goedenavond.
graag zou ik met hulp van jou/ jullie proberen het euvel te vinden c.q. op te lossen.
het probleem;
ik heb een tweede hands roomba irobot 560 overgenomen.
maar zodra hij zich wil melden bij het oplaad station dan lijkt hij geen contact er mee te krijgen.
het station zelf weet hij heel nauwkeurig te vinden.
hij blijft heen en weer gaan om zich te positioneren en te laden
maar zonder succes.
hardware;
roomba irobot 560 + dokking station lader 14
wat heb ik zelf geprobeerd;
# gekeken of de roomba op de contacten komt en verbinding er mee kan maken > ja hij maakt verbinding
# lader getest of hij voldoende stroom geeft > ja hij geeft 22 volt uit op de stekker.
# laadstation geopend en gekeken of er stroom op de printplaat stond > ja ingang stond ook 22 volt op.
# op het uitgaande deel ( contacten voor laden) gemeten. > daar staat een krappe 2,3 volt op.
# de rest door meten eeh geen flauw idee hoe en wat ik moet meten
dus mijn vraag is
is het normaal dat er 2,3 volt op de uitgang staat ( misschien een signaal om hem te triggeren?)
zijn er andere antwoorden mogelijk?
ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen
graag zou ik met hulp van jou/ jullie proberen het euvel te vinden c.q. op te lossen.
het probleem;
ik heb een tweede hands roomba irobot 560 overgenomen.
maar zodra hij zich wil melden bij het oplaad station dan lijkt hij geen contact er mee te krijgen.
het station zelf weet hij heel nauwkeurig te vinden.
hij blijft heen en weer gaan om zich te positioneren en te laden
maar zonder succes.
hardware;
roomba irobot 560 + dokking station lader 14
wat heb ik zelf geprobeerd;
# gekeken of de roomba op de contacten komt en verbinding er mee kan maken > ja hij maakt verbinding
# lader getest of hij voldoende stroom geeft > ja hij geeft 22 volt uit op de stekker.
# laadstation geopend en gekeken of er stroom op de printplaat stond > ja ingang stond ook 22 volt op.
# op het uitgaande deel ( contacten voor laden) gemeten. > daar staat een krappe 2,3 volt op.
# de rest door meten eeh geen flauw idee hoe en wat ik moet meten
dus mijn vraag is
is het normaal dat er 2,3 volt op de uitgang staat ( misschien een signaal om hem te triggeren?)
zijn er andere antwoorden mogelijk?
ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 9% gewijzigd door Blackwolf-nl op 18-11-2020 22:05 ]