Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 22:34
Ik zit momenteel met mijn handen in mn haar.
Ik ben bezig met het digitaliseren van een hoop minidv bandjes.
Als directe output file wordt er een .avi bestand aangemaakt waar de video's er heel goed uitzien.
Ik wil deze graag omzetten naar een MP4 formaat, omdat dit qua complatibiliteit meerdere voordelen met zich meebrengt.
Het rare is dat de avi files enkel op zo'n mooie manier getoond worden met windows media software (media player, movies & tv, media center etc.), met VLC en andere media players lijkt de fps erg verlaagt te worden (waardoor het meteen schokkerig overkomt vergeleken bij de windows media spelers).
Ook worden de video's met de digitalisatie software schokkerig weergegeven, waardoor ik de avi bestanden wel kan converteren naar bijv MP4, maar daardoor het vloeiende beeld altijd verdwijnd.

Het rare is dat de avi's maar een fps hebben van 25 frames per seconden.
* In het programma VirtualDub worden de video's wel goed weergegeven.

Is er toch een oplossing voor om de berstanden te kunenn omzetten naar MP4, maar dat het vloeiende beeld hierdoor niet verloren gaat.

Mocht er behoefte zijn aan videomateriaal als voorbeeld, heb ik de mogelijkheid om wat te uploaden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik weet niet waardoor je video's niet goed worden afgespeeld, maar je zou nog Avidemux kunnen proberen om ze converteren. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met dat programma om video's te converteren naar mp4 met h.264 codec.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Dit ziet er al heel goed uit, thanks voor de tip!
Welke Audio out gebruik jij doorgaans (AC3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
AAC wordt vaak aangeraden omdat het compatibel is met veel apparaten die er ook hardware decoders voor hebben.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Super, en is er nog een voorkeur voor AAC FDK of AAC LAV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:17

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Twan17 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:02:
Ik zit momenteel met mijn handen in mn haar.
Ik ben bezig met het digitaliseren van een hoop minidv bandjes.
Als directe output file wordt er een .avi bestand aangemaakt waar de video's er heel goed uitzien.
Ik wil deze graag omzetten naar een MP4 formaat, omdat dit qua complatibiliteit meerdere voordelen met zich meebrengt.
Het rare is dat de avi files enkel op zo'n mooie manier getoond worden met windows media software (media player, movies & tv, media center etc.), met VLC en andere media players lijkt de fps erg verlaagt te worden (waardoor het meteen schokkerig overkomt vergeleken bij de windows media spelers).
Ook worden de video's met de digitalisatie software schokkerig weergegeven, waardoor ik de avi bestanden wel kan converteren naar bijv MP4, maar daardoor het vloeiende beeld altijd verdwijnd.

Het rare is dat de avi's maar een fps hebben van 25 frames per seconden.
* In het programma VirtualDub worden de video's wel goed weergegeven.

Is er toch een oplossing voor om de berstanden te kunenn omzetten naar MP4, maar dat het vloeiende beeld hierdoor niet verloren gaat.

Mocht er behoefte zijn aan videomateriaal als voorbeeld, heb ik de mogelijkheid om wat te uploaden.
Komt dit niet omdat je mini-dv avi bestanden interlaced zijn en je standaard MP4 niet? Waar je denk ik naar moet zoeken zijn de instellingen die dit tijdens de conversie voor je doen. De-interlacen is iets wat de standaard Windows Mediaplayer idd doet, maar VLC moet je de optie ervoor aan zetten. Heb nu even geen tijd om op te zoeken hoe je het precies doet, maar op een forum als videohelp.com is er veel info te vinden.

Edit: Welke software wil je gebruiken om je AVI bestanden om te zetten?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Twan17 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:17:
Super, en is er nog een voorkeur voor AAC FDK of AAC LAV?
Dat maakt volgens mij niet zoveel uit. FDK is recenter dus die gebruik ik.

Pagina: 1