Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Op mijn kamer heb ik een ethernet poort die naar een switch gaat met verschillende apparaten (computer, wifi, nintendo switch en vanaf morgen ps5).
Ik probeerde zojuist de switch te verplaatsen, dus uitgezet en alle kabels los gemaakt. Nu sluit ik alles weer aan en maakt mijn pc geen verbinding meer.

Hij maakt alleen verbinding als ik hem direct bekabel en dan moet ik nog een beetje wiebelen met de kabel bij de ingang. Ik heb alle kabels een keer geprobeerd maar de enige die geen verbinding maakt is mijn pc met alle kabels.

Is er iemand die een manier weet om dit op te lossen? Ik maak graag gebruik van die netwerk switch aangezien ik op zolder zit met slechte wifi-verbinding en één ehternet-poort.

Ik heb zelf helaas het idee dat het aan de ethernet-poort van mijn pc ligt, maar vind het dan wel raar dat een directe kabel het wel doet.

Beste antwoord (via rens-br op 19-11-2020 08:31)

• _Vincent
Het is me uiteindelijk gelukt. Pc helemaal uit zetten, dus psu ook even uit.
Daarna opstarten zondr enige usb-devisces, bij het opstarten gaf hij nu wel een verbinding aan.
Als dit nogmaals een voorkomt zal ik het nog eens proberen zonder de usb's los te koppelen.

Toch bedankt allemaal voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:05
Lastig om via een forum op te lossen, denk dat je zelf logisch te werk moet gaan.

Je sluit de PC rechtstreeks aan, dat werkt als je wiebelt? Met elke kabel?

Probeer eerst te zorgen dat je PC goed werkt, dan kun je daarna aan de slag met de switch.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
Dat heb ik, eenmaal aangesloten werkt mijn pc gewoon. Als ik hem dan in de switch stop werkt diezelfde kabel niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
_Vincent schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:58:
Hij maakt alleen verbinding als ik hem direct bekabel en dan moet ik nog een beetje wiebelen met de kabel bij de ingang.
Tja. Als je moet wiebelen met een kabel voordat het werkt, dan lijkt me dit in ieder geval een zwak punt. Heb je het al een keer geprobeerd met andere kabels?

En zou je voor de volledigheid nog even het volgende willen toevoegen:
- Welke netwerkapparatuur?
- Wat voor kabels?
- Wat voor PC?
- Hoe ziet de rest van je netwerk eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
Vanaf de meterkast gaat er een cat6 kabel naar mijn kamer. Die is dan aangesloten met een soort van stopcontact voor ethernet.
Deze ging met een cat5e naar mijn switch die verbonden was met mijn pc via een met een kabel waarvan ik de cat niet weet.
Ook op mijn switch zit er een nintendo en een huawei wifi, beide verbonden met cat5e.

Ik heb dezelfde kabels tussen dezelfde apparaten gezet. De enige die geen netwerkverbinding heeft is de pc, alleen verbinding bij een direct kabel vanuit de muur naar de pc.

Switch is van LiteWave en op het moederbord kom ik niet zo snel maar ik heb geen extra netwerkkaart.

[ Voor 9% gewijzigd door _Vincent op 18-11-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
_Vincent schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:22:
Vanaf de meterkast gaat er een cat6 kabel naar mijn kamer. Die is dan aangesloten met een soort van stopcontact voor ethernet.
Deze ging met een cat5e naar mijn switch die verbonden was met mijn pc via een met een kabel waarvan ik de cat niet weet.
Ook op mijn switch zit er een nintendo en een huawei wifi, beide verbonden met cat5e.
En je hebt de kabel van de Switch -> PC al een keer gewisseld met een andere kabel?
Switch is van LiteWave en op het moederbord kom ik niet zo snel maar ik heb geen extra netwerkkaart.
Welke switch precies? LiteWave (TP-Link) heeft er nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
rens-br schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:36:
En je hebt de kabel van de Switch -> PC al een keer gewisseld met een andere kabel?
Ik heb meerdere kabels geprobeerd, allemaal met hetzelfde effect. Een verbinding bij een directe kabel en geen verbinding via de switch.
rens-br schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:36:
Welke switch precies? LiteWave (TP-Link) heeft er nogal wat.
Het is de LS1008G van tp-link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
slechte netwerk connector in je pc vermoeddelijk

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
Dan vind ik het toch frappant dat bij een directe connectie hij het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
Ben(V) schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:34:
slechte netwerk connector in je pc vermoeddelijk
Enig idee om dit op te lossen, of ben ik moet ik een nieuw moederbord of een extra netwerkkaart aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Kijk eens naar de connector pinnen of ze niet verbogen of ingedrukt zijn.
Kabels van slechte kwaliteit samen met een iets mindere connector in de pc kan het ook zijn.
Kan natuurlijk ook de connector in de switch zijn, maar dat test je door andere poorten te proberen.

Maar verschil bij wiebelen is altijd een fysiek probleem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
Het is me uiteindelijk gelukt. Pc helemaal uit zetten, dus psu ook even uit.
Daarna opstarten zondr enige usb-devisces, bij het opstarten gaf hij nu wel een verbinding aan.
Als dit nogmaals een voorkomt zal ik het nog eens proberen zonder de usb's los te koppelen.

Toch bedankt allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1