e-mail forwarding hosting: gmail op SPAM-blacklist (SORBS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
Ik heb al jaren een eigen domein speciaal voor e-mail zodat ik mijn e-mailadressen altijd kan "meenemen".
Daarbij heb ik nu ook al jaren mijn domein ondergebracht bij Antagonist en daar forwarding ingesteld voor verschillende e-mailadressen naar verschillende gmail-boxen. Als SMTP gebruik ik dan de gmail-server.

Sinds enkele dagen kan ik geen e-mail versturen aan de andere boxen die ik ook heb geregistreerd (vrouw en kids).
Na enige tijd krijgt de verzender het volgende bericht:
Service unavailable; Client host [209.85.218.48] blocked using dnsbl.sorbs.net; Currently Sending Spam: ...

Na enig uitzoekwerk is duidelijk geworden dat er blijkbaar spam verzonden is via gmail-server (dit ip is van google/gmail) (SPAM is uiteraard niet verzonden door mijn account) en dat SORBS deze mailserver op de blacklist heeft geplaatst.
https://mxtoolbox.com/Sup...09.85.218.48&run=toolpage
Er zijn overigens meerdere ip-adressen van gmail die bij SORBS vermeld staan.

Zoals je ziet blacklisten de "echte professionals" (bv Spamhaus) deze google-server-adressen niet.
Het is tenslotte gmail/google en we mogen aannemen dat ze actief zijn in het voorkomen van SPAM.
En daarbij lees ik ook veel negatief commentaar over SORBS......

Ik kan er niet veel aan doen:
- Antagonist wil/kan niets aanpassen (ze hoeven naar mijn mening mijn inkomende mail niet te checken want die gaat gelijk er weer uit) maar doen dat dus wel en maken dus gebruik van SORBS. Een reactie: "De enige manier dit echt netjes op te lossen is door dit bij Google aan te kaarten of van Gmail af te stappen."
- Gmail/google duidelijk maken dat ze een "probleem" hebben is ook een doodlopende weg.
- De deur voor mij bij SORBS zit dicht.

Let wel: Mail ontvangen van anderen en mail verzenden aan anderen (die dus niet bij Antagonist zitten) is geen enkel probleem.

Iemand nog een idee ipv "tot ziens" tegen Antagonist (tot op heden een prima partij) zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JohnBoy32 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:18:
...
Iemand nog een idee ipv "tot ziens" tegen Antagonist (tot op heden een prima partij) zeggen?
FF afwachten? Google zal het gerust wel oplossen, alleen niet zo snel als jij wil.
Hetzelfde gebeurt voortdurend met outlook.com/hotmail. Ook de ziggo en kpn mail servers staan er regelmatig op. Is gewoon een stukje werkverschaffing.
Als het je echt niet bevalt, moet je op zoek gaan naar een mail provider die geen SORBS gebruikt, maar er zijn meer die zo'n rampzalige policy hanteren (spam=spam; blokkeren die hap)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:47
Hoe is Gmail de cliënt als de forwarding bij antagonist gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
valkenier schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:03:
Hoe is Gmail de cliënt als de forwarding bij antagonist gebeurt?
je stelt bij antagonist in dat hij een bepaald e-mailadres (bij het domein dat zij beheren) moeten forwarden naar een e-mail bij gmail. dus pietje@voorbeeld.nl forwarden naar pietje.voorbeeld@gmail.com

verder gebruik je dan gewoon je gmail-zaken (web of e-mail client)

is dit een antwoord op je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@JohnBoy32 gebruik geen forwarding.
Laat gmail het lekker zelf ophalen van je .nl

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 18-11-2020 18:26 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:47
JohnBoy32 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:34:
[...]

je stelt bij antagonist in dat hij een bepaald e-mailadres (bij het domein dat zij beheren) moeten forwarden naar een e-mail bij gmail. dus pietje@voorbeeld.nl forwarden naar pietje.voorbeeld@gmail.com

verder gebruik je dan gewoon je gmail-zaken (web of e-mail client)

is dit een antwoord op je vraag?
Ja dat dacht ik al, maar dan is het raar dat antagonist niet wil verzenden naar Gmail. Strikt genomen is antagonist de cliënt en Gmail de server. Terwijl jouw foutmelding zegt dat Gmail als cliënt is geblokkeerd. Zo’n melding verwacht je als Gmail probeert af te leveren bij antagonist en niet andersom, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
Nog even een update:

