Keuzestress Tesla Model 3 SR+ of LR

Pagina: 1
Acties:
  • 1.173 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sampie Mozz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-12-2020
Beste Teslabezitters,

Ik zit met een "luxe-probleempje" zoals ik het zelf wil noemen. Vorige week is mijn werkgever naar mij toegekomen om aan te geven dat ik voor dit jaar nog een Model 3 SR+ mag uitzoeken. Ik natuurlijk onwijs enthousiast en blij, een tesla. Nu het is ingedaald en ik me wat meer verdiep in de auto, vraag ik me af of de SR+ mij de aankomende 5 jaar niet tegen gaat staan. Ik ben vertegenwoordiger, rij zo'n 40.000 zakelijke km'ers per jaar. Tevens maak ik ook redelijk wat privé kilometers. Een thuislaadmogelijk is er niet, en ik begin steeds meer te twijfelen aan de range van de SR+. Ik heb dit besproken met mijn werkgever, maar logischerwijs geeft hij aan dat ik zal moeten wennen en supercharge bezoekjes moet inplannen tussen mijn afspraken. Hij rijdt zelf een LR, maar geeft aan dat dit buiten mijn budget ligt, begrijpelijk!

Na een paar dagen wikken en wegen ben ik er nog steeds niet uit. Ik twijfel voor te stellen om bijtellingvoordeel ten opzichte van mijn huidige dieselauto te splitten met mijn werkgever, om hem te overtuigen toch de LR aan te schaffen. Is dit de 10k waard of is er iemand die mij gerust kan stellen dat het helemaal goed komt met de SR+ :)

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

En ohja, ik ben nogal muziek liefhebber, dit speelt toch ook wel een beetje mee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zou voor de performance gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57

-tom-562

Oliesjeik

Als je tussen je afspraken door moet laden, is dat toch lekker in de tijd van de baas neem ik aan? Je moet je zelf afvragen of het voor jezelf zoveel geld waard zou zijn (mij namelijk niet). En wie weet wilt je baas het niet eens, dan ben je ook meteen klar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Kijk even of jouw gemeente een gratis laadpaal wil plaatsen, dat is op veel plaatsen het geval. Dat is dan wel op openbaar terrein, maar meestal binnen een paar honderd meter lopen. Je kunt dan niet thuis laden, maar vlak in de buurt lijkt me ook prima te doen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 17:37
Hoeveel KM je op jaar basis rijd is niet zo van belang maar meer hoeveel per dag en wat je laadmogelijkheden zijn. Laden op bestemming (klant, thuis, lunch plek) heeft de voorkeur, en kost je geen tijd. Daarbij is thuis laden natuurlijk wel makkelijk omdat je daar dagelijks komt. Is het niet mogelijk om bij de gemeente een laadpaal aan te vragen, of misschien is die er al in de buurt? Dan vertrek je elke dag met een volle accu.

40.000 / 230 werkdagen in een jaar is ongeveer 174km per werkdag. Dit zal iets lager zijn omdat je ook privé in het weekend rijdt. Volgens de ev database is het praktisch bereik van de M3 Plus in de winter 230Km lijkt mij dus haalbaar. Je zal alleen dus wel dagelijks moeten laden.

[ Voor 4% gewijzigd door Christiaan676 op 18-11-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mag je alleen een M3 kiezen? Je kan eventueel kijken naar de e-Niro of ID.3. Deze hebben beide meer range dan de SR+ en zijn ook nog dit jaar leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Deze vraag past prima in Het grote Tesla topic - deel 3 en heeft geen eigen topic nodig. Ik sluit deze daarom weer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.