Momenteel probeer ik via een Philips 50PUS7304 satelliet-tv te installeren, er hangt immers nog een schotel van de vorige bewoner buiten met twee coax kabels bij de televisie. Dus Free-To-Air UK zenders zijn wel aardig om te ontvangen. Nu lukt het mij om via de televisie ASTRA 19.2E goed te vinden en te ontvangen (~1000 zenders) met 100% signaalkwaliteit en sterkte, maar ASTRA 23,5E en 28,2 vindt die alleen als ik dit expliciet aangeef en dan vindt die maar rond de 10 kanalen (waaronder Channel 4) waarvan de signaalkwaliteit rond de 0-10 gaat (met allemaal BER fouten).
Nu is mijn vraag, hoe pak ik dit het beste en vooral het makkelijkst aan om het te verbeteren? De schotel is immers ooit geïnstalleerd en uitgelijnd, kan dit met de tijd toch zijn verschoven?
Als het goed is heeft de schotel een triple LNB Quad met een zwarte houder om de middelste LNB en werkt dit met DiSEqC 1.0? (Dit is allemaal nieuw voor mij). De grootte van de schotel heb ik niet gemeten, maar ik neem aan dat deze groot genoeg is.
Alvast bedankt.
Nu is mijn vraag, hoe pak ik dit het beste en vooral het makkelijkst aan om het te verbeteren? De schotel is immers ooit geïnstalleerd en uitgelijnd, kan dit met de tijd toch zijn verschoven?
Als het goed is heeft de schotel een triple LNB Quad met een zwarte houder om de middelste LNB en werkt dit met DiSEqC 1.0? (Dit is allemaal nieuw voor mij). De grootte van de schotel heb ik niet gemeten, maar ik neem aan dat deze groot genoeg is.
![]() | ![]() |
Alvast bedankt.