige probleem kan nog zijn dat er over die afstand te veel verlies is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 16:01
Als je echt de volle snelheid wil hebben : voedingskabel voor modem vanaf jouw woning naar beneden , cat6 utp van modem naar boven . Daar aansluiten op switch oid ?

Aop verzetten kan vast ook wel , maar kost vaak de nodige dinero's bij de KPN (lees keiduur)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemCollins
Cybersijp schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:37:
Als je echt de volle snelheid wil hebben : voedingskabel voor modem vanaf jouw woning naar beneden , cat6 utp van modem naar boven . Daar aansluiten op switch oid ?

Aop verzetten kan vast ook wel , maar kost vaak de nodige dinero's bij de KPN (lees keiduur)
Ja daar had ik ook al over nagedacht, alleen ik mag niet te veel klooien met de elektriek vanwege de huurovereenkomst..

Hierbij nog een fotootje van de statistieken van de modem. Noise en line attentuation waardes lijken mij een beetje zorgelijk, of niet?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLY1WxEYYfeyTdRiz8_pDZwHV48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2EPtYS4adoIC8CMOtSbs16F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 16:01
met de status van het moedem kan ik je niet verder helpen , maar als je niet eens verlengsnoer van metertje of tig mag leggen ......

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je niet met de elektrische installatie aan de slag mag, dan moet je een goede kabel trekken (bijv. een netwerkkabel) en die als aansluiting gebruiken. Als dat ook niet mag heb je weinig opties en zal je het er mee moeten doen.

Een beetje ranzige oplossing zou nog kunnen zijn (als je bijv. wel telefoonkabels/netwerkkabels mag trekken) is de DC-adapter verlengen, da's een lage stroom en spanning dus niet erg gevaarlijk; enige probleem kan nog zijn dat er over die afstand te veel verlies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 22:29
waarschijnlijk ben ik onvoldoende ingelicht, maar kon je in NL op vdsl geen "pair bonding" doen ? waarbij je modem 2 telefoonparen nodig had (en aldus dubbele bandbreedte gebruiken)

na wat googlen zijn het niet alle providers die dit aanbieden , andere tweakers kunnen dit vast beamen..

als pair bonding een ding is , heeft jouw telefoondraad tussen intropunt en woonplaats wel 4 aders, zodat je pair bonding kunt laten installeren ? (liefst nog getwist)

• GemCollins
Ik heb de kabel flink kunnen inkorten maar heeft nog steeds aan aanzienlijke lengte. Hierdoor is wel de 'attainable rate' flink gestegen volgens de modem, maar CRC fouten zijn nog talrijk. KPN zou vandaag mijn internetaansluiting activeren maar na lang gewacht te hebben even een telefoontje gepleegd naar YouFone; er blijk een fout te zitten in de kast en dus moet er een monteur binnen 3 werkdagen langskomen.. ik plaats een update met de resultaten als ik daadwerkelijk aangesloten ben.

Trouwens, klopt het dat een UTP kabel is minder gevoelig voor ruis omdat de aderparen om elkaar heen zijn gewonden? Zou dat geen oplossing kunnen zijn, om een UTP kabel met RJ11 uiteinden te leggen van aansluitpunt naar modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:32
Het kan zeker geen kwaad om Utp te gebruiken.
Normaal wordt telefoonkabel gebruikt en die is ook twisted, maar die bouwmarkt snoertjes met Rj11 connector dus niet, die zijn alleen geschikt voor telefoon signaal.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Doe jezelf een plezier en laat KPN dit punt verplaatsen. Dat kost je wat € maar het scheelt een hoop gezeik als het ISRA punt zit op het punt waarop zij vinden dat het zou moeten zitten.

Ga je zelf lopen klooien, is de eerste vraag die ze stellen "sluit je modem op het ISRA punt aan", dat ISRA punt zit beneden, niet boven. Doe je alsof, komen ze langs, is de rekening voor jou.

ISRA punt (of in geval van Ziggo, het AOP), altijd door de telco / kabelboer laten verplaatsen. Niet omdat je het zelf niet kunt, maar omdat het jou ellende oplevert als je zelf gaat lopen knooien.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• GemCollins
unezra schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:01:
Doe jezelf een plezier en laat KPN dit punt verplaatsen. Dat kost je wat € maar het scheelt een hoop gezeik als het ISRA punt zit op het punt waarop zij vinden dat het zou moeten zitten.

Ga je zelf lopen klooien, is de eerste vraag die ze stellen "sluit je modem op het ISRA punt aan", dat ISRA punt zit beneden, niet boven. Doe je alsof, komen ze langs, is de rekening voor jou.

ISRA punt (of in geval van Ziggo, het AOP), altijd door de telco / kabelboer laten verplaatsen. Niet omdat je het zelf niet kunt, maar omdat het jou ellende oplevert als je zelf gaat lopen knooien.
Bedankt voor de reactie, ik zou zeker jouw suggestie hebben opgevolgd als ik niet in een anti-kraak pand zou hebben gewoond haha. Desnoods neem ik de snelheid voor lief of ga ik toch een nieuwe groep in de meterkast aanbrengen met goedkeuring van de verhuurder en dan vervolgens de modem hangen bij het ISRA punt en een UTP kabeltje omhoog (switch op het eind dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

GemCollins schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:41:
[...]
Bedankt voor de reactie, ik zou zeker jouw suggestie hebben opgevolgd als ik niet in een anti-kraak pand zou hebben gewoond haha. Desnoods neem ik de snelheid voor lief of ga ik toch een nieuwe groep in de meterkast aanbrengen met goedkeuring van de verhuurder en dan vervolgens de modem hangen bij het ISRA punt en een UTP kabeltje omhoog (switch op het eind dus).
Fair enough. Dat zou ik dan eerder doen.
Desnoods met een verlengsnoer.

Modem aan het ISRA punt hangen en vanaf daar met UTP verder. Heb je geen gezeik met KPN én ethernet is gemaakt om langere afstanden te overbruggen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GemCollins
Monteur was vandaag langs geweest, bleek dat de eerste monteur de verkeerde aderparen had gepakt. Ondanks de grote lengte van de DSL kabel is het internet stabiel en bereik ik de beloofde snelheid (100Mbit/s). De afstand is 220meter van de centrale. Dus al in al een mooi succes!
Pagina: 1