Welke tv? Qled Oled prijs kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikze
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11-2020
Hallo allemaal via deze weg had ik graag wat keuzehulp ivm de aankoop van een nieuwe tv hopelijk in promo.
De samsung 55Q95 dacht ik.
Ik wou per se een one connect box.
Maar dan denk je eigenlijk wel veel geld om een one connect te hebben. Maar wel een topper in zijn segment. En waarom altijd Samsung. Een goede Oled van LG of een ambilight van Philips...
Dus hebben jullie wat voorstellen voor een goede beeldkwaliteit, geluid, prijs kwaliteit en max.55".
Dus de Samsung 55QE95T de LG OLED55GX6LA de Sony KD55AG9 of Philips 55OLED804-854.
Gewoon digitale tv kijken, series en films.Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra je een OLED hebt wil je nooit meer wat anders, denk dat dat genoeg zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeroFox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 09:01
rikze schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:22:
Hallo allemaal via deze weg had ik graag wat keuzehulp ivm de aankoop van een nieuwe tv hopelijk in promo.
De samsung 55Q95 dacht ik.
Ik wou per se een one connect box.
Maar dan denk je eigenlijk wel veel geld om een one connect te hebben. Maar wel een topper in zijn segment. En waarom altijd Samsung. Een goede Oled van LG of een ambilight van Philips...
Dus hebben jullie wat voorstellen voor een goede beeldkwaliteit, geluid, prijs kwaliteit en max.55".
Dus de Samsung 55QE95T de LG OLED55GX6LA de Sony KD55AG9 of Philips 55OLED804-854.
Gewoon digitale tv kijken, series en films.Alvast bedankt.
Wat doe je er vooral mee? Game je er ook op? Gebruik je de TV veel overdag of veel in de avond / donkere ruimtes?

Ik heb zelf de overstap gemaakt van een Samsung QLED met one connect box naar een LG C9 55 inch. Het enige dat ik nu mis is juist de one connect box, alle kabels die in de kast aangesloten konden worden waarna maar 1 kabel naar de TV gaat is heel fijn. Het heeft mij ook even wat moeite gekocht om de kabels nu weer netjes weg te werken, vooral omdat deze op de LG naar de buitenkant gericht zijn, heb daarom met twee 90 graden hoekjes moeten werken om de TV zo strak mogelijk aan de muur te krijgen.

Het beeld heb ik echter geen spijt van, vooral in de avonden dan is het echte zwart van de OLED onovertroffen. Daar stoorde ik mij het meeste aan, vooral omdat de QLED alleen maar edge verlichting had. Daarnaast game ik wel vaker op de bank via de PC. Door de nieuwe HDMI 2.1 en RTX 3080 videokaarten kan dit in de volledige 4K 120Hz. Ook hier is de LG een topper, een lage inputlag en de OLED hebben vrijwel een directe response.
Voor de beeldkwaliteit is OLED superieur, echter.. in omgevingen met veel licht kan een OLED niet zo fel en ook webpagina's met veel wit kan je zien dat de OLED na een paar seconde dimmer wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 10:32
het is wel een beetje waar de eigen voorkeur naar toe gaat.
paar jaar geleden twijfelde ik ook tussen een OLED en QLED tv.

uiteindelijk ben ik voor een top model Qled gegaan omdat ik ook best veel game en toch bang was voor het inbranden. Ik heb hier nog geen enkel moment spijt van gehad en vind het een top TV.
Ook de zwartwaardes zijn zeer goed.

heb trouwens zelf de 55 inch Q9 varriant uit 2018 van samsung met full array dimming ( 400 zones dacht ik )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik game overigens al 2 jaar zonder problemen op m'n 2017 OLED met 8,3 miljoen dimming zones ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
LCD is over zijn hoogtepunt heen, de Samsung-modellen van dit jaar zijn er in beeldkwaliteit op achteruit gegaan t.o.v. die van 2019 en dat komt omdat de prijs ieder jaar lager moet: We zijn op het punt aangeland dat de ontwikkeling stil ligt en fabrikanten op de kwaliteit beknibbelen om aan de lagere waarde tegemoet te kunnen komen.

Daarom geldt steeds meer: OLED, tenzij. Ik lees geen argumenten in je bericht die op de tenzij wijzen, dus koop een OLED.

• rikze
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11-2020
En daar heb je dan een speciale muurbeugel voor nodig omdat de oleds dunner zijn las ik. Hij moet kunnen draaien.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor muurmontage is de GX de beste optie, die gaat strak tegen de muur en de montagebeugel wordt meegeleverd. Voor zover ik weet kan de TV met die beugel ook draaien, maar dat raad ik je aan nog even na te trekken en ook welke draaihoek mogelijk is.

De CX heeft een elektronicakast die zorgt dat hij niet strak tegen de muur kan. Hij wordt met een voet geleverd, dus een muurmontagebeugel moet je zelf bijkopen. Desondanks kan ook de CX prima tegen de muur en als je er iets als een lijst omheen timmert, dan ziet het er ook prima uit.
Pagina: 1