Parkeervergunning Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice1995
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11-2020
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb een vraagje mbt het aanvragen van een parkeervergunning in Amsterdam.

Momenteel woon ik in Amsterdam en ik zou graag een parkeervergunning aanvragen. Ik beschik echter nog niet over een auto, maar zou dat wel kunnen via mijn werk. Het heeft voor mij alleen nog geen zin om een leaseauto aan te vragen als ik nog geen parkeervergunning heb.

Weet iemand hoe ik een parkeervergunning aan kan vragen zonder dat ik beschik over een leaseovereenkomst/kentekenbewijs?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:58
Niet. De vergunning gaat op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik neem aan dat je collegas hebt met een lease auto (hopelijk buiten amsterdam wonend)?

Dan zou ik het volgende doen. Vraag bij je werkgever/lease maatschappij een lease verklaring aan voor dat kenteken (van je collega) met bovenstaande verhaal.

Zodra je dan een parkeer vergunning hebt toegewezen gekregen, zou je hem altijd tijdelijk op dat kenteken kunnen activeren (aangezien je eenvoudig aan alle benodigheden kan komen zoals kentekenbewijs), of als je al een andere auto hebt op dat kenteken kunnen doorgaan.

Nadat je een vergunning hebt is kenteken wijzigen quickly done, uit ervaring

[ Voor 17% gewijzigd door J-air op 18-11-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 20:56
Ik weet niet hoe het zit met of je al over een auto moet beschikken, maar ik weet wel dat voor veel buurten er nu al een wachtlijst voor parkeervergunningen is dus het zo mogelijk wat langer kunnen duren dan je hoopt/dacht.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 15:54

Yucon

*broem*

Misschien een beetje een provinciale vraag, maar wat wordt je in de tussentijd geacht met je auto te doen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Yucon schreef op donderdag 19 november 2020 @ 06:46:
Misschien een beetje een provinciale vraag, maar wat wordt je in de tussentijd geacht met je auto te doen :?
Ergens parkeren waar je geen vergunning nodig hebt, of betaald parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 15:54

Yucon

*broem*

Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 06:47:
[...]

Ergens parkeren waar je geen vergunning nodig hebt, of betaald parkeren.
Misschien moet ik het wat duidelijker zeggen. Is Amsterdam niet zo'n beetje 1 grote parkeerzone zodat dat alternatief in de praktijk niet bestaat? En maandenlang voor een paar euro per uur bij een parkeermeter zetten lijkt me ook geen heel realistisch alternatief.

Of valt bovenstaande in de praktijk toch nog wel mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Een aantal gebieden zoals in delenn van nieuw west zijn gratis parkeren. Heb vaak gehoord dat men met de fiets naar de auto ging voordat de vergunning er was.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:56

Rmg

Yucon schreef op donderdag 19 november 2020 @ 06:51:
[...]

Misschien moet ik het wat duidelijker zeggen. Is Amsterdam niet zo'n beetje 1 grote parkeerzone zodat dat alternatief in de praktijk niet bestaat? En maandenlang voor een paar euro per uur bij een parkeermeter zetten lijkt me ook geen heel realistisch alternatief.

Of valt bovenstaande in de praktijk toch nog wel mee?
Nee dat valt niet mee maar dat vind gemeente Amsterdam niet het probleem van gemeente Amsterdam.

Die zeggen doodleuk neem maar een qpark abbo of parkeer maar buiten de stad en pak dan het ov.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14
Verhuizen 8)

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:13
De reactie waarvan je weet dat ie zou komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik hoor dat je in Almere wel goed bij je huis kan parkeren.
En, niet vergeten, Almere is het Almere van Almere.

:9 :+ :+ :+

Maar, serieus: collega's van me regelen een leasebak en laten die doodleuk in de parkeergarage bij het werk (in Utrecht) staan tot ze een vergunning hebben. Wel een beetje afhankelijk van de klant, maar in de huidige corona tijd zou ik maar zo snel mogelijk iets regelen.

Hell, als je echt goedkoop uit wil zijn is het altijd mogelijk een gebakje van 500 te kopen en in Koog aan de Zaan oid neer te pleuren totdat je een vergunning binnen hebt, en dan te switchen naar een leaseauto met bijtelling.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 21:16
Aanvragen voor een auto die niet van jou is (bijvoorbeeld van je ouders). En vervolgens het kenteken omzetten naar een andere zodra de vergunning binnen is? Ik weet niet of dit een optie is?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Gewoon lekker wachten totdat je die parkeervergunning krijgt, net zoals de rest van ons die in Amsterdam woont, en ondertussen je leasebak parkeren in een of andere garage.

Kan je in bepaalde wijken nog steeds jaren wachten, moet je maar niet in Amsterdam gaan wonen, dat weet je toch? en dan truukjes gaan lopen vragen om het te omzeilen. triest.
Pagina: 1