Een goed bankstel

Pagina: 1
Acties:
  • 26.622 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-04 23:08
Beste Tweakers,

heb al de zoekfunctie geraadpleegd en kom wat oudere topics tegen inzake dit onderwerp.
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen in onze eerst koopwoning en we hebben uiteraard inboedel nodig.

Nu heb ik onderhand wel wat gelezen, en wellicht dat sommige informatie wat verouders is, vandaar dat ik dit topic start.

Mijn vraag is: wat voor bank(stel) hebben jullie, hoe bevalt ie en waar heb je het gekocht?

De reden dat ik dit vraag is omdat er veel verschillen zijn tussen banken, maar nog grotere verschillen zitten tussen verkopers.

Om een voorbeeld te geven:
Pronto heeft betaalbare banken in elke categorie, maar blijkbaar is de aftersales een hit en miss.
Profijt is schijnbaar nog een stukje minder in beide categorieën.
Goossens is wat duurder, maar niet per se beter (als ik diverse online klaagbanken mag geloven)
Dan heb je nog enkele verkopers van de Mandemakers Groep, zoals Montel en Piet Klerckx, waar sommige zweren dat je daar ook niet moet kopen.
En uiteraard zijn er ook grote woonboulevards met alles onder één dak, waarbij de woonboulevard zelf de garantie en bezorging doet, zoals Woonboulevard Poortvliet (zelf nog geen ervaring mee).

Kortom, heel veel opties dus en dit is allemaal nieuw voor mij.

We zouden graag een goede bank willen, budget max €2500, waarbij de kwaliteit (>7 jaar mee gaan) en vooral de klantenservice+aftersales goed is. Betaal liever wat meer, om geen gezeik te krijgen als mijn bank beschadigd wordt geleverd oid.

Dus hoor graag jullie input en feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:26
Tsja, dit wordt een opsomtopic vrees ik. Wij hebben er 1 van homestock. Prima bank

Bij banken is prijs <> service <> kwaliteit niet echt aan elkaar gelinkt. Ik weet wel dat ik liever 2x voor 1500 euro een bank koop dan 1x voor 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57
Tja, dit topic gaat je denk ik niet veel helpen.
Gewoon een bank kopen met garantie als je dat belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 14:17
Ga lekker wat winkels af. Ga in de winkel proefzitten. En doe dat als je nog fris en fit bent en niet aan het einde van een lange drukke dag waarbij alles lekket zit / hangt / ligt.
Zelf een bank van Goosens. Een showroom model. Flinke korting. Netjes en snel geregeld, goede aftersales. Niks mis mee.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Laatst online: 17:53
Ik heb eerst als student een ikea Askeby bank gehad. leuke bank voor student, omdat hij uit te klappen is tot slaapbank. Belangrijkste was dat ik een bank moest hebben die makkelijk te schuiven was omdat ik een inbouwkast had. Na 4 jaar volledig doorgezakt / zat voor geen meter meer.
Samen gaan wonen met vriendin: zij werd verliefd op een karwei loungebank Loes: Zat eerste half jaar goed, wel diepe zit. Na half jaar merkten we dat de kussens niet bedoeld waren om veel op te zitten (zitkussen werd erg dun :P ) .
Daarna zijn we overgegaan op de ikea Gronlid, met 2x chaise longue en 1x middenstuk. In Ljungen lichtgroen. Omdat de bank zo groot was, en wij toen nog geen auto hadden af laten leveren. Tot 4x toe kregen we kapotte onderdelen (van gaten in kussens tot ingescheurd hout tot winkelhaken in slopen). Uiteindelijk goed gekomen. Bank zit heerlijk, zijn er nog steeds erg blij mee. Let wel, deze combi was voor ikea tarieven duur (€1050).

Wij zijn bij de laatste bank eerst heleboel winkels afgegaan, maar mijn vriendin was opnieuw vast van besluit, ze vond hem niet zo mooi als de karwei bank (ze houdt van hout), maar wel een goede 2e keuze :P

[ Voor 9% gewijzigd door 99ruud99 op 18-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:59

Grin

Ride si sapis.

Banken zijn altijd een compromis, of ze liggen niet lekker of ze zitten nergens naar. Tenminste dat was mijn ervaring. Totdat: Rolf Benz Plura. Een bank als het moet, een zitbank wanneer je wilt. Maar dat past helaas weer totaal niet binnen jouw budget, sterkte...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNQ2qoRGQH4ZBRm8b67XEzzviK4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHUHLOG4sZ3gNbsNUEkM9CrI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDxcqeTGVBV0M-wRauNgXX0K-Nc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdtrR0fgXgGnsj0L8sIEeDuU.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPkEWn75FLkiAWzXVCUfYB14qys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hbcjjo9FOskz8LvFgAKtGYmK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaTvAbCEjrJM-4hvBchzqTSbpvU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r70RL4ly30u7trg4WbPjyY7C.jpg?f=fotoalbum_tile

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:05
Bankstellen zijn nog erger dan auto's: zodra je de showroom uitloopt zijn ze nog maar half zo veel waard. Ik heb daarom bij bankstellen tot nu toe altijd hetzelfde gedaan als bij auto's: tweedehands kopen van iemand die er netjes mee omgegaan is. Met het verschil dat je dat bij een bank veel makkelijker zelf kunt controleren dan bij een auto.

Ik heb tot nu toe in mijn leven 3 prima bankstellen versleten, in totaal geloof ik nog geen 400 euro aan uitgegeven. Nieuwwaarde van al die bankstellen was per stuk meerdere duizenden euro's, en ze zagen er allemaal piekfijn uit toen ik ze kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 17:35

bebopper

I'm an absolute beginner...

