Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Ik denk er over om mijn Google Nest Audio speakers te vervangen door Sonos One Gen 2 omdat deze aan API hebben en ik te lui ben om meerdere keren per dag een commando tegen het apparaat te roepen "hé Google <speel dit>". Ik zie dat dit hiermee zou moeten lukken.

Heeft iemand (positieve) ervaringen met deze API? Kan deze API volledig lokaal worden aangeroepen zonder de server waarop de commando's worden uitgevoerd te hoeven openstellen tot het grote boze internet? In de "Authorization API" wordt namelijk gesproken over een "redirect_uri" wat zou betekenen dat je deze moet kunnen worden benaderd door de autorisatie server van Sonos. Of is dat een eenmalige actie om de tokens op te halen en die vervolgens in ieder commando te gebruiken? Sonos zelf geeft echter aan dat de Authorization API los staat van de Control API.

Concreet: ik wil volgens een schedule meerdere speakers (multiroom) dezelfde stream laten spelen. Ik heb ruime ervaring met PHP, dus het script schrijven zal niet zo lastig zijn.

Het is me overigens niet duidelijk hoe lang deze API al bestaat, dat blijkt niet uit de documentatie. Ik weet dat je "vroeger" de speakers direct moest benaderen via het lokale IP adres + port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Als het echt over een OAuth implementatie gaat dan vermoed ik dat je met je Sonos account access moet geven, dat zal waarschijnlijk dan ook via je Sonos account en het grote boze internet lopen.

Als die lokale API nog beschikbaar is dan zou je die wellicht kunnen gebruiken als je dat niet wilt.