Aankoop auto 2m lang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick beta
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-11-2020
Hallo, vanwege problemen met mijn momentele auto wordt het tijd voor een nieuwe. Ik heb al bij mijn eerste aankoop, en de auto's van mijn ouders. Dat mijn lengte van 2 meter nogal in de weg zit, ik moet er bij zeggen ik ben nogal fors en dat helpt waarschijnlijk ook niet mee.
Ook ken ik het probleem dat ik door mijn groten voeten. Maatje 48 het gas en rempedaal tegelijkertijd intrap door te weinig ruimte.

Momenteel rij ik in een golf 4 en past prima,

Nu ben ik opzoek met een budget van 2500 euro,
Het moet een benzine zijn en handgeschakeld, en kwa formaat een hot hatch/ sedan/station. Maar wil eigenlijk niet kleiner gaan als een golf.

Iemand ideeen of advies? Het zal uiteindelijk toch op passen uitkomen, suggesties zijn natuurlijk altijd makkelijk

Mvg

Misschein interesant voor memsen met zelfde probleem,
Mitsubishi outlander 2012, veel ruimte achterin weinig voorin. Kan erin in rijden merendeels omdat het een automaat is, kom niet weg met mijn benen.

Peugeot bipper/expert beiden krappe autos kwa been ruimte onder stuur en midde console. En probleem het gas geven dat ik het rempedaal intrap.

Vw caddy, zeer ruim en prettig. Alleen naar mijn mening had de stoel wat verder achterover mogen kantelen zit nu vaak akward rechtop.

Opel vivaro/renault traffic 2010. Zeer comfortabel in alle opzichten

Ford xmas, zeer ruim en comfortabel.

Opel corsa a/b, opel agility, opel astra d, peugeot 206/205/306, renault clio, zijn allemaal te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Golf plus? Mitsubishi Spacestar?

Denk sowieso meer de bejaarden auto's en kleine ruimtewagens dan aan reguliere / sportieve auto's. Zeker gezien het beperkte budget. Hou er dan ook rekening mee dat grote, zware auto's gewoon duur zijn in gebruik; wegenbelasting, verbruik, onderhoud is allemaal een veelvoud van een kleine auto. Automaat zou ik gezien jouw schoenmaat niet zomaar afschrijven.

Waar ging het mis in de Opel Agila, hoofdruimte is er dan toch wel?

[ Voor 61% gewijzigd door bombadil op 18-11-2020 07:09 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ben 2.01 en kan je vertellen dat je in de oude VW Golf Plus niet echt ruim zit. Beter zit je in een Peugeot 307 SW, of een VW Golf Sportsvan (maar die ga je niet voor 2500 euro vinden).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

Soggy

vroemmmm

Kijk ook eens op de forums van de 'Lange mensen'-clubs. Op een soortgelijke zoektocht als de jouwe kwam ik terecht op https://www.klublangemens...eschikt-voor-lange-mensen.

Daar stond vervolgens een overzicht naar deze excel van de ADAC:
http://www.klublangemense...DAC_autotest_05_2018.xlsx

If it works, tweak it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:30
2.02m hier en genoeg opties gehad in het verleden hoor...
Ga gewoon flink passen want mijn ervaring is de jouwe niet.
Enkele tips die mij verbaasd hebben, Hyundai in het algemeen (dat rijden we nu al enkele modellen en jaren). Kia zal dus ook wel verassend zijn.
Ook enkele Opels zonder problemen gereden, vaak had ik zelfs nog een stuk over om naar achter te schuiven.
Maar zoals gezegd met onze lengtes moet je eigenlijk passen en proefzitten, ook omdat lengte nogal eens met rugklachten gepaard gaat 🤓. Succes met de zoektocht!
PS als het een optie is kijk ook naar sommige kleine autos, soms verassend veel ruimte in een Aygo, up, i10, Corsa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Volvo S70. Ja, in eerste instantie saai, maar ze zitten heerlijk, hebben veel instelmogelijkheden qua zitting. Er is tegenwoordig oko een hele scene omheen om die dingen wat toffer te maken (aangezien je het over 'hot hatches' hebt, wil je vast iets 'sportiefs').
Zitten vaak ook leuk in de opties en zijn niet zo duur.