Weet niet waar je woont, maar mocht het dichtbij de Duitse grens zijn kijk dan zeker ook eens daar naar de prijzen als je een bank hebt gevonden die je bevalt. Vooral als het er eentje van Duitse makkelij is kan dit enorm in prijs schelen.

Zelf ook gedaan, online gekocht in Duitsland, geleverd in Belgie (met garantie van de Duitse online shop, maar niet nodig gehad, perfecte levering, netjes neergezet en alle verpakkingsmateriaal weer meegenomen). Was een bank die in Nederland/Belgie .4.5-5k zou kosten, in Duitsland voor <3k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 22:50
bebopper schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:04:
Weet niet waar je woont, maar mocht het dichtbij de Duitse grens zijn kijk dan zeker ook eens daar naar de prijzen als je een bank hebt gevonden die je bevalt. Vooral als het er eentje van Duitse makkelij is kan dit enorm in prijs schelen.

Zelf ook gedaan, online gekocht in Duitsland, geleverd in Belgie (met garantie van de Duitse online shop, maar niet nodig gehad, perfecte levering, netjes neergezet en alle verpakkingsmateriaal weer meegenomen). Was een bank die in Nederland/Belgie .4.5-5k zou kosten, in Duitsland voor <3k.
Zo hebben wij dat ook gedaan, maar dan een busje gehuurd en zelf de bank opgehaald. Soortgelijke bank die wij in Duitsland hebben gekocht kostte in Nederland 3000 euro. In Duitsland 1200 euro.

Zou zeker over de grens gaan kijken. Porto of Roller bieden over het algemeen prima banken. Voor duurdere segment zou je op internet moeten zoeken.

Maar wat ook hierboven gezegd wordt, proefzitten en kijken of het binnen je interieur past.

[ Voor 4% gewijzigd door Xoxol op 18-11-2020 16:13 ]

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:58
Eerste bank bij Montell gekocht. Begon snel na de koop al door te zitten. Service was erg slecht.

Daarna bij het samenwonen samen naar een nieuwe geshopt, uiteindelijk bij de woonafdeling van de intratuin een nieuwe bank gekocht, cognac kleurige leren bank, perfecte service en zit nog steeds heerlijk. Overleeft tot op heden ook een peuter, dus geen klachten hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 20:55
Ten eerste: pak een stevige bank, is veel beter voor je rug en bekkendan zo'n zacht ding.

Wij hebben sinds kort een echte Chesterfield :) Kost wat, maar het zit zalig, én als het van echte Britse makelij is, heb je ook kwaliteit (Chesterfield is namelijk een niet-gepatenteerde naam, dus wordt ook veel inferieure kwaliteit verkocht onder die naam - opletten dus).

We hebben nu een 2e hands hoekbank voor 4,5k, 20 jaar oud. Was opgeknapt, en zit en ziet perfect. Ter vergelijk: de bank (ook leer) hiervoor kostte 2k, en was na 5 jaar al "op".

Maargoed zo'n ding moet in je smaak passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
Wij hebben een bankstel en fauteuils van het merk Urban Sofa (https://www.urbansofa.nl/) via van Geels Meubelen in Ijmuiden. Zeer tevreden en de service is top! Ook staan de prijzen vast (zie website Urban Sofa) dus hoef je ook niet te onderhandelen.

We mochten bijvoorbeeld na een week nog een andere stof kiezen, dit kan bij heel veel meubelboeren niet of ze rekenen er kosten voor. Wij hebben daarnaast ook eetstoelen met dezelfde stof als onze bank. Eén van de stoelen heb ik per ongeluk beschadigd (lucifer laten vallen), contact opgenomen met van Geels. Ze hebben gratis een meter stof via de fabriek opgestuurd. Via een kennis van mij heb ik dit opnieuw laten stofferen. Kortom, zeer tevreden!

Een kennis van mij heeft een soortgelijke bank gekocht via een onbekende meubelboer, hij heeft het een jaar later gekocht voor ongeveer dezelfde prijs, deze is na een jaar al behoorlijk doorgezakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
Bedankt voor alle snelle reacties so far.
Ja, dit wordt waarschijnlijk wel een opsomtopic. En ja, I know, ik ga ook proefzitten. Maar altijd handig om alvast een shortlist te hebben van een aantal goede woonwinkels.

Maar met de tips en feedback so far kom ik al een eindje vooruit!
Denk alleen niet dat mijn vriendin ooit weer voor tweedehands wilt gaan, na onze armoedige studententijd... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:56
Ga niet te veel af op slechte reviews, alleen klagers nemen de moeite om iets te plaatsen enkel en alleen om hun gerief te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024
Wij hebben een stoffen hoekbank van profijt. Stevigste binnenkant gekozen en hogere pootjes, ook stevige stof vanwege kattennageltjes. Netjes bezorg en ziet er nu na 3? jaar nog prima uit. Alleen bank bestond uit twee delen en nu lijkt 1 van die delen iets van halve cm ofzo hoger te zitten. Je ziet het bijna niet en merkt het ook niet, dus ach.

Na levering nooit meer contact met profijt gehad, dus klantenservice geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:31
Wij zijn voor leer gegaan, wel zo praktisch omdat we een kinderwens hadden toen we de bank kochten. Ideaal schoon te maken en ik maak mij ook geen zorgen daardoor als ze drinken, etc.

Wel punten van aandacht:
- spleten waar eten in kan komen? Zijn deze schoon te maken?
- wil je eronder kunnen stofzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
Waar woon je? Vaak heb je ook nog prima lokale meubelwinkels. Wij hebben net een bank gekocht bij Brightliving. Die zitten in Haarlem en Den Haag. Geen ervaring met de bank zelf of de aftersales want hij is nog in bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
Goeie tips.

