4.1 setje gezocht onder de F 250,- wel qauliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 15:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik ben nu al enige tijd op zoek naar een setje van die boxen met een subwoofer, maar vergeet het steeds of laat het weer hangen, nu ik zat geld heb van vakantie werken wil ik ze nu toch maar eens aan gaan schaffen.

Ik ben op zoek naar:

-4 speaker + 1 subwoofer
-volle zware bass (maar niet te overheersend/te hard)
-goede lekker heldere hoge tonen
-mooie midden sound
-onder de F250
-aan boord decoders meegenomen maar geen must
-regelbare treble/bass/subwoofer volume
-redelijk vermogen, voor zwaar volume heb k een stereo, maar ze moeten toch aardig wat kunnen hebben zonder te veel vervorming.

Weet iemand een setje met deze eigenschappen? dan hoor ik dat uiteraard graag.

Breek je nek voorzichtig

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
waarvoor wil je het precies gaan gebruiken?

Ik denk zelf dat je beter kan gaan zoeken naar een goed 2.1 setje voor die prijs, want voor 250 heb je weinig tot geen setjes die ook maar een beetje 'goed' zijn te noemen. Alhoewel, de prijzen zijn veranderd...

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Het word vooral gebruikt voor games, als ik geen zin heb om die Sennheiser op mijn hoofd te plempen, maar toch een beetje leuk geluid wil hebben, en een beetje MP3's meer niet denk ik, de Labtec 2415 was het geloof ik, had een bonkerige bass, en de apx4620 hadden niet laag genoeg frequentie bereik (25Hz en niet 20 Hz0 wil dus eigenlijk een setje met een net lager bereik en een iets helderdere hogere klanken voor onder de 250 gulden, 300 kan nog net maar dan moet het wel wat wezen.

Breek je nek voorzichtig

• Milenco
Ik denk dat je voor dat geld iets te hoge eisen steld, want voor een subwoofer die tot 20 hz gaat, ben je al meer dan dat die 300 kwijt :'(. Ik zal eens ff voor een paar mooie setjes kijken

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Het hoeft ook weer geen top kwaliteit te zijn maar als je ziet dat die 2415 iets van 170 kosten en die andere 200 geloof ik moet je toch voor 300 gulden wel iets leuks kunnen krijgen niet?

Breek je nek voorzichtig

• Milenco
[...] De winnaars van deze test heb ik opgesplitst naar prijs en de te gebruiken geluidskaart:

De Altec Lansing ACS54 biedt de beste prijs-kwaliteit verhouding, en is heel geschikt voor de 3D-gamer met een 4-kanaals soundcard. Als die laatste A3D ondersteunt dan is deze set ook nog leuk voor iemand die af en toe een DVD'tje bekijkt. Deze set wil ik dan ook belonen met de Hardwareinfo.net Bronze Award.
Bron:http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110

Kijk maar:http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=110&page=3

Kost maar 200 pieken

Verwijderd

ik heb zelf de speakers van philips...(!moi!)
maar ik zou graag wel die van labtec willen horen/ hebben,
-De ARENA series; "LCS-2514". misschien is dat wel iets.
-Of de DTT2200 van creatif??

• Molybdenum
  • Laatst online: 14-01 08:42
ik heb de a3.500 speaker set van Ome Philips. super lekker setje. mooie boxjes (lekker plat) en een compacte woofer. nu in combinatie met de Rhythmic Edge geluidskaart van Philips.

erg goed over te spreken!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Zijn er meer mensen met een andere/betere suggestie, of moet ik maar gewoon voor de APX4620 gaan? er schijnt ook een duurdere versie te wezen, apx8210, die schijnt helemaal leuk te wezen, maar ik kan er nix over vinden, ook niets kwa prijs, iemand een idee?