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 18-11-2020 08:41 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Voor mij werkt een lage zit vaak ook beter dan een hoge (maar ik ben dan ook 1.93). In een E36 BMW 3-serie kan ik bijvoorbeeld prima zitten. Golf 4 idd ook. Toyota Avensis dan weer niet, doordat de stoel elektrisch verstelbaar is (en dus hoogte kost) kom ik met m'n hoofd tegen het dak.

Ik zit overigens ook prima in een Citroën DS3, maar die heb je ook niet voor 2.5k.

Wat is er mis met je Golf 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:57

Metalfreak

Hoije woh!

Waarom per se handgeschakeld eigenlijk? Dat is toch tegenwoordig geen issue meer? Zeker in het huidige verkeer in Nederland zie ik eigenlijk geen enkele reden meer om nog zelf te gaan schakelen tenzij je het circuit op wil.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
Metalfreak schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:46:
Waarom per se handgeschakeld eigenlijk? Dat is toch tegenwoordig geen issue meer? Zeker in het huidige verkeer in Nederland zie ik eigenlijk geen enkele reden meer om nog zelf te gaan schakelen tenzij je het circuit op wil.
Dat jij die reden niet meer ziet, betekend niet dat iedereen meteeen een automaat moet/wil. Ik geef zelf toch ook echt de voorkeur aan handgeschakeld dan automaat (omdat ik het leuk vind).

Ik ben zelf 1.91m en maat 47. Ik herken je probleem met gas geven en remmen tegelijk (peugeot Expert heb ik er ook problemen mee). Zelf rij ik een 3 serie uit 2001 en kan hier prima in zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Metalfreak schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:46:
Omdat je met dit budget niet de moderne of soepele automaten gaat krijgen. Dit zijn vaak dan nog de oude 4-traps automaten met de hoge toeren en het verbruik en alles wat erbij komt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik rij met mijn 1.96 altijd BMW (3 of meestal 5-serie), want daar zit ik prima in. Toyota zit niet altijd even lekker bijvoorbeeld. Maar dat wisselt vast per model ook
Touchdomex schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:05:
[...]

Omdat je met dit budget niet de moderne of soepele automaten gaat krijgen. Dit zijn vaak dan nog de oude 4-traps automaten met de hoge toeren en het verbruik en alles wat erbij komt.
BMW heeft prima automaten gemaakt in de jaren 90 hoor. Dat redt je qua aanschaf wel, maandelijkse lasten zijn wel wat hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:57

Metalfreak

Hoije woh!

joshje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:04:
[...]

Dat jij die reden niet meer ziet, betekend niet dat iedereen meteeen een automaat moet/wil. Ik geef zelf toch ook echt de voorkeur aan handgeschakeld dan automaat (omdat ik het leuk vind).

Ik ben zelf 1.91m en maat 47. Ik herken je probleem met gas geven en remmen tegelijk (peugeot Expert heb ik er ook problemen mee). Zelf rij ik een 3 serie uit 2001 en kan hier prima in zitten.
Grappig, dat zei ik ook altijd. Totdat ik een auto wilde die alleen als automaat verkrijgbaar was. Sinds ik automaat rijd, ben ik volledig overtuigd, ik vind het niet minder leuk rijden dan een handgeschakelde bak. Het is overigens ook niet dat je het schakelen verleert, als ik nu in een handgeschakelde auto stap, hoef ik echt niet meer eerst te wennen.
Touchdomex schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:05:
[...]

Hier heb je wel een punt ja. Gezien het budget geef ik je wel gelijk, maar wordt het budget hoger, zie ik het probleem van een automaat niet (meer)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:08:
Ik rij met mijn 1.96 altijd BMW (3 of meestal 5-serie), want daar zit ik prima in. Toyota zit niet altijd even lekker bijvoorbeeld. Maar dat wisselt vast per model ook

[...]

