Landscape printen in Excel verloopt niet volledig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han77
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Mijn vraag:
Ik wil printen in Excel; printen lukt, alleen niet volledig correct in landscape: de inhoud van de rechter vier kolommen wordt niet afgedrukt; de evt. opmaak van dezelfde kolommen (bijv. onderstrepen) juist weer wel.
Wie kent dit, en heeft hier een oplossing voor gevonden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10
Excel 2019

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
* het afdrukvoorbeeld wordt juist en volledig weergegeven
* staand printen verloopt wel juist
* afdrukbereik uitbreiden met vier lege kolommen lost het probleem op, alleen dan is het te klein om goed te kunnen lezen, bovendien wil ik geen leeg wit stuk op de print aan de rechterkant hebben
* afdrukbereik uitbreiden met een lege bladzijde naast het gewenste afdrukbereik, levert geen verbetering op: de vier rechter kolommen blijven leeg
* openen en opnieuw opslaan onder dezelfde naam levert geen verbetering op

Beste antwoord (via Han77 op 19-11-2020 10:23)

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20

Santford

FP PowerMod
Wat is het resultaat als je het document naar PDF print?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:20

g0tanks

Moderator CSA
Han77 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:05:
* afdrukbereik uitbreiden met vier lege kolommen lost het probleem op, alleen dan is het te klein om goed te kunnen lezen, bovendien wil ik geen leeg wit stuk op de print aan de rechterkant hebben
Klinkt alsof je naast het printbereik ook de printmarge op narrow moet zetten:
Afbeeldingslocatie: https://www.dummies.com/wp-content/uploads/72440.image0.jpg

Als je dat al hebt gedaan en je houdt alsnog witruimte over dan heb je waarschijnlijk de limitatie van de printer bereikt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han77
De printmarge staat op 'narrow'; ik heb deze ook al gewijzigd om te kijken of dat het probleem oplost, niet dus.
In mijn oude versie van Excel (2010) was dit geen enkel probleem, en het blijft vreemd dat de opmaak (kaders en onderstrepen) wel uitgeprint worden, maar de cijfers in de cellen van de vier rechter kolommen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb je de printoptie "alle kolommen passend maken" al eens geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhKBLodpbHSNYvXp49u0j2RZSH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jtnfEDtfeMmIVTYK9aY90LaR.png?f=user_large

• Han77
Beste TMDC,

Deze printoptie kende ik niet, heb ik geprobeerd, maar heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Ik heb hetzelfde document nogmaals 'staand' geprint, op 1 pagina, en dan worden de vier rechter kolommen wel geprint. Het heeft dus iets te maken met de 'landscape' instelling. Alleen wordt het me niet duidelijk wat dan.

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Voor de opmaak van de pagina's gebruik ik vaak het pagina-eindevoorbeeld. Deze is rechtsonder te vinden naast het zoomschuifje. Hier kun je de blauwe lijnen verplaatsen om alles passend te maken.

Edit: Het is nog vroeg, ik lees dat hij de opmaak wel print maar de inhoud niet? Dan gaat bovenstaand ook niet helpen verwacht ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Saturate op 19-11-2020 09:58 ]

• Han77
Klopt het is nog vroeg; ik gebruik altijd het pagina-voorbeeld om alles passend te maken, in het afdrukvoorbeeld wordt het ook correct weer gegeven, alleen de afdruk is niet volledig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Wat is het resultaat als je het document naar PDF print?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han77
Niet aan gedacht aan deze mogelijkheid, maar deze werkt wel!
Ik vind hem wel omslachtig, maar ik kan wel vooruit. Bedankt!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Mooi dat het via die methode wel gelukt is om in ieder geval de afdruk te maken.

Mijn gedachte was om hiermee te kunnen concluderen of het probleem in Excel zit of misschien wel in de driver van de printer.

• Han77
Oké, heldere gedachte, het probleem zit dus in Excel, ik verwacht in een instelling, maar ik krijg deze niet gevonden.
Pagina: 1