Breek je nek voorzichtig

• JT
  • Laatst online: 10:08

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 22:53 schreef The_PyroPath het volgende:
en de apx4620 hadden niet laag genoeg frequentie bereik (25Hz en niet 20 Hz0 wil dus eigenlijk een setje met een net lager bereik en een iets helderdere hogere klanken voor onder de 250 gulden, 300 kan nog net maar dan moet het wel wat wezen.
Een echt sub die 25 hz haalt kost minimaal 900 piek, en das alleen de sub. Sorry, maar dit klinkt alsof je niet weet waar je het over hebt. Geen een soort muziek behalve kerkorgel haalt de 30, laat staan de 25 hz !!!!

EDIt : had iets lulligs neergezet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:30 schreef The_PyroPath het volgende:
Zijn er meer mensen met een andere/betere suggestie, of moet ik maar gewoon voor de APX4620 gaan? er schijnt ook een duurdere versie te wezen, apx8210, die schijnt helemaal leuk te wezen, maar ik kan er nix over vinden, ook niets kwa prijs, iemand een idee?
Die is er niet, iemand had gezegd dat het leuk zou zijn als er een versie was met een 8" woofer die zoiets zou heten.

Ga maar voor die labtecs ja, de 4620 is een goede set.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:45
ik heb zelf de Labtect 2514 en die roels toch best wel vindt ik voor wattie kost.

Maargoed, jij vond die bass te bonkerig dus dan valt ie af :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Inderdaad, heb ik geen idee waar ik het over heb, had ik dat wel gehad dan had ik hier niet rond gehobbeld. En van die 8210 had ik verkeerd gelezen, kan gebeuren.

zoals ik al zei heb ik voor de pleuris herrie wel een stereo staan,
(afgekeurde Aiwa XR-H33MD serie, gekocht voor F250, terwijl hij voor een catalogus waarde van 1650 geplanned stond >:), moet zeggen dat hij menig stereootje kan hebben, alleen de orgineel boxen waren niet alles :( )
Maar daar komt genoeg herrie uit als ik een ceedee open wil schroeven. Echter als ik spelletjes wil spelen dan heb ik toch een leuk 4.1 setje nodig voor het gevoel, ik wil er geen bakken met geld aan uit geven maar ik wil ook weer niet tegen een blikke bak aan gaan zitten luisteren.

Bij nader inzien mag het toch net even wat meer kosten, omdat ik ze toch redelijk vaak ga gebruiken, en ik wil dus iets waar ze net zo over te spreken zijn als die apx-4620, maar als het kan net even iets beter>:) mocht er echter geen goede optie zijn, en dit toch de beste waar voor mijn geld zijn dan worden het toch deze, ik hoor ut wel, en wil anders wel even op IRC ouwehoeren erover ofzo, spui een server en kanaal neer en dan babbelen we er even over. dan kan de gene die er wat meer verstand van hebben me het een en ander vertellen enzo

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
BTW dat ik zo over die 25 Hz begon komt door een review, ik heb er geen verstand van en in die review stand dat het zonde was dat hij dat niet haalde en maar tot 25 ging, dus d8 ik voor iets meer geld kan dat misschien wel, want zoals het gezegd werd leek het heel belangrijk.

weet er iemand een computer winkel waar je dit sort setes kan beluisteren, in de omgeving zaandam/amsterdam?

Breek je nek voorzichtig

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 15:54 schreef The_PyroPath het volgende:
BTW dat ik zo over die 25 Hz begon komt door een review, ik heb er geen verstand van en in die review stand dat het zonde was dat hij dat niet haalde en maar tot 25 ging, dus d8 ik voor iets meer geld kan dat misschien wel, want zoals het gezegd werd leek het heel belangrijk.

weet er iemand een computer winkel waar je dit sort setes kan beluisteren, in de omgeving zaandam/amsterdam?
Dynabyte misschien. Maareh, in principe heb je al genoeg aan 35-40 hz.

Ecodan warmtepomp

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
dus toch maar gewoon die APX-4620?

Breek je nek voorzichtig

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet nog wel een andere set voor 270 piek, die heb ik ook van Yamaha. De Yamaha YST MS 50 :

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/images/ystms50.gif

Echt een heel mooi ding. Geeft ook he;le goede en vooral strakke bas zonder ook maar 1 seconde bonkerig te zijn. Hij is alleen wel wat duurder, 270 gulden bij BCE in A'dam.

