Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukaeaeap
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04-2021
Hoi,
Op dit moment heb ik een prima game pc, maar deze is alleen niet sterk genoeg voor de games die ik wil spelen/speel. Deze wil ik natuurlijk wel op hoge kwaliteit kunnen spelen. Hieronder zie je wat ik op dit moment in mijn pc heb zitten. Niet heel nauwkeurig maar het gaat vooral om het algemene plaatje zodat je ziet wat ik bedoel.

Mijn opties zijn:
- Het upgraden van mijn grafische kaart.
- Een nieuwe pc kopen.

Wat is je huidige systeem?
Intel core i7-7700
ASUS Phoenix GTX 1050TI 4GB
Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz
Kingston SSDNow G2 240GB SSD M.2
Samsung 860 EVO 1TB SSD
Seagate Barracuda 2tb hdd
Corsair SPEC-ALPHA Zwart/rood
Corsair CX450M
Cooler Master Hyper 212 EVO
ASUS PRIME B250-PRO

Hier heb ik in totaal 1366 voor betaald.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De games die ik erop speel zijn vooral: The Witcher 3, Assassin's creed, destiny 2, ARK survival evolved, paladins en Skyrim. Ook maak ik zelf games met Unity, op dit moment vooral 2d games maar mogelijk in de toekomst ook 3d games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
- Het upgraden van mijn grafische kaart. Budget 400 euro.
- Een nieuwe pc kopen. Hiervoor is mijn budget 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn SSD opslag van 1tb. Voor als ik een nieuwe pc koop. Als ik upgrade spreekt het natuurlijk voor zich.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een vooruitgang op mijn huidige pc. Wat ik in ieder geval wil houden is 16GB ram. Een sterke GPU met een CPU die eraan kan tippen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen wish rotzooi. :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In mijn setup heb ik 2 monitors die beide op de GPU zijn aangesloten. Dus de gpu moet minimaal 2 aansluitingen hebben. DVI, VGA of HDMI.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Echter weet ik niet of een grafische kaart van 400 euro het upgrade waard is, of mijn moederbord deze support en welke voeding ik er bij zou moeten kopen. Wat raden jullie hiervoor aan?

En als ik een nieuwe pc samen stel wat zou een leuke build zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Beste is om even met MSI Afterburner de belasting van de cpu cores en de gpu te meten om er zeker van te zijn dat je het goede onderdeel upgrade al verwacht ik dat de gpu de beperkende factor is. RX 5600 XT is 2x zo snel dan een 1050 TI en zou wel aardig moeten lopen icm je cpu. Voeding kan je dan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukaeaeap
Uszka schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:14:
Beste is om even met MSI Afterburner de belasting van de cpu cores en de gpu te meten om er zeker van te zijn dat je het goede onderdeel upgrade al verwacht ik dat de gpu de beperkende factor is. RX 5600 XT is 2x zo snel dan een 1050 TI en zou wel aardig moeten lopen icm je cpu. Voeding kan je dan blijven gebruiken.
Bedankt voor je reactie. Hoe zou ik deze belasting kunnen meten? Ik heb MSI afterburner geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
speel een spel waarbij je merkt dat hij "het net niet goed genoeg doet", terwijl MSI afterburner aan staat.
Na het spel kijk je in de logs: welke staat op 100%? Valt er iets op aan de momenten waarop het spel haperde, zit daar ineens een piek in CPU / GPU / RAM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukaeaeap
99ruud99 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:47:
speel een spel waarbij je merkt dat hij "het net niet goed genoeg doet", terwijl MSI afterburner aan staat.
Na het spel kijk je in de logs: welke staat op 100%? Valt er iets op aan de momenten waarop het spel haperde, zit daar ineens een piek in CPU / GPU / RAM?
Waar kan ik iets over de CPU vinden? Ik zie alleen gegevens over de GPU en RAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
omlaag scrollen :) dat is een langer venstertje dan je denkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Lukaeaeap schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:54:
[...]

Waar kan ik iets over de CPU vinden? Ik zie alleen gegevens over de GPU en RAM.
Als je 'detach' aanklikt dan krijg je een grotere grafiek. Voordat je gaat gamen even rechtermuisknop op de grafiek en dan 'save log'. Deel het bestand hier dan kunnen wij meekijken.
Pagina: 1