Even ter info, wij hebben 2 katten en een hond... dus ja, het zal sowieso gebeuren dat die nagels eens de bank raken helaas. Dat betekent dat leer geen optie is. Wel weet ik dat je je bank kan laten behandelen tegen vloeistoffen e.d. Zou namelijk niet fijn zijn als de hond ouder is, op de bank ligt en even iets niet in kan houden....

Woon nu regio Rotterdam, gaan naar regio Gorinchem. Dus alles is wel aan te rijden. Eerst nog eens naar wounboulevard Poortvliet, alsmede wat woonwinkels in Sliedrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:18
Zelf bank gekocht bij Eijerkamp, zit en ligt prima (merk Movani) en naar tevredenheid geleverd (dus over aftersales oid kan ik je niets vertellen). Hebben in ieder geval voldoende binnen je budget.

Overigens is zoals benoemd hier een bank net als een auto, je hebt er nog geen scheet op gelaten en hij is de helft minder waard. Mocht je er geen bezwaar tegen hebben kan het best lonen om eens tweedehands te zoeken op wat merken die redelijk/goed staan aangeschreven. Zijn aardig wat mensen die met enige regelmaat willen voldoen aan de nieuwste woontrends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:13
Misschien ook handig om aan te geven wat voor bank je zoekt. En daarmee bedoel ik of je een 2,5 zitter zoekt of een enorme hoekbank waar je met acht man op moet kunnen zitten.

Budget van 2500 euro is duidelijk en daar kan je een prima bank voor kopen (en nee, geen nieuwe Rolf Benz zoals al voorbij gekomen is) maar de gewenste grootte van de bank speelt ook nog wel een rol in wat je voor dat geld kan krijgen. :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08
honda-noob schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:58:
Woon nu regio Rotterdam, gaan naar regio Gorinchem. Dus alles is wel aan te rijden. Eerst nog eens naar wounboulevard Poortvliet, alsmede wat woonwinkels in Sliedrecht.
Al naar Alexandrium (Rotterdam Alexander/Cappele) geweest? Daar zijn ook wat woonwinkels.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Pronto heeft betaalbare banken in elke categorie, maar blijkbaar is de aftersales een hit en miss.
Na 4,5 jaar is onze pronto bank nog steeds goed! We hebben wel de duurdere zitting genomen (veren ipv schuim). Maar voor een "maatwerk" bank is pronto wel lekker betaalbaar.

Ga op een rustig moment naar de meubelzaken voor wat advies/hulp. (die zitting-optie zit op dat showmodel, dat kan je daar proefzitten etc..)

Onze after-sales ervaring is ook 4,5 jaar terug, bij pronto soest, maar ons probleem was wel opgelost (bovenkast servieskast verwisselt voor een nieuwe).

Succes! Wij moeten ook weer ivm nieuwe woning. (je zoekt geen hoekbank toevallig? ;) )
Voor een bank gaan wij zeker weer naar Pronto, voor kasten etc niet.

[ Voor 4% gewijzigd door MaartenXM op 18-11-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
Hier ook een bank van pronto, U opstelling, ook idd koudschuim voor destijds 100€ extra oid, zit na 3 jaar nog goed:) Mn moeder heeft een keer een bank van de wehkamp (own’s merk gedoe) en dat was echt een flut ding, kussens zo zacht dat je geen steun hebt. Dan merk je het verschil echt goed tussen een beetje fatsoenlijke bank en een goedkope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:04

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Wij hebben vorig jaar een bank van in.house gekocht bij Reedijk wonen in Strijen. Bevalt tot nu toe erg goed en zijn daar ook goed geholpen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er is maar één manier om jouw bank te vinden:

Ga zelf shoppen. Ga kijken. Ga zitten. Ga hangen in die bankstellen.
Ga er op zitten zoals je er thuis ook op zit. En blijf rustig even... zitten.

Echt... Je gaat hier geen antwoord krijgen.
Mijn meest recente bankstel heb ik ook op deze manier gevonden. En stiekem is het best leuk, bankshoppen.
Maar dat komt omdat ik alleen ben en geen moeilijke vrouw heb die het anders wil. Ik hoop dat dit voor jou ook geldt anders zie ik het somber in.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Verhaal van N=1, maargoed. 🙂

Wij hebben 4,5 jaar terug een grijze stoffen henders&Hazel hoekbank gekocht bij v/d oever in Geldermalsen als 1e bank rond jullie budget.

Goede bank, fijn hard zitvlak wat na al die jaren nog net zo goed is. Ik moet eigenlijk zeggen na 3,5 jaar, want na 1 jaar vertoonde een stiknaad van 1 kussen wat kieren. De verkoper is langskomen, constateerde een productiefout en heeft het met Henders & Hazel overlegd. Enkele weken later werd onze hele bank kostenloos omgeruild voor een nieuwe.

Wij zijn dus nog steeds erg tevreden over de fabrikant en de verkoper.

Over het zoekproces. We zijn eerst een hele dag banken wezen kijken (en zitten) om te kijken welke merken we mooi vonden voor ons budget. Daarna zijn we echt gericht een paar banken gaan proefzitten op bewust een andere ochtend. Na een hele dag woonboulevard zit echt bijna iedere bank lekker kan ik je zeggen. ;)

Nadat we de bank hadden uitgezocht hebben we er een verkoper (uit de buurt) bij gezocht waar we ons goed bij voelden en we een goede prijs konden krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Timoth op 18-11-2020 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:00

krvabo

MATERIALISE!