BMW heeft prima automaten gemaakt in de jaren 90 hoor. Dat redt je qua aanschaf wel, maandelijkse lasten zijn wel wat hoger
Ja in de hogere segmenten haal je dat wel inderdaad :) Mooie 5-traps volautomaat is zalig.Alleen is het iets wat ik niet direct zou aanraden tenzij je het wel graag wil. Ook zit je met kosten :P Aanschaf is niet alles maar een BMW uit die periode is wel baas 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, met dat budget zijn het eigenlijk altijd conventionele automaten, maar die hoeven echt niet slecht te zijn (Volvo gebruikt b.v. Aisin-Warner bakken, die zitten ook in veel Japanse auto's, die zijn gewoon super goed). Die hebben eigenlijk allemaal wel een lock-up, dus als ze eenmaal op snelheid zijn, zijn ze niet onzuiniger dan een handbak. En je hebt kans dat het een 4-bak is, maar dat betekent niet dat het ding automatisch hoge toeren draait... Ter info, de Suzuki Swift 1.5 (bouwjaar 2006) van mijn vriendin heeft een conventionele 4-bak automaat, maar die draait bij 120 km/h 3000 toeren ofzo, dat is echt niet veel (een beetje handgeschakelde 1.6 draait meer toeren :o).
Schakelen is iig zwaar overrated zoals @Metalfreak aangeeft, ik stond er hetzelfde in als hem ('Ik wil alleen een DSG-achtige automat``!11!!'), maar als je eenmaal automaat gewend bent wil je niet meer anders :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Dat is echt een mega kleine auto van binnen, 1x in gereden met mijn 2.03 en dat was niet fijn.

That being said pas ik prima in een Smart Fortwo (eerste generatie), Citroën C4 Coupe/Peugeot 307, Golfjes, C1/107/Aygo etc.

Ik heb wel een voorkeur ontwikkeld voor 3-deurs auto's, is makkelijker instappen ook als er iemand heel dicht naast je staat geparkeerd. Mijn C4 staat even op een zijspoor en heb nu een 5-deurs Seat Leon uit 2015 maar dat is echt ruk instappen, te kleine deuropening.

[ Voor 46% gewijzigd door FastFred op 18-11-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:16
Heb hetzelfde probleem; 1,97m en schoenmaat 51 dus ik weet wel wat je bedoelt met problemen met pedalen.
Zelf rij ik een Megane II, kun je prima voor jouw budget krijgen en zijn echt ruim zat. Zolang je de phase II neemt, heb je in de regel een probleemloze auto. Ook die van mij heeft in de vier jaar tijd dat ik 'm nu heb niets noemenswaardigs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

FastFred schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:36:
[...]

Dat is echt een mega kleine auto van binnen, 1x in gereden met mijn 2.03 en dat was niet fijn.
De nieuwe of die oude die wel in zijn budget past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Touchdomex schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:37:
[...]

De nieuwe of die oude die wel in zijn budget past?
De (mini) MPV, post-facelift en die is gebouwd tot 2005, dat is al best oud.

De nieuwe, nieuwe is een rebatch van de Mitsubishi Mirage en dat is een subcompactcar

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 18-11-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 11:31
Microkid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 06:53:
Ik ben 2.01 en kan je vertellen dat je in de oude VW Golf Plus niet echt ruim zit. Beter zit je in een Peugeot 307 SW, of een VW Golf Sportsvan (maar die ga je niet voor 2500 euro vinden).
Serieus? Ik rij zelf een Golf plus (uit 2005 alweer) en ik kan je vertellen dat je in die auto superveel ruimte hebt. Stoelen kun je in alle mogelijke richtingen verstellen, ook in de hoogte, stuur is in hoogte aan te passen en je hebt gewoon enorm veel ruimte om je heen. Zelfs op de achterbank heb je (wanneer deze helemaal naar achteren geschoven staat) een zee van ruimte. Ik ben met mijn 1.95 ook niet bepaald kort, maar ik kan me niet voorstellen dat je met 5cm ruimte ineens 'niet echt ruim' meer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:18
Ik ben 1.95 met schoonmaat 47/48. Mijn eerste auto was een Mitsubishi space star uit 2001. Daar kon ik best goed in zitten. Inmiddels heb ik een space star uit 2013 en verrassend genoeg pas ik daar heel goed in. Als je een kleine auto ziet betekend dat niet automatisch dat hij van binnen ook krap is. Zo keek ik eens naar een opel corsa maar die heeft bijvoorbeeld dikke deuren waardoor die van binnen minder ruimte heeft als je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:57
TooTall_NL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:39:
2.02m hier en genoeg opties gehad in het verleden hoor...
Ga gewoon flink passen want mijn ervaring is de jouwe niet.
Enkele tips die mij verbaasd hebben, Hyundai in het algemeen (dat rijden we nu al enkele modellen en jaren). Kia zal dus ook wel verassend zijn.
Ook enkele Opels zonder problemen gereden, vaak had ik zelfs nog een stuk over om naar achter te schuiven.
Maar zoals gezegd met onze lengtes moet je eigenlijk passen en proefzitten, ook omdat lengte nogal eens met rugklachten gepaard gaat 🤓. Succes met de zoektocht!
PS als het een optie is kijk ook naar sommige kleine autos, soms verassend veel ruimte in een Aygo, up, i10, Corsa.
Beste advies wat je hier gaat krijgen. Ga vooral eens naar een occasionplein en pas alle modellen.

