WD My Cloud update van OS3 naar OS5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
WD heeft het OS van de My Cloud NAS systemen geupgrade naar OS5. Alle ondersteunende sofware kon de vuilnisbak in en users kunnen mijn WD My Cloud met geen mogelijkheid meer benaderen. Downwards compatible no way
Een beschrijving in het Nederlands met waarschuwingen dat je de upgrade echt wel goed moet voorbereiden ontbrak helaas.

Meer gebruikers die door de upgrade naar OS5 geen toekomst meer zien in WD My Cloud producten. Ik was een liefhebber van de WD Smartware die je kon gebruiken om alle werkstations in huis automatisch lte synchroniseren met de WD My Cloud. Erg eenvoudig en geen omkijken naar. De herrie die ze nu aanbieden is wat mij betreft een ramp. WD is hard op weg een hoop enthousiaste gebruikers weg te jagen.
Tips voor synchronisatie software waar je weinig omkijken naar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor een WD gebruiker allicht vloeken in de kerk, maar zelf ben ik een groot fan van Synology producten. Hun Cloud Station applicatie is echt top.

Moet je uiteraard wel je my cloud uit het raam gooien en een Synology kopen...

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
Na de recente ervaringen de volgende keer inderdaad een echt systeem. Hoop werk gehad om die brakke WD Cloud Mirror Gen2 weer aan de praat te krijgen.

• playon1955
Het Appje voor Android dat op de telefoon beschikbaar is, is vanwege de update naar OS5 ook aangepast.
WD stuurt een slak naar de Olympische spelen om een record te verbreken.
Absoluut onbruikbaar allemaal naar de update naar OS5.
De software die geadviseerd wordt om te synchroniseren en te backuppen werkt soepel en snel. Zelfs onder Win10. Terwijl de bagger software die zij vervangen hebben (Smartware) door nu Goodsync gewoonweg een ordinaire aanfluiting is. Daar moet je nog voor betalen ook. Een geweldige programma dat wel goed werkt is van AOMEI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
Android App OS5 werkt na enkele dagen soepel. Vandaag weer een update OS5. Systeem dondert gelijk op.

• Eric000
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-07 10:46
Het OS5 is waardeloos, nu 02-2021 nog steeds. Er is niet meet normaal te werken met de NAS.

Kan ik de NAS weer terugzetten naar OS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
Het OS5 systeem lijkt tot rust gekomen en stabiel nu. Na een van de vele updates sinds de overgang van OS3 naar OS5 bleek de USB back-up faciliteit niet te werken. Ik heb alles er af gegooid met alle gevaren opnieuw en het is nu gelukt om een USB back-up te maken. Dan is je systeem wel gelijk weer 2 dagen van slag.

Neen schandalig om bij de overgang van OS3 naar OS5 geen fatsoenlijke ondersteuning en functionaliteiten te leveren, opdat je op de normale weg het gebruik van je systeem te continueren.
Nooit meer WD systemen in huis hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie1955
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-03-2021
Na bijna 3 jaar gebruik van een WD MyCloud met twee hdd kwam eind vorig jaar de upgrade. :( Na het lezen van alle informatie (en dat was nogal wat, allemaal in het Engels helaas) de stap gewaagd en de upgrade uitgevoerd. Na veel geklooi en gemail met de helpdesk werkte niets meer. Geen enkel bestand of onderdeel van het systeem was meer te benaderen.
Na overleg systeem zonder schijven opgestuurd naar WD en na enkele dagen een volledig nieuwe WD MyCloud ontvangen.
Deze maar weer aangesloten en draait prima met het oude besturingssysteem. Nu maar wachten tot ze komen met een duidelijke Nederlandse uitleg, dan ga ik misschien nog wel ooit upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
Die service van WD is niet verkeerd. Ik heb in totaal heel wat uren er in moeten pompen om de boel weer op orde te krijgen. Een integrale USB-backup werd onbruikbaar en heel veel andere software nodig om op gezette tijden back-ups te kunnen maken. Schandalig hoe WD dit in de markt heeft gezet.
Ze hebben jou prettig geholpen. Werkt WD Smartware nog wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbracht
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 16:05
Ik zit nog steeds op versie 2.41.116. De nieuwste versie die beschikbaar is, is versie 5.14.105
Na alles wat ik her en der lees vrees ik voor een firmware update. Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Advies is welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• playon1955
Inmiddels zijn er door een zeer grote hoeveelheid updates die er zijn uigerold wel veel problemen opgelost. Bijna niks werkte bij mij meer na de overgang en de WD Smartware App om vol continue backups te kunnen maken werd niet meer ondersteund. De betaal versie die er voor in de plaats kwan werktw niet en heb toen uitgevogels dat de freeware App van AOMEI bachupper een veel betere vervanger was. Die laat ik analoog aan de mappen onder de naam AOMEI de backups maken.
Dat werkte bij mij met de OS3 versie alleen nog met een gedateerde App van WD Smartware.Ik hoorde daar ook veel mensen over klagen.
Kortom WD liet haar klanten met de overgang een enorne bak ellende achter.

Als bij jou alles lekker hebt werken en er worden backups via WD Smartware doorgezet, zou ik niks aanpassen. Je bent wat gevoeliger voor bemoeienis van buitenaf.

