Big Sure update afbreken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaBr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Ik heb gisteren "per ongeluk" proberen de update naar Big Sur te installeren, zonder mij hier goed in te verdiepen. Was nodig voor een bepaald programma, maar ik kwam hierbij zoveel problemen tegen (te weinig opslag, uren wachten), dat ik besloten heb om hiermee te wachten. Mijn macbook pro is uit 2017, dus zou op zich wel moeten kunnen, maar laat maar...
Gisteren bleek ik urenlang hangen in een scherm waarbij er nog 1 minuut wachttijd zou zijn.

Vandaag kan ik gelukkig wel gewoon in mijn oude werkomgeving komen als ik opstart i.c.m. de de Alt toets. Dan krijg ik de keuze tussen: 2 schijven: naamloos en Macintosh HD. Als ik dan kies voor Macintosh, kan ik gewoon werken.

Als ik opstart zonder de Alt toets, kom ik een roze/paars vlammend scherm, beginnend met: kies je land of regio. Dus ik denk dat ik hiermee toch in Big Sur ga. Maar als ik hierin verder klik, word de opslagruimte toch weer een probleem, dus hoeft niet.

In mijn huidige werkscherm krijg ik rechtsboven een melding van Incompatible schijf (ter info :-))

Ik heb de download van Big Sur al wel verwijderd via appeltje-over deze mac-opslag-beheer-programmas

Maar blijkbaar niet genoeg verwijderd dat hij bij aanzetten van de laptop hier toch weer naartoe wil.

Ik heb geprobeerd: appeltje-systeemvoorkeuren-software upddate: werk mijn mac automatisch bij uitvinken.
En daarnaast dus het Big Sur programma verwijderd.

Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik weer terug kan naar de situatie waarbij de update compleet weg is?
Ik ben niet heel technisch, kan ik alvast zeggen. Meestal kom ik er uiteindelijk zelf wel uit, maar hier zou een beetje hulp best fijn zijn. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Toevallig een Time Machine backup?

Internet recovery en terugzetten maar? :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaBr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
Helaas. Heb wel een time machine, maar heeft al een tijd geen updates gemaakt. Geen aandacht aan besteed. Stom.