Met 2 katten en een hond zou ik zelf echt kijken naar een tweedehands bank. Er is geen bank ter wereld die mooi blijft met al die haren en nagels. Als je dan 2500 euro uitgeeft aan een bank wil je ook dat ie mooi blijft. Met huisdieren moet je er dan meteen weer een deken overheen doen om hem te beschermen, en dan ziet het er nog niet uit.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hier sinds een jaartje onze tweede bank gekocht.

De eerste bank hebben wij bij Profijt Meubelen gekocht voor denk ongeveer 600 euro.
Het was een 2,5 zits met een lounge gedeelte, welke aan weerszijde van de bank geplaatst kon worden. Het kussen van het lounge gedeelte kon je namelijk omdraaien, waardoor hij zowel links als rechts geplaatst kon worden. De hocker die onder het lounge gedeelte zat, zat ook los, waardoor je die dus ook links of rechts kon zetten.
Wij hadden toen bewust gekozen voor deze optie, omdat we nog niet exact wisten waar we toen de bank wilde neerzetten. Het lounge gedeelte is dus ook vaak genoeg van plek gewisseld.
Nooit gebruik hoeven te maken van aftersales of andere zaken van Profijt. Af en toe met de stoomreiniger de bekleding (stof) schoon maken. Op den duur (na een jaartje of 5) begon de bank wel wat te verkleuren omdat deze vol in de zon stond de hele dag. Ook na die 5 jaar wel wat last van doorzit plekken gekregen, maar dat mocht ook wel na 5 jaar intensief gebruik.
Bank uiteindelijk op MP gezet en voor geloof 100 euro weer verkocht.

Vorig jaar deze bank gekocht bij De Bommel Meubelen. Tot op heden bevalt de bank goed.
Aftersale is goed, maar ervaring N=1.
We hebben bij De Bommel het Bommel Care pakket genomen, waarbij je dus kan bellen als er een vlek op de bank zit en je deze er niet zelf uit krijgt. Dan komt er iemand langs om de vlek te verwijderen. Krijgen zij de vlek er ook niet uit, dan wordt dat deel van de bank (de bank bestaat uit 4 delen geloof ik) opnieuw bekleed. Van deze optie (gelukkig) nog geen gebruik hoeven te maken, maar wel dat er een draadje los zat in het stof. Hierover contact gehad en binnen een week kwam er iemand langs, die het haaltje in de bank vakkundig heeft weggewerkt. Met naald en draad (in kleur van de bank), hebben ze het haaltje vastgenaaid en zie je niks meer van. Zelf als je weet waar ze genaaid hebben, zie en voel je niks van het herstel. Garantie hebben wij toen voor 5 jaar bijgekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 20:20

Honesty

kattenneus!

Vermijd iig seats and sofa's en dat soort bedrijven.
Ikea weet je wat je koopt en hebben ook een showroomhoek.

Wij hebben eerst een bank van ikea gehad, 12 jaar mee gedaan en toen hebben we montel moved gekocht. Dit was een van de duurdere modellen maar we hebben er toen wel duizend euro afgekregen. Dus vergeet zeker niet af te dingen en gratis opties te krijgen. Goed proefzitten en zeker letten op de hoogte van de bank en van de rugleuning.

Festina lente

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

krvabo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 00:54:
Met 2 katten en een hond zou ik zelf echt kijken naar een tweedehands bank. Er is geen bank ter wereld die mooi blijft met al die haren en nagels. Als je dan 2500 euro uitgeeft aan een bank wil je ook dat ie mooi blijft. Met huisdieren moet je er dan meteen weer een deken overheen doen om hem te beschermen, en dan ziet het er nog niet uit.
Mijn ouders hebben 15 jaar terug een leren bank gekocht, bij een lokale meubelzaak, voor een klein vermogen, meen iets van 1500 euro, voor een model wat eruit ging en dus al flink korting had, maar zolang je hem met enige regelmaat schoonmaakt en het leer verzorgt, ziet hij er echt niet slecht uit.

En dat met twee herders, 2 jaar lang een engelse mastiff en een rits katten.

Als ik het geld zou hebben, zou ik zo weer bij zo'n winkel kopen, het voelt allemaal heel wat degelijker en meer waar voor je geld dan bij de grotere woon-ketens. We hebben ook wel bij, ik meen, een Montel toen gekeken voor een bank, maar daar waren we ook snel weer weg.

People as things, that’s where it starts.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 23:30

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb 15 jaar gedaan met banken van Practica, deze waren niet erg versleten of doorgezakt toen ze weggingen. (wel haaltjes van de katten maar daar kon de bank niets aan doen)
Ik zit nu op een 10 jaar oude banken van mijn ouders, deze kwamen van Piet Klerkx en ook die zijn nog pico bello.
Het is niet allemaal kommer en kwel qua banken van doorsnee meubelzaken.

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 19:55
Wij hebben 3 jaar geleden een bank bij LeenBakker gekocht voor 600 EUR (Aberdeen hoekbank), gingen voor iets goedkoper omdat we wisten dat we in dat huurhuis maar een x aantal jaar zouden blijven. Heerlijke bank was dat.

