Afkorting op frontpage in Safari

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:16

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Steeds vaker worden afkortingen op de frontpage voorzien van een korte uitleg in abbr-tags. Zo ook vandaag de afkorting amvb in nieuws: CoronaMelder kan wellicht vanaf 30 november samenwerken met andere Eu....

Echter zijn de betekenissen van die afkortingen op iOS Safari niet leesbaar. Als je op desktop je muis er over hovert is de uitleg wel zichtbaar.

iOS 14.1 atm, maar was met eerdere versies ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit speelt volgens mij zo'n beetje op alle smartphones. En mij stoorde het ook, dus heb ik een style-snippet gemaakt:

custom css snippet: Afkortingen op smartphones volledig uitschrijven

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 18-11-2020 19:46 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53

crisp

Devver

Pixelated

Mobiele browsers ontberen daar inderdaad (nog steeds) ondersteuning voor. Ik heb er ook een custom css snippet voor; iets minder fancy dan die van @AW_Bos , maar ik vind het op desktop ook prettig als ik direct de betekenis kan zien :P

Intentionally left blank

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:16

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Lijkt me niet dat iedereen dit met custom CSS zou moeten regelen toch? Juist als dit bij niemand werkt lijkt me dit een issue wat de devvers moeten oppakken?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53

crisp

Devver

Pixelated

sanzut schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:42:
Lijkt me niet dat iedereen dit met custom CSS zou moeten regelen toch? Juist als dit bij niemand werkt lijkt me dit een issue wat de devvers moeten oppakken?
Van mij mag het, maar ik denk dat dat vooral iets is waar ons UX-team eens een beslissing over moet nemen. @ikloon lees je even mee?

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:40

ikloon

Product Owner
Wat mij betreft zou de omschrijving van een afkorting inderdaad ook op mobiel gewoon zichtbaar moeten zijn. Niet via een Custom CSS oplossing. Ik zal er een ticket voor maken.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39

DaFeliX

Tnet Devver
Aangezien het meer een feature request is, verplaats ik dit topic naar MF.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1