Persoonlijk vind ik het fijn als de stoel omlaag kan.

* nachtnet gaat met 2.07m ook gewoon in de meeste wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
wees blij dat je nu een auto zoekt en niet 20 jaar terug. autos van toen hadden dashboards die veelste ver naar voren kwamen!!

Destijds hadden mijn ouders ee volvo 440, ik kon het met mijn 205CM maat 47 en een paar boven benen als boomstammen vergeten om ze onder het dashboard weg te krijgen!!

Mijn ervaring vooral als je alleen bent hatchbacks!!! de stoel kun je op de achterbank schuiven, ja lijkt wel vreemd dat je door t achter portier raam naar buiten kijkt, maar je hebt in iedergeval ruimte!

ook grote stationwagons hebben tegenwoordig fatsoenlijke been ruimte en mooie dashboard afwerking wat goed werkt voor lange mensen!! Denk daarbij aan autos als mondeo's, superb's ed.

De laatste categorie autos past waarschijnlijk niet in je budget maar de eerste zeker wel!!!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Smuey schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:56:
[...]

Serieus? Ik rij zelf een Golf plus (uit 2005 alweer) en ik kan je vertellen dat je in die auto superveel ruimte hebt. Stoelen kun je in alle mogelijke richtingen verstellen, ook in de hoogte, stuur is in hoogte aan te passen en je hebt gewoon enorm veel ruimte om je heen. Zelfs op de achterbank heb je (wanneer deze helemaal naar achteren geschoven staat) een zee van ruimte. Ik ben met mijn 1.95 ook niet bepaald kort, maar ik kan me niet voorstellen dat je met 5cm ruimte ineens 'niet echt ruim' meer zit.
M'n moeder heeft een Golf Plus 2008, electrische stoelen enz, maar ik zit daar niet echt lekker in. Stoel moet echt helemaal naar achteren, maar dan kan er niemand meer zitten. Ik heb zelf een Golf Sportsvan gehad, en daar was significant veel meer ruimte in voor de bestuurder.
(maar het kan ook zitten in andere lichaamsverhoudingen).

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 18-11-2020 10:48 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:17
Hier iemand van 1,99 met de lengte in de benen. Ik rijd nu een Seat Leon. Niet verwacht dat het zou passen, maar dat gaat prima. Ik heb zelfs wat ruimte over. Hiervoor reed ik in een Golf 4, maar die was toch wat minder qua ruimte.

Maar inderdaad is het beste advies: ga shoppen! Zoek een grote dealer op en ga in alles zitten, van een Dacia tot een Jaguar. Het zal je soms verbazen waar je goed in kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Hier bijna 2m en mijn vrouw heeft een Audi A1 waar ik prima in kan, stoel staats zelfs niet helemaal op z’n achterste stand. Maat buitenkant zegt niet zoveel. De Q7 van m’n schoonouders heb ik meer moeite mee.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:58
Smuey schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:56:
[...]

Nou geloof het maar, ik ben 2 meter maar de schoenmaat doet het hem vaak (50) Daardoor moet je je hak vaak naar achter verplaatsen om niet met je tenen klem te zitten. Hierdoor komt je knie omhoog en dan word het ineens krap rondom het dashboard en de Console. Zo kan ik bijvoorbeeld absoluut niet in een een Audi Q7 rijden, omdat er een scherpe rand aan de console zit die in mijn knie graaft. Zelfde probleem met de V50.

Mijn tip van de dag: Skoda Octavia alle jaargangen, nog nooit zo ruim en comfortabel in een auto gepast.
Rij nu in een Ford Focus 2019, op zich prima maar naar Oostenrijk toe moet je er wel echt elke 2 uur uit, maar goed dat is ook om andere redenen verstandig. Volkswagen up is overigens ook verbazend ruim van binnen, alleen voor lange ritten zijn die stoelen niet geschikt.

