Laptop met alternative toetsenbord indeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Beste mede tweakers. Ik ben jullie hulp nodig want mijn vrouw is een nieuwe laptop nodig. De originele planning was dit te kopen als we naar Korea zouden gaan dit jaar. Helaas kan dit uiteraard niet.

Kwa performances heeft ze niet veel eisen er is echter wel 1 belangrijke eis. Het MOET een Koreanse toetsenbord indeling hebben.. zij komt uit Korea en typt veelvuldig in Koreans met haar familie.
Ik heb echter geen flauw idee waar ik zit zou kunnen krijgen.. op eBay vind ik wel iets maar hoe betrouwbaar is dat ?

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ze gaat een beetje surfen, e-mails typen en browsen. Verder wil ze hem gaan gebruiken om Nederlands te studeren.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik zou zeggen rond de €1000 mag iets meer zijn mits het veel toegevoegd.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja ze wil hem meenemen naar de Nederlands les en thuis op de bank zitten of in ons thuiswerkplek.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Nee geen voorkeuren.

Ik had zelf al even gekocht en zoiets als een MacBook Air of een LG gram zou mooi zijn. Dit is echter lastig vanwege het toetsenbord.

Beste antwoord (via johanneslol op 20-11-2020 09:27)

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Als je voor een zakelijk model gaat (die je makkelijk open kunt schroeven) kun je het toetsenbord makkelijk vervangen en zijn reserve onderdelen goed verkrijgbaar. Zelf heb ik goede ervaringen met de Lenovo Thinkpad reeks.

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Lenovo ThinkPad X13 (20UF000EMH) met een ander (origineel) toetsenbord dat je via Alibaba of Ebay regelt voor een euro of 60. Dit betreft een FRU part bij een Thinkpad waardoor je geen garantie verliest als je 'm zelf (netjes!) vervangt.

[ Voor 10% gewijzigd door hans_lenze op 18-11-2020 11:35 ]

while (! ( succeed = try ()));

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
Waarom niet "gewoon" een laptop laten kopen in Korea door familie en die in een doos op laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
hans_lenze schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:27:
Waarom niet "gewoon" een laptop laten kopen in Korea door familie en die in een doos op laten sturen?
Dat zou op zich uiteraard ook kunnen, alleen zit je dan met dingen als garantie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
Als je voor een zakelijk model gaat (die je makkelijk open kunt schroeven) kun je het toetsenbord makkelijk vervangen en zijn reserve onderdelen goed verkrijgbaar. Zelf heb ik goede ervaringen met de Lenovo Thinkpad reeks.

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Lenovo ThinkPad X13 (20UF000EMH) met een ander (origineel) toetsenbord dat je via Alibaba of Ebay regelt voor een euro of 60. Dit betreft een FRU part bij een Thinkpad waardoor je geen garantie verliest als je 'm zelf (netjes!) vervangt.

[ Voor 10% gewijzigd door hans_lenze op 18-11-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als aanvulling op die suggestie, je kan het fru nummer opzoeken op: https://support.lenovo.com/nl/nl/partslookup
Zoek op computernaam, selecteer soort product, en 50 rijen weergeven. Dan kan je met de zoekfunctie van je browser zoeken op KOR (landencode).

Hoe het met de nieuwere lenovo laptops zit weet ik niet, maar mijn ervaring met de x240 is dat toetsenborden met de fabrikant code LTN (Lite-On) kwalitatief met kop en schouders uitsteken boven de andere leveranciers. CHY (Chicony) is in ieder geval broddelwerk dat vaak zelfs binnen een paar maanden stuk gaat. Het is dus belangrijk om bij de aanschaf je ervan te vergewissen dat de aankoop het precieze fru nummer heeft, en niet "equivalent".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2020 05:18 ]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:45
johanneslol schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:31:
[...]

Dat zou op zich uiteraard ook kunnen, alleen zit je dan met dingen als garantie.
hoezo?
dat was je oorspronkelijk toch ook al van plan
en dat plan is niet om die reden niet doorgegaan

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 18:51

Jrz

––––––––––––

Je kan ook een setje hangul stickers kopen voor bijv. Een MacBook Air.

En anders idd een Koreaanse MacBook bestellen. Misschien doen ze dat vanuit de applestore

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 18:51

Jrz

––––––––––––

Of andere keycaps kopen.

Deze vent heeft alle oplossingen https://thomaspark.co/201...caps-for-the-macbook-pro/

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Bedankt iedereen ! :) wij gaan zo eens op zoek naar een laptop met een verwisselbaar toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simo211
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-07-2022
Hoi

Ik zag laatste dit
YouTube: This Laptop is so HARD to use! - Wingdings Tuxedo Laptop

Het gaat om deze mooi pc
https://www.tuxedocompute...-15-v5-RED-Edition.tuxedo

Stel een vraag aan support. Ik lees namelijk het volgende

Layouts for special requirements
As a manufacturer of customizable notebooks and PCs, it is our aim to also respond to special wishes and to implement them as far as possible.

Zorg dat je Windows pc vraagt want standaard krijg je linux erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:23
Ik denk dat je een Apple met koreaans toetsenbord ook wel hier kan bestellen, neem eens direct contact met ze op.
Pagina: 1