Nu voor de nieuwe woning weer meerdere banken geprobeerd; hoe duurder hoe minder comfortabel.
Uiteindelijk zijn we weer bij de LeenBakker geslaagd, wel een duurdere van 1.300 EUR (Madison hoekbank) maar wel onze smaak en zitcomfort. Nu na 2 maanden nog erg blij mee.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier vele, vele banken gehad, vanwege telkens wijzigende WAF - bij gelijke W overigens. :)
- Kinderen en huisdieren slopen de zaak
- Stof wordt sneller vuil dan leer
- Design vs comfort: over het algemeen zijn banken met lage rugleuning wat stijlvoller, maar voor comfort heb je lengte in je rug nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Ik heb maar 1 echt slechte ervaring en dat is Jysk. We hadden met spoed een bank nodig in ons nieuwe huis, en hij was ook niet erg duur, maar na een paar maanden doorzakplekken in de zitkussens, vlekken wat bij nader inzien slijtage is, rugkussens niet meer fatsoenlijk in vorm te krijgen, echt een drama. De service is overigens prima, maar brandt je er a.j.b. niet aan.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49
D.deJong schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:24:
Ga niet te veel af op slechte reviews, alleen klagers nemen de moeite om iets te plaatsen enkel en alleen om hun gerief te halen.
En soms om anderen te behoeden voor teleurstelling? :*)

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tjah, wij hebben 8 jaar terug een bank bij de Trendhopper gekocht voor € 900,-
Tot 2 jaar terug was die nog als nieuw, met een kleine gaat het wel wat harder met vlekken e.d., maar als wij hem een keer zouden laten reinigen dan ziet hij er ook weer pico-bello uit. Qua kwaliteit vast niet te vergelijken met een échte Chesterfield, maar zelfs een echte 2e hans Chesterfield kost het veelvoud van zo'n bank.
Kies met huisdieren (of kinderen) in elk geval voor afritsbare slopen, dan is reinigen makkelijker.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 06:27
Hebben hier nu 3 jaar een bank van Pronto. Zit nog steeds prima, was heel goed betaalbaar en ziet er nog meer dan prachtig uit.

Net zoals anderen al eerder hebben gezegd, ik vervang liever om de 4 jaar iets van €2000 dan ik 1x iets van €4000 koop wat 8 jaar mee moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 21:38
De Mandemakers groep en dergelijke Amerikaanse stijl bedrijven zeker vermijden. Ook met keukens heb je te maken met dit soort hoofdpijn.

Onze huidige bank hadden we 6 jaar terug van Seats and Sofa's. Toen kreeg ik voor het eerst de toneelstuk te zien dat de manager word gebeld, de CEO wordt uit zijn nest gebeld. Nog even en hij zou de aandeelhouders bellen om mij een korting te geven :') Krijg je een idioot bedrag van 4000 euro te horen, vervolgens 4 andere aanbiedingen om vervolgens te eindigen op 1000 euro.

Twee weken terug gingen we nogmaals langs. We zagen bij mijn schoonzusje dat ze een leuke bank hadden gekocht van Seats and Sofas en we waren ook toe aan een nieuwe.
De hele circus met "ik roep de manager erbij" begon opnieuw. Een hoop geouwehoer, om vervolgens een bedrag te horen van 4000 euro die zakt naar 1900, en wel nu beslissen he want dat bedrag geldt daarna nooit meer! Totaal niet behulpzaam maar keihard gefocust om mij een impulsaankoop te laten doen.

Na deze vermoeiende ervaring liepen we even de Haco binnen. Daar hadden ze toevallig dezelfde bank die we leuk vonden. De medewerkers deden heel normaal. Het gevoel dat we echt geholpen werden door mee te denken in onze wensen. Kwalitatief gezien was deze bank veel beter voor hetzelfde geld.
We tijfelden en de medewerker bood aan om een offerte te laten maken zodat we hier nog over konden nadenken. Weekje later zijn we weer langsgeweest en hebben we de bank besteld.

Hou wel rekening dat de levertijden gigantisch kunnen zijn. Wij moeten 12 weken wachten.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Wij zijn ook diverse woonboulevards afgegaan maar kwamen uiteindelijk uit bij de Ikea.
De duurdere prijsrange is daar nog steeds betaalbaar, en het verschil in kwaliteit met de goedkopere modellen is enorm.
Afbeeldingslocatie: https://www.welke.nl/cache/resize/750/auto/blog/12/58/ikea-stockholm-1364309037.jpeg
Deze bank (niet onze foto ;)) hebben we nu al 5,5 jaar en ziet er nog steeds erg goed uit, ondanks de 2 kinderen... Sterker nog, het leer is eerder nog mooier geworden!
Vergelijk bovenstaande foto met de foto's op ikea.nl en je snapt wat ik bedoel.

[ Voor 13% gewijzigd door W1LL3M op 19-11-2020 16:46 ]

• honda-noob
Bedankt voor alle reacties! Zeer informatief.

Even ter info, het wordt een U-bank en we gaan heel veel proefzitten. Morgenmiddag naar Woonmall Alexandrium, dan kijken bij de zaken met 'betere' merken qua banken. In.house, H&H, Xooon, etc. Dus ja we gaan zeker veel proefzitten.

Tip van S&S en de Mandemakers Groep al eens gelezen inderdaad. En fijn om te lezen wat vooral de ervaringen met de verkopers zijn. Dus geen gezeik bij productiefouten of verkeerde levering oid.

Toch fijn om te horen wat de ervaringen zijn. En geeft ook stof tot nadenken over 1 bank a 2500 euro met huisdieren voor 7 jaar, of wellicht over 7 jaar 2 banken a 1300 euro oid. Dus al met al goede tips. Aanvullingen altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masonverm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 13:51
Wij hebben onze bankstel bij Meubel Jonckheere gekocht nabij Antwerpen in het plaatsje Sint Niklaas. Was wel even een klein afstandje maar met een dagje uit is het prima te doen.