Ecodan warmtepomp

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
dat ziet er heel behoorlijk uit, maar is dat 4.1 of 2.1? want ik zie maar 2 satalietjes.

En dat is een bruut setje? wat is de meerwaarde over de eerder genoemde setjes?

misschien een domme vraag maar wat moet je eigenlijk hebben om dit aan te sluiten, kan mijn Terratec DMX-Fire 1024 daar wel mee overweg?

Breek je nek voorzichtig

• JT

JT

VETAK y0

2.1, maar das die Labtec ook. Gewoon jackplug aansluiting, dus dat gaat echt wel lukken. En ik denk dat deze beter is dan de Labtec. Anders ga je ze beiden eerst beluisteren.

Ecodan warmtepomp

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 16:39 schreef JT het volgende:
Ik weet nog wel een andere set voor 270 piek, die heb ik ook van Yamaha. De Yamaha YST MS 50 :

[afbeelding]

Echt een heel mooi ding. Geeft ook he;le goede en vooral strakke bas zonder ook maar 1 seconde bonkerig te zijn. Hij is alleen wel wat duurder, 270 gulden bij BCE in A'dam.
O O .. ben ik weer :P

Mooie set, alleen ik zou (ARRHHHGGG!) zou em niet bij BCE kopuh :P LoL

Whehe.. ach jah.. ben nu beetjuh meligjes :)

Denk dat JT gelijk heeft (!!!!), voor dat geld een knap 4.1 setje kopen wordt knap lastig... tenminste, wat wij een knap setje zouden vinden :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• JT

JT

VETAK y0

Creative is zowiezo niet knap. Welk type dan ook.

Ecodan warmtepomp

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 16:55 schreef JT het volgende:
Creative is zowiezo niet knap. Welk type dan ook.
Verdorie, zijn we het al weer eens.. :)

Ow, Logitech's kun je wat mij betreft ook laten staan.. die gaan allemaal halverwege het volume bereik rammelen, alsof ze niet vastgeschroeft zitten.. ?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03
[tussendoorkom mode]

ik heb nu een 2.1 setje, fucking oud, Altec Lansing, ACS90

voor mij opzich prima, alleen ik wil ook 4.1 :) :) :)

ik dacht aan de Altec Lansing ACS-54 FL 189,-

Ik speel GEEN games, en het zal puur voor de MP3 en video zijn.

is dit een goede keus, of is er een andere aanrader?

thanks
cutebrit

ps. ik wil er ook niet teveeeel aan uitgeven, zo'n oudiofiel ben ik nu ook weer niet :P
Als ie maar een goede (niet bonkerige) bas heeft, en mooie heldere hoge tonen :) )
[/tussendoorkom mode]

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
dus die APX 4620 is 2.1? :(
das klote want ik ben dus just op zoek naar 4.1 want het geluid wat uit mijn stereo komt is dan denk ik toch even beter, ik wil dus echt 4.1

Breek je nek voorzichtig

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
waarom koop je niet 2 paar stereo boxen :? :?

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
en die sluit ik dan aan op mijn neus ofzo :? :? :? :?

mijn stereo is slechts stereo, en ik wil alleen een setje 4.1 voor wat games, die APX 4620 is die nou 4.1 of 2.1, want die LCS-2514 is WEL 4.1 maar heeft een te bonkerige bass, er moet toch wel een 4.1 setje bestaan wat van leuke kwaliteit is voor 300 piekies?

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Het moet dus een setje wezen met de kwaliteit/ pris verhouding wezen van die 4620 maar dan wel 4.1

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Aangezien er inmiddels nix meer van de topic klopt en alles een beetje verwarrend wordt open ik even een nieuwe topic.

bedankt voor al het hier gezegde/ voorgestelde en verdere hulp word zeer gewaardeerd

Nou hang er maar een groot log ABUS hang en sluitwerk brok staal aan mods

Breek je nek voorzichtig

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06

Jag

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.