Het blijft een probleem bij Antagonist. Vaak gaat het goed en worden e-mails afgeleverd, maar ook steeds weer worden e-mails niet afgeleverd en ontvang je pas na een aantal uren/dagen hierover bericht. Steeds weer worden (nieuwe) smtp-servers (opnieuw) geblokkeerd en dus niet alleen gmail/google maar dus ook XS4ALL en ZIGGO.
Dergelijke blokkades lossen zich wel weer op na een aantal dagen/uren, maar de betreffende e-mail wordt dus nooit meer afgeleverd en steeds weer zetten de vrienden van SORBS algemene smtp's weer opnieuw op de blacklist (SPAMHAUS en andere professionals dus niet!) en is het Antagonist die dan niet meer doorstuurt (Service unavailable) .......

Ik heb ondertussen dus veel gepuzzeld en getest in de hoop (met en zonder hen) een oplossing te vinden.

Mijn conclusie is dat E-mail-forwarding bij een domein bij Antagonist dus een wassen neus is en je onbetrouwbare en onhandige e-mail-functionaliteit gaat opleveren.

Dus ook veelvuldig contact gehad met Antagonist waarbij mijn verzoek/vraag omzeild wordt ("wil je aub voor doorsturen van e-mail deze niet langs de filters halen; ik heb geen e-mailbox bij jullie en de e-mail wordt tenslotte niet bij jullie opgeslagen?").
De helpdesk komt met zulke uitspraken:
"Ik vind het dan ook vreemd dat je juist bij Google hier tegenaan loopt. Mogelijk heb je bij Google de verkeerde medewerker te pakken die niet op de hoogte is van strakke procedures daarvoor."
"Ik heb het vermoeden dat dit mogelijk een configuratiefout is bij Google, waardoor ze specifiek bij jouw mail nog een geblacklist IP-adres inzetten." en
"Dat het afleveren van die berichten niet lukt, staat los van jouw domeinnaam en de doorstuur-functie die je daar voor de mail actief hebt."

Ondertussen ook getest bij andere providers. En daar werkt het wel (bv. hostnet).

Dus ik ben overgestapt..... nie wieder Antagonist.......

Nog even details voor degenen die zich willen verdiepen in de e-mail die je meldt dat het niet afgeleverd is geworden:

De reactie van de externe server was:
554 5.7.1 Service unavailable; Client host [209.85.167.52] blocked using dnsbl.sorbs.net; Currently Sending Spam See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?209.85.167.52

Reporting-MTA: dns; googlemail.com
Received-From-MTA: dns; <mijn e-mailadres>@gmail.com
Arrival-Date: Wed, 13 Jan 2021 11:19:37 -0800 (PST)
X-Original-Message-ID: <3077AAEB-0B51-42FB-8913-CA13F28B4368@<mijn domein>>