Nu gaat het even wat lastiger met de COVID, maar prijstechnisch hebben we een groter formaat bankstel kunnen aanschaffen voor een goedkopere prijs dan hier werd aangeboden door de meeste meubelgiganten. Zit comfort is nog steeds hetzelfde, 2 jaar oud inmiddels en we kregen een gratis coating erbij wat uitstekend werkt aangezien de kleintjes het leuk vinden om hun waterflesjes om te kiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 08:36
Wij zijn ook op zoek naar een goede kwaliteit bank, maar ook wij zien door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keus in evenveel winkels dat het lastig is om te bepalen wat een goede bank is en wat niet.

We hebben ook een budget van €2500, dus dat moet ons genoeg opties geven.

We hebben een mooie bank bij Het PostHuys gezien in Bergschenhoek, die niet goedkoop was maar wel initieel wel goed zat. De winkel is een meubel winkel en niet specifiek een banken winkel. Wat ik dan moeilijk vind is hoe zit zo'n bank uit zo'n winkel na 2/3 jaar? Ze kunnen me in die winkel van alles wijs maken over veren en constructie. Ik heb er geen toch geen kaas van gegeten.

Hebben jullie tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan op 02-12-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:12
Ethnocentrix schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:47:
Wij hebben vorig jaar een bank van in.house gekocht bij Reedijk wonen in Strijen. Bevalt tot nu toe erg goed en zijn daar ook goed geholpen.
Wij ook een bank van in.house. Nu 5 jaar oud en zit nog steeds super. Stevige kussens, nul doorzit so far. Kostte ca. 900 voor een driezits. Zeer tevreden. Gekocht bij Jansen totaal wonen in huissen, nabij Arnhem. Prima winkel, geen after sales service nodig gehad, dus positief.

Edit: en we zitten er bijna iedere avond wel een uurtje of 4 op.

[ Voor 5% gewijzigd door De Cheetah op 03-12-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 21:36
Hier een ikea bank (aangeschaft als net-niet-meer-student) van 700€. Na bijna 8 jaar begint de slijtage zichtbaar te worden, terwijl we er veel gebruik van maken en zwaar mishandeld wordt door de katten. Eerlijk is eerlijk, hij is al wel 2-3 jaar merkbaar minder comfortabel (ik ben ~100kg).

Tip: neem geen leer met katten. Het klinkt leuk dat je het makkelijk schoon houdt, maar ze hoeven er maar 1x de nagels in te zetten en het is naar de klote. Wij hebben vrij ruw, donkerblauw katoen en daar zie je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 07:01
bebopper schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:04:

Wat zijn goede Duitse online winkels hiervoor? Of iig Duitse winkels die hun assortiment ook online hebben staan.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansentt
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-05 14:55
Het merk BySidde is ook een erg goed merk voor kwaliteits banken, de levertijden zijn een stuk korter dan in de winkel en de prijzen zijn een stuk voordeliger dan in de winkel.
Een online banken merk waarbij je thuis kunt proefzitten of een afspraak kan maken.
Zelf erg prettige ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:55

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben laatst wezen kijken bij een aantal winkels en het viel me op dat ze allemaal een vlekkenservice aanbieden voor rond de 50 euro per zitplek. Lees: als je binnen 5-10 jaar een vlek krijgt die je zelf niet kunt schoonmaken sturen we een professional langs om het te proberen en in het uiterste geval wordt er geherstoffeerd.

Hoe kijken jullie aan tegen het afsluiten van zo'n extra service?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 17:35

bebopper

I'm an absolute beginner...

Strider schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:18:
[...]

Wat zijn goede Duitse online winkels hiervoor? Of iig Duitse winkels die hun assortiment ook online hebben staan.
Poeh, dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Wij wisten precies welk bankstel en welke uitvoerinig we wilden hebben en ik heb gewoon gezocht naar websites waar dat bankstel te koop was en daarvan reviews bekeken. Op die manier een goede prijs bij een website die goede reviews had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

g0tanks schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:12:
Ik ben laatst wezen kijken bij een aantal winkels en het viel me op dat ze allemaal een vlekkenservice aanbieden voor rond de 50 euro per zitplek. Lees: als je binnen 5-10 jaar een vlek krijgt die je zelf niet kunt schoonmaken sturen we een professional langs om het te proberen en in het uiterste geval wordt er geherstoffeerd.

Hoe kijken jullie aan tegen het afsluiten van zo'n extra service?
Haha, herkenbaar. Ik heb hem ook, in de onderhandeling meegenomen. Geen idee of ik nou genaaid ben of straks spekkoper; heb er nog geen gebruik van hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Grin schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:57:
Banken zijn altijd een compromis, of ze liggen niet lekker of ze zitten nergens naar. Tenminste dat was mijn ervaring. Totdat: Rolf Benz Plura. Een bank als het moet, een zitbank wanneer je wilt. Maar dat past helaas weer totaal niet binnen jouw budget, sterkte...

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zweer bij deze merken, Rolf Benz, Gelderland en Leolux. Dat zijn echt kwaliteitsmerk en itt de duurdere banken bij de woonboulevarda die er net wat leuker uitzien maar kwalitatief geen haar beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 08:55
com2,1ghz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:59:
De Mandemakers groep en dergelijke Amerikaanse stijl bedrijven zeker vermijden. Ook met keukens heb je te maken met dit soort hoofdpijn.
Is ook afhankelijk van de verkoper. Wat spullen gekocht bij Piet Klerkx en Woonexpress en prima geholpen zonder fratsen. Later nog een keer terug geweest voor een bed bij PK en wilden zsm de winkel weer uit dankzij de verkoper en hadden nog nieteens echt iets uitgezocht.
Wel is het zo dat bij deze ketens de service los staat van de verkoop, waarbij je bij wat kleinere winkels vaak gewoon de verkoper kan aanspreken als er iets met je spullen is, geeft mij persoonlijk een fijner gevoel.