[ Voor 4% gewijzigd door sebastiaan89 op 18-11-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
er zijn een paar autos die ik zou mijden een BMW 1 serie zou ik niet willen rijden
ook mini's waarbij het niet beenruimte is maar t veelste ver doorlopende dak! ( je kunt niet onder dak door kijken naar de verkeerslichten ) met de stoel op standje achterbank.
de midden console van een aigo is rampzalig!! Niet doen ( bovendien zie je ... helemaal als je mijn postuur hebt ... er uit als donkey kong op een kart!! )

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Er zit ook nog een verschil tussen passen en comfort. Ik was zelf altijd heel tevreden met de renault scenic. ~2008 model. Geen idee of ze nu ook nog zo ruim en goed zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Skoda Superb; without a doubt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:19
https://www.marktplaats.n...ssic.html?previousPage=lr
Dit is een echt fijne en ruime auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:39
Ik ben zelf ook 2 meter, heb maat 47, ben ook niet de slankste.
Ik heb in het verleden volgende auto's gehad.

Renault Megane, die met dat aparte kontje, zat ik prima in.
Renault Laguna, zater achter het stuur minder ruim dan de megane gek genoeg.
Dodge Caliber, zat HEERLIJK.
Ford Focus heb ik ook ingezeten, zat eigenlijk ook prima, wel iets ouder model, die zijn wat hoger nog.

Nu dan een Mazda cx5 maar dat is een hele andere cat.

Een Renault Scenic is ook echt prima en wordt veel aangeboden!

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenzer op 18-11-2020 11:10 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:37
Audi A3 geeft je de meeste ruimte. Bron The Dutch Giant en die is 2.18meter ;) Rij er zelf ook in en ben 1.91meter

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
CryptoNL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:12:
Audi A3 geeft je de meeste ruimte. Bron The Dutch Giant en die is 2.18meter ;) Rij er zelf ook in en ben 1.91meter
Ja, audi A3 en A4 geeft je echt verbaasd veel ruimte.
Laatst een A4 gereden en de stoel helemaal naar achter gedaan want dat moet ik dan vaak :P maar ik moest de stoel echt naar voren zetten om relax bij het stuur te komen en ook de pedalen goed te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 22:53

RVW

Fiat Grande Punto / Punto Evo / Punto? die zijn voor dat geld wel te vinden en behoorlijk ruim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:34

Theo

moederbord

Soggy schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:38:
Kijk ook eens op de forums van de 'Lange mensen'-clubs. Op een soortgelijke zoektocht als de jouwe kwam ik terecht op https://www.klublangemens...eschikt-voor-lange-mensen.

Daar stond vervolgens een overzicht naar deze excel van de ADAC:
http://www.klublangemense...DAC_autotest_05_2018.xlsx
Verrassend dat in dit overzicht juist de MINI als beste auto uit de bus komt voor lange mensen :D
.
Het is de enige auto waar een bestuurder tot 2.06 meter in kan zitten

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
Theo schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:58:
[...]

Verrassend dat in dit overzicht juist de MINI als beste auto uit de bus komt voor lange mensen :D
.
Het is de enige auto waar een bestuurder tot 2.06 meter in kan zitten
Moet je voor de gein eens in een Clubman gaan zitten. Bizar hoeveel ruimte daar in zit. Menig jaar geleden op de AutoRai in gezeten. Als ik de stoel helemaal naar achter deed, kon ik niet met mijn voeten bij de pedalen.

Ook eens fijn om je klein te voelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04 19:08
Ik kon altijd prima uit de voeten met de oude Mazda 2 van voor 2006. Ruim, veel hoofdruimte en prettig gespreide pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:34

Theo

moederbord

XFlame schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:19:
[...]

Moet je voor de gein eens in een Clubman gaan zitten. Bizar hoeveel ruimte daar in zit. Menig jaar geleden op de AutoRai in gezeten. Als ik de stoel helemaal naar achter deed, kon ik niet met mijn voeten bij de pedalen.

Ook eens fijn om je klein te voelen :o
Het verbaasd mij wel vaker goed ruim de kleine gebakjes zijn. Ik ben zelf met 1.78 vrij gemiddeld, maar als ik in een Fiat Panda de stoel maximaal naar achter zet kan