Final-Recipient: rfc822; <e-mailadres verzonden aan>
Action: delayed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; mx1.p01.antagonist.nl. (195.211.74.112, the server for the
domain <domein verzonden aan>.)
Diagnostic-Code: smtp; 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [209.85.167.52] blocked using dnsbl.sorbs.net; Currently Sending Spam See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?209.85.167.52
Last-Attempt-Date: Thu, 14 Jan 2021 13:06:10 -0800 (PST)
Will-Retry-Until: Sat, 16 Jan 2021 11:19:39 -0800 (PST)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JohnBoy32 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:33:
Mijn conclusie is dat E-mail-forwarding bij een domein bij Antagonist dus een wassen neus is en je onbetrouwbare en onhandige e-mail-functionaliteit gaat opleveren.
Heeft niks met Antagonist te maken, in zoverre dat forwarding anno 2021 eigenlijk verboden zou moeten worden voor alle soorten e-mails overal ter wereld (tenzij intern).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
DJMaze schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Heeft niks met Antagonist te maken, in zoverre dat forwarding anno 2021 eigenlijk verboden zou moeten worden voor alle soorten e-mails overal ter wereld (tenzij intern).
Ik begrijp je streven.....
maar .... het heeft wel alles met marketing van Antagonist te maken: zij bieden het aan en blokkeren het vervolgens zelf (kijk op.de site):
"Kan ik mijn domeinnaam gebruiken voor e-mail?
Je kunt met je domeinnaam e-mailadressen aanmaken en deze door laten sturen naar een ander (gratis) account."
Daaruit leid ik af dat Antagonist het nu/voorlopig nog niet met je eens is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
JohnBoy32 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:18:
Ik kan er niet veel aan doen:
- Antagonist wil/kan niets aanpassen (ze hoeven naar mijn mening mijn inkomende mail niet te checken want die gaat gelijk er weer uit) maar doen dat dus wel en maken dus gebruik van SORBS. Een reactie: "De enige manier dit echt netjes op te lossen is door dit bij Google aan te kaarten of van Gmail af te stappen."
Dat is ook logisch, als ze inkomende mail niet zouden controleren en alles maar klakkeloos doorsturen, dan wordt hun server aangemerkt als spam verzender 8)7
SORBS is inderdaad erg strict, maar filtert ook veel echte spam/junk/virus e.d. Beter is inderdaad een andere hostingpartij zoeken die geen SORBS gebruikt als het vaker voorkomt, maar het niet controleren van mails voor het doorsturen is een no-go. Maar beste blijft mail rechtstreeks naar de juiste ontvangende server.

Dergelijke forwarding diensten zijn beschikbaar gemaakt in de tijd dat men voor alles meteen een domeinnaam registreerde en zo voor hetzelfde 10 domeinen had, maar maar 1 mailadres gebruikt. Forwarding naar externe mailadressen is met huidige anti-spam maatregelen niet meer interessant, maar het is wel nog mogelijk, zeker als je met whitelists kan werken op de uiteindelijk ontvangende server. Dus dat het als optie gemeld wordt klopt wel

[ Voor 21% gewijzigd door CyPh op 15-01-2021 14:48 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ik zelf zit bij Antagonist.

Als ik zo lees ben je weg bij Antagonist?

Nu weet ik niet hoe jij hebt heb opgezet maar ik heb geen enkel probleem. Forwards genoeg ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-haW4bI1HpKHsQAKmoojFUlvPQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YHZUUqWtfDGn2jH5q3Y8BhyV.png?f=user_large

Zo heb ik het opgezet: eigen mail staat bij Anta, Dus ik verzend ook vanuit antagonist en niet vanuit gemail (geen idee als daar het probleem zit). Vriendin heeft gmail.

ik heb oa een forward die zelfs naar 2 verschillende adressen gaat (mijzelf en vriendin alle2@mijndomein.nl -> ik@mijndomein.nl & vriedin@gmail.com) . Daarnaast voor elke shop ook een forward. Dus tweakers@mijndomein.nl staat geforward naar ik@mijndomein.nl

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51

P_Tingen

omdat het KAN

@JohnBoy32 Ik heb exact hetzelfde probleem, ook op mijn eigen domein via Antagonist. Ik lees dat jij bent overgestapt. Waar naar toe als ik vragen mag en zijn je problemen nu opgelost?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
P_Tingen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:49:
@JohnBoy32 Ik heb exact hetzelfde probleem, ook op mijn eigen domein via Antagonist. Ik lees dat jij bent overgestapt. Waar naar toe als ik vragen mag en zijn je problemen nu opgelost?
hostnet was mijn nieuwe provider en het probleem is opgelost.
echter sinds kort ben ik overgestapt naar weboke (betaalde maar wel goedkope en fijne e-mail en dus geen gmail meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51

P_Tingen

omdat het KAN

JohnBoy32 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:53:
[...]
hostnet was mijn nieuwe provider en het probleem is opgelost.
echter sinds kort ben ik overgestapt naar weboke (betaalde maar wel goedkope en fijne e-mail en dus geen gmail meer)
Tnx, dan denk ik dat ik ook maar overstap. Op zich jammer want Antagonist is verder dikke prima, maar ik heb hierover ook al een paar keer contact met ze gehad en het probleem wordt zeker niet minder.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1