Geheugen kapot na 2 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakshasa
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-08 11:30
Het upgraden van OS van High Sierra naar Mojave en van Mojave naar Catalina was problematisch. Voor beide upgrades moest de harde schijf geheel gewist worden. Dit keer loopt de upgrade naar Big Sur helemaal vast.

Ik ben doorgestuurd naar een apple reparatie shop (CARD) waarin ze de firmware update voor de harde schijf hebben uitgevoerd. Toen constateerde men dat het geheugen niet meer goed werkte. De volgende testen gaven errors:
- Memory - Address as Data Test
- Memory - Bit Checkerboard Test (MP)
- Memory - Knaizuk Hartmann Test
- Memory - Marching ones and zeroes test

CARD adviseerde me om het hele moederbord te vervangen (voor eigen kosten).
Ik heb een MacBook Pro 13" uit 2017 (zonder bar) aangeschafd bij AMACS mei 2018.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Is het her-installeren van een OS een probleem voor het geheugen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33
Lijkt mij sterk. Dit is Intel volgens mij, dus kan je dit bv booten met Ubuntu (boot menu met Memtest) of een eigen Memtest iso usb stick? Dan je het zelf testen. Firmware hdd betreft alleen hdd neem ik aan, dus een SSD is zo vervangen. Dat is 10tjes werk.

Ow even zoeken, dit is wel relevant: https://www.onemorething....13-2017-hardwareprobleem/

Holy shit gewoon, SSD defect, moederbord vervangen. :o Of eigenlij kram.

@Rakshasa Even verder gezocht, was nieuwsgierig. Hier repareren ze het moederbord voor je of kan je het omruilen.

Ik heb pas een moederbord voor een X250 van Ali gekocht, en zelf ingebouwd, dit ging prima. Je moet alleen even wachten op levering. Apple reparatie wil ik de kosten niet van weten denk ik ?

[ Voor 84% gewijzigd door pennywiser op 18-11-2020 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rakshasa
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-08 11:30
Toch even een update van het probleem.

Ik heb de macbook terug gebracht naar de winkel (AMAC) met het verzoek om de laptop te repareren waarbij ik een beroep deed op het EU consumentenrecht. Ik verwachtte eigenlijk dat dit een moeilijke strijd ging worden en begon mezelf al in te graven door fotos en belnotities te verzamelen en te achiveren.

Wonderbaarlijk niets van dit alles. AMAC heeft de computer onder garantie gerepareerd (logic board vervangen) en binnen 2 weken aan mij geroutineerd. Zelfs de onderzoekskosten (80 euro) kan ik terug verwachten op mijn rekening. Hulde aan deze afhandeling van het probleem door AMAC en/of Apple _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Rakshasa schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:30:
Toch even een update van het probleem.

Ik heb de macbook terug gebracht naar de winkel (AMAC) met het verzoek om de laptop te repareren waarbij ik een beroep deed op het EU consumentenrecht. Ik verwachtte eigenlijk dat dit een moeilijke strijd ging worden en begon mezelf al in te graven door fotos en belnotities te verzamelen en te achiveren.

Wonderbaarlijk niets van dit alles. AMAC heeft de computer onder garantie gerepareerd (logic board vervangen) en binnen 2 weken aan mij geroutineerd. Zelfs de onderzoekskosten (80 euro) kan ik terug verwachten op mijn rekening. Hulde aan deze afhandeling van het probleem door AMAC en/of Apple _/-\o_ .
Heb ook prima ervaringen met amac en ook tot 3 jaar na aankoop nog gratis reparaties ontvangen.