HDMI-kabel aan stekker monteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan F
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-01-2021
Beste

Ik moet door omstandigheden een nieuwe stekker aansluiten op een bestaande hdmi kabel. Na wat opzoekwerk een aantal aansluitschema's gevonden maar deze komen niet overeen met de kleuren van mijn kabel. Ik heb, zoals je kan zien, deze ondertussen aangesloten maar durf niet te testen om geen kortsluiting te veroorzaken. Mijn bundel van kabels hebben steeds dezelfde kleuren. Het omhulsel hiervan had wel telkens een andere kleur maar deze stemmen nog steeds niet overeen met mijn gevonden aansluitschema's.

Wie kan mij hiermee helpen?

Bedankt! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt97dnOFA4TMeVjl3tOPr-fFI-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/740ejLkXG3FwA8OSbaQZgboP.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als de aders zijn volgens de gevonden conventie gekleurd zijn, zal je zelf moeten bepalen welke ader bij welke pin in de stekker hoort. Dat kan met een multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:44
Inderdaad met een multimeter kijken op welke pin welke kleur is aangesloten en dan zorgen dat de andere stekker goed wordt aangesloten.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar voor je hier veel tijd in gaat stoppen, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit op 1080p gaat werken, laat staan met hogere resoluties. De signalen komen hier nooit doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Heb je de stekker op uiteinde gemonteerd, of is kabel ergens halverwege gebroken?
Anders kan je toch even kijken bij de stekker die er al op zit (of aan andere uiteinde) hoe ze zitten? Grote kans dat ze hetzelfde moeten zitten bij de nieuwe stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stan F
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-01-2021
Bedankt allen voor de reacties! Ik heb met een multimeter doorgemeten van aan de andere stekker en zo gevonden welke kabel op welke klem moest gemonteerd worden :)
Pagina: 1