Werken die backups van randapparatuur van je computers naar de WD Cloud Mirror niet gied dan zou ik naar OS5 gaan en AOMEi backupper freeware installeren om 24/7 backups van je gevoelige bestanden te maken. Werkt goed.
Inmiddels maak ik ook weer regelmatig een USB backup ingeval het systeem door brand of diefstal verloren gaat. Dat werkte in het begin van OS5 allemaal niet meer. Grote schande van WD. Reden dat ik behoorlijk negatief over de club ben geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ole2015
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-11-2021
Hi

Ik heb een MYcloud mirror eerste gen dus end of support
Is er een andere manier nu OS 3 gaat weg vallen om bestanden te benaderen of is het echt gedaan?

Zoja wat is een goed alternatief en zet ik dan vlot alles over of ga ik toch beter naar cloud opslag ?
Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Ole2015 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:32:
Hi

Ik heb een MYcloud mirror eerste gen dus end of support
Is er een andere manier nu OS 3 gaat weg vallen om bestanden te benaderen of is het echt gedaan?

Zoja wat is een goed alternatief en zet ik dan vlot alles over of ga ik toch beter naar cloud opslag ?
Iemand een idee
Nieuwe instapNAS kopen en daar alles naartoe zetten, bijv een Synology DS220j.
Dan kun je er weer jaren tegenaan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mijn stief pa vroeg me ook of ik zijn wd cloud kon updaten maar als ik inlog dan krijg ik een 404 not found :/

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexie1973
  • Laatst online: 08-12-2021
Dag allemaal, ik ben een behoorlijke digibeet. Toch is het me gelukt om mijn WD Mycloud 2TB van circa 5 jaar oud te updaten naar OS5. So far so good. Alleen als ik via de nieuwe OS5 app op mijn telefoon (android) mijn bestanden wil inzien geeft de app aan dat er geen gekoppelde NAS is. Kan iemand mij uitleggen hoe ik die koppeling voor elkaar kan krijgen?

Thx!!!
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
Als de WD my Cloud OS5 draait en je gaat de nieuwe 5.0 App op de telefoon gebruiken, zul je op de Wd My Cloud opnieuw een gebruiker met wachtwoord enz. moeten aanmaken. Feitelijk dezelfde stappen maken als bij de eerste ingebruikname van de WD My Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexie1973
playon1955 schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:25:
Als de WD my Cloud OS5 draait en je gaat de nieuwe 5.0 App op de telefoon gebruiken, zul je op de Wd My Cloud opnieuw een gebruiker met wachtwoord enz. moeten aanmaken. Feitelijk dezelfde stappen maken als bij de eerste ingebruikname van de WD My Cloud.
OK, dus als admin inloggen en dan een extra gebruiker met wachtwoord aanmaken en deze vervolgens in de app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexie1973
Lexie1973 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:17:
[...]

OK, dus als admin inloggen en dan een extra gebruiker met wachtwoord aanmaken en deze vervolgens in de app gebruiken?
Het is gelukt! Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 15:02
Mijn model wd mycloud nas OS3 wordt niet meer ondersteund. Mijn hardeschijven zijn raid configureert en prima op orde Kan ik die gewoon overzetten naar en nieuwe NAS of is er een manier om andere firmware in de NAS te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekejg
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-01-2022
Hallo allemaal. Ik moet ook mijn OS3 omzetten naar OS5, maar kom er echt niet uit. Zelf inloggen lukt niet meer. Wie heeft er tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jannekejg schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:08:
Hallo allemaal. Ik moet ook mijn OS3 omzetten naar OS5, maar kom er echt niet uit. Zelf inloggen lukt niet meer. Wie heeft er tips voor mij?
Als je zelf niet kunt inloggen, zou ik eerst proberen dat te verhelpen. Misschien even de NAS herstarten? Geen idee wat je zelf al hebt geprobeerd...

Step-by-step guide to updating to OS5
Hier staat de uitleg over wat je moet doen van WD zelf, dus dat is de beste bron.

Je apparaat is wel geschikt voor OS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekejg
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-01-2022
Eigenlijk alles al. Kan gewoon inloggen op OS 3, maar ben er inmiddels (sinds vanmiddag) ook achter dat mijn OS 3 niet kan worden omgezet naar OS 5. Gelukkig staat ook alles op een losse externe opslag. Nu op zoek naar een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:02
Vandaag dan de 20% kortingcode gekregen voor in de WD-shop als "compensatie" dat OS3 gaat stoppen.
Het zou als vervanger zijn voor m'n 4TB schijf, maar dan komen ze met Voorwaarden:
*Offer valid only for the purchase of one of the following qualifying products: My Cloud Home (8TB), My Cloud EX2 Ultra (16TB, 24TB, 28TB), or My Book (12 TB) 8)7

Geeft mij niet de indruk dat ze klanten echt tegemoet willen komen.
Niet mijn keuze, en ik heb gelukkig al met BF vorig jaar al een vervanger gekocht.
Mocht toch iemand interesse in de code hebben: SB20-E3ZE-C7KL-A5M3-LCYD

https://www.westerndigita...ingle-bay-devices-upgrade
(Op de NL site staan maar 2 types die in aanmerking komen)

[ Voor 13% gewijzigd door Madman_K op 19-01-2022 22:29 ]

Pagina: 1