Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag ivm Samsung T7

Pagina: 1
Acties:

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
Hi

Ik ontving vandaag mijn bestelling van een Samsung T7 - 500GB. Helaas was de doos heel slecht ingepakt (enkel in een envelop, Amazon..) en zaten er deuken in de verpakking. Geen schade aan de kabel of de schijf en Crystal Disk geeft ook geen issues aan, het was ook de eerste keer dat de schijf is gebruikt en ik zie geen rare errors.

Nu kan een SSD wel tegen stootje maar twijfel ik of ik 'm zou terugsturen of niet. Het is een enclosure voor MVNE dus minder vatbaar voor valschade.

Zouden jullie het risico nemen?

Thx!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEZw2bzP2wWZJITOS-Bd_24_200=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cJHsYRgmoZj1pn5whkR2K6Uu.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door cy-gor25 op 18-11-2020 19:19 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Als de schijf werkt en geen zichtbare schade te zien is, is er weinig reden hem terug te sturen. Amazon zal hem op dezelfde manier opsturen als je hem laat omruilen.

Probeer het ding gewoon een week goed aan de tand te voelen.
Zijn er onregelmatigheden, terugsturen. Zo niet, lekker doorgaan.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
In de SMART tabel is in elk geval niets raars te zien ...
Ik zou de SSD gewoon in gebruik nemen: ze kunnen wel tegen een stootje en je hebt altijd nog garantie.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb 'm gehouden alhoewel dat amazon voorstelde om de disk om te ruilen. Ze hebben alsnog 10% korting gegeven. Komt dan dicht bij de laagste prijs waarvoor die nu te kopen is (69 euro)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 18:46
cy-gor25 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:17:
Nu kan een SSD wel tegen stootje maar twijfel ik of ik 'm zou terugsturen of niet. Het is een enclosure voor MVNE dus minder vatbaar voor valschade.
Valschade is voor een harddisk van belang en niet voor een ssd, daar zitten geen bewegende delen zoals lees/schrijf koppen in die door een val defect kunnen raken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Ben(V) schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:27:
[...]

Valschade is voor een harddisk van belang en niet voor een ssd, daar zitten geen bewegende delen zoals lees/schrijf koppen in die door een val defect kunnen raken.
Alles kan kapot gaan door een val, alleen is het risico bij een normale harde schijf een stuk groter. Een (externe) SSD bestaat alsnog uit verschillende onderdelen, die niet bedoeld zijn om los te zitten, maar door een val natuurlijk wel los kunnen komen te zitten of beschadigd kunnen raken.

Dus valschade is altijd van belang, alleen is de kans dat een SSD kapot gaat door een val vele malen kleiner. Als je geen schade ziet en geen schade merkt qua prestaties en werking, dan zal het wel loslopen.

The devil is in the details.

• Ben(V)
Er zit echt niets in een ssd los.
Het is uiteindelijk alleen een printplaat met chips erop gesoldeerd, daar kan niet los aan raken.
En als het met zoveel geweld behandelt is zie je de schade wel aan de buitenkant.

Harddisken via het internet zou ik persoonlijk nooit kopen, je kunt daaraan nooit zien hoe de vervoerden ermee om is gesprongen, maar ssd's zijn geen probleem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Hahn
Ben(V) schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:56:
Er zit echt niets in een ssd los.
Het is uiteindelijk alleen een printplaat met chips erop gesoldeerd, daar kan niet los aan raken.
En als het met zoveel geweld behandelt is zie je de schade wel aan de buitenkant.

Harddisken via het internet zou ik persoonlijk nooit kopen, je kunt daaraan nooit zien hoe de vervoerden ermee om is gesprongen, maar ssd's zijn geen probleem.
Ik zeg ook letterlijk dat er niks los zit in een SSD. Maar door een val kan iets wel los raken, ook al zit het vastgeschroefd of gelijmd. En zelfs al zit het niet los, het kan alsnog beschadigd zijn.

En ja, als een SSD zo beschadigd is dat 'ie niet of minder werkt, dan zie je dat waarschijnlijk wel. Ik gaf alleen wat nuance op je 'valschade is niet van belang voor een SSD'. Dat is het wel, alleen veel minder.

• Ben(V)
Niks vastgeschoeft of gelijmd in een ssd, enkel soldeer verbindingen.
En bij valschade bedoelen we meestal niet dat je hem van de Eifeltoren af liet vallen. O-)

• Hahn
Ben(V) schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:07:
Niks vastgeschoeft of gelijmd in een ssd, enkel soldeer verbindingen.
En bij valschade bedoelen we meestal niet dat je hem van de Eifeltoren af liet vallen. O-)
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar goed, blijkbaar zijn we allebei zeer koppig, dus ik laat het hierbij ;)

Pagina: 1