Bij Woonexpress naar banken gekeken, maar een model wat we wel (redelijk) mooi vonden stond in de showroom en was daar al doorgezakt...

Uiteindelijk een bank van Xooon gekocht, bij PK, paar rondes showroom gehad en op bijna alle banken gezeten, banken die mooi lijken zitten soms verschrikkelijk .. of andersom. Gelukkig had deze beide.

Dat met die behandelingen is iets wat je zeker moet proberen als korting eruit te onderhandelen, vaak is dat gewoon pure winst voor die bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honda-noob
toch nog even een reactie, wellicht wel zo fijn voor anderen dit in hetzelfde proces zitten:

Wij zijn nog net voor de lockdown 2.0 naar Hartog Wonen in Sliedrecht geweest en daar geslaagd voor een bank. Een weekend eerder naar woonmall Alexandrium te Rotterdam en daar eigenlijk al de keuze gemaakt.

Toen naar Hartog Wonen gegaan omdat er veel goede reviews over waren en ik het idee had dat de klantenservice ook beter was bij 1 zaak ipv een grote landelijke keten a la Mandemakers/Woonexpress oid. Dat werd al snel bevestigd, want we waren er 3 a 4 uur om alles te regelen omtrent de bank, inclusief ontwerp/stof/etc en zeer goed en duidelijk geholpen. Uiteindelijk €2300 ongeveer voor een vrij grote lekkere bank van IN.House met relaxfunctie. Erg blij mee.
Tijdens diezelfde zoektocht ook wel achter gekomen dat, (althans voor ons budget) merken als IN.House, XOOON, Henders & Hazel, behoorlijk goed zijn en goede prijs-kwaliteit verhouding hebben. Ook gekeken naar Leolux en Rolf Benz, maar ruim buiten ons budget.

Een andere tip is Woonboulevard Poortvliet: verschillende merken onder 1 dak. Erg handig en we konden dus een stoel van merk X slepen naar de shop van merk Y, om te kijken hoe dat zou staan :)
Daar uiteindelijk ook geslaagd voor eetkamerstoelen en -tafel (Pronto) en salontafel + tvmeubel (H&H).

Oh en wij hadden bij de bank ook gekozen voor 5 jaar 'vlekgarantie' of hoe dat ook heet. Wij hadden zoiets dat als je toch al zoveel betaald voor een bank, je die 200 euro ook nog kan neerleggen als garantie tegen vlekken, pluizen, inzakken, etc. Nu nog kijken hoe dat in de praktijk werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door honda-noob op 23-02-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Heb nu voor een tweede maal een Pronto bank en we zijn er zelf erg tevreden over. Zijn het de beste banken? Vast niet, maar daar is de prijs ook naar. Maar voor het geld geen slechte banken (N=2 weliswaar). Blijven goed zitten, stevige kussens en zitting (ligt uiteraard aan je opties) en houden het goed. Vorige bank 8 jaar gehad (paste helaas niet meer in ons nieuwe huis qua kleur) en die was eigenlijk nog best mooi.

We hebben een hond die nog wel eens met z'n pootjes op de bank hangt, dus dan ga ik geen Leolux oid van 3000+ kopen.

Enige wat ik klote vind van Pronto is dat je zelf de bank moet vervoeren en in elkaar moet zetten. Kost je een middag van je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:35
honda-noob schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:09:
toch nog even een reactie, wellicht wel zo fijn voor anderen dit in hetzelfde proces zitten:

Wij zijn nog net voor de lockdown 2.0 naar Hartog Wonen in Sliedrecht geweest en daar geslaagd voor een bank. Een weekend eerder naar woonmall Alexandrium te Rotterdam en daar eigenlijk al de keuze gemaakt.

Toen naar Hartog Wonen gegaan omdat er veel goede reviews over waren en ik het idee had dat de klantenservice ook beter was bij 1 zaak ipv een grote landelijke keten a la Mandemakers/Woonexpress oid. Dat werd al snel bevestigd, want we waren er 3 a 4 uur om alles te regelen omtrent de bank, inclusief ontwerp/stof/etc en zeer goed en duidelijk geholpen. Uiteindelijk €2300 ongeveer voor een vrij grote lekkere bank van IN.House met relaxfunctie. Erg blij mee.
Tijdens diezelfde zoektocht ook wel achter gekomen dat, (althans voor ons budget) merken als IN.House, XOOON, Henders & Hazel, behoorlijk goed zijn en goede prijs-kwaliteit verhouding hebben. Ook gekeken naar Leolux en Rolf Benz, maar ruim buiten ons budget.

Een andere tip is Woonboulevard Poortvliet: verschillende merken onder 1 dak. Erg handig en we konden dus een stoel van merk X slepen naar de shop van merk Y, om te kijken hoe dat zou staan :)
Daar uiteindelijk ook geslaagd voor eetkamerstoelen en -tafel (Pronto) en salontafel + tvmeubel (H&H).

Oh en wij hadden bij de bank ook gekozen voor 5 jaar 'vlekgarantie' of hoe dat ook heet. Wij hadden zoiets dat als je toch al zoveel betaald voor een bank, je die 200 euro ook nog kan neerleggen als garantie tegen vlekken, pluizen, inzakken, etc. Nu nog kijken hoe dat in de praktijk werkt.
toon volledige bericht
Goede info, dank. Ik ben nu ook aan het rondkijken voor een hoekbank en InHouse Celino staat op de shortlist. Ik twijfel nu nog over het feit dat de bank geen vering heeft maar alleen een nosag en weinig reviews kan vinden over het merk. Verder ga ik voor een hogere stofgroep omdat Ik van plan ben de bank een lange periode te gebruiken.

Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn tot nu toe en of de bank goed zit. Heb je last van plooien en of pluisjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt een duurdere stof nemen met het voornemen om de bank langer te gebruiken. Echter hoef je maar één keer te hard op je bank te landen en het spaanplaat knapt los...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_F2gTz2DMohLmTUUA9RmQINczI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nEqtoH46IiWqgFMX7WtE52a.jpg?f=fotoalbum_large

Op dat moment is je vering ook deels weg, zit best wel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Een bank kopen, pffff. Das nog erger dan een keuken (in mijn optiek). Die laatste kun je tenminste naar wens in elkaar klikken (hoogte, kleur, etc).

Dat zal bij banken ook wel kunnen maar daar zit een prijskaartje aan.

Wij hebben uiteindelijk gewoon een budget bank met liggedeelte gekocht bij Zitmaxx. 1200 euro kwijt, was in 2014. Kwaliteit? Nee. Je ziet al slijtage. Zit/ligt nog wel Okay nu. Aangezien er nu een kind van 4 jaar rondloopt gaan we hem compleet afschrijven en als kind 10 is Ofzo dan gaan we die hel weer een keer in….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:31
FreakNL schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:15:
Een bank kopen, pffff. Das nog erger dan een keuken (in mijn optiek). Die laatste kun je tenminste naar wens in elkaar klikken (hoogte, kleur, etc).

Dat zal bij banken ook wel kunnen maar daar zit een prijskaartje aan.

Wij hebben uiteindelijk gewoon een budget bank met liggedeelte gekocht bij Zitmaxx. 1200 euro kwijt, was in 2014. Kwaliteit? Nee. Je ziet al slijtage. Zit/ligt nog wel Okay nu. Aangezien er nu een kind van 4 jaar rondloopt gaan we hem compleet afschrijven en als kind 10 is Ofzo dan gaan we die hel weer een keer in….
Ik vind een levensduur van 15 jaar voor een budgetbank niet verkeerd hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:15
Wij hebben vorig jaar een hoekbank gekocht, ik heb het uit mijn geheugen verbannen, maar we hebben ergens tussen de €3000 en €4000 betaald (ik geloof zelfs de hoge kant daarvan 🤭) voor een hoekbank plus feauteuil van Henders en Hazel. We hebben deze gekocht bij Lubbers wonen & slapen in Heemskerk. Service was prima, niet te opdringerige verkoper en zo. Verder nog niets van ze nodig gehad qua garantie ofzo.

Hebders & Hazel kan je zelf samenstellen (hoogte, stevigheid, armleuningen, opstelling, stof), maar daar betaal je dus ook wel voor.

Mijn vorige bankstel (2 Zits + 3 zits) kocht ik voor 500 gulden (😁) bij Seats & Sofa's. Daar heb ik 18 jaar mee gedaan, maar na 10 jaar was het mooie er wel af 😀. Maar het zat het grootste deel van zijn levensduur heel behoorlijk. Had het ook wel uitgezocht op stevigheid, dat zal geholpen hebben.
Als je goedkoop wilt kan dat een optie zijn, je weet dan ook wel zeker dat je 0 service hoeft te verwachten, maar hé, daar heb je dan ook niet voor betaald!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Kurma schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Ik vind een levensduur van 15 jaar voor een budgetbank niet verkeerd hoor!
Misschien eerder. Hij begint al wat slecht eruit te zien maar hij kan zeker nog Ff mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:47
Damn heb net even gekeken naar de prijzen niet normaal. Had destijds bij profijt meubel een bank gekocht. En ja, afterservice was beetje lastig. Verkeerde wieltjes, was iets mis met de bank. Alles is wel opgelost, maar wel met gedoe.
Maar kocht destijds een complete hoekbank van goede kwaliteit stof, met 6 eetstoelen met alle opties erop met dezelfde stof voor 1999 euro. Ging nog proberen de prijs lager te krijgen, had er uiteindelijk een Philips Airfryer bij gekregen. Najha prima. Als ik de prijzen nu zie.... inflatie is zeker aanwezig. Zeer tevreden met mijn bank en stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:35
Immutable schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:35:
Damn heb net even gekeken naar de prijzen niet normaal. Had destijds bij profijt meubel een bank gekocht. En ja, afterservice was beetje lastig. Verkeerde wieltjes, was iets mis met de bank. Alles is wel opgelost, maar wel met gedoe.
Maar kocht destijds een complete hoekbank van goede kwaliteit stof, met 6 eetstoelen met alle opties erop met dezelfde stof voor 1999 euro. Ging nog proberen de prijs lager te krijgen, had er uiteindelijk een Philips Airfryer bij gekregen. Najha prima. Als ik de prijzen nu zie.... inflatie is zeker aanwezig. Zeer tevreden met mijn bank en stoelen.
Zeg dat wel. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Moet je voor de gein een woonboulevard bezoeken. Je hebt veel aanbieders maar niemand heeft iets fatsoenlijk op voorraad. Wachttijden van 4-5 maanden zijn normaal geworden en je betaald voor een gewone hoekbank al een paar duizend euro. En dan heb ik mijn twijfels over de duurzaamheid/kwaliteit van zo een bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico75
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-03-2022
*knip*

Welkom op Tweakers. Een oud topic hergebruiken is niet de bedoeling en spam is niet toegestaan.

[ Voor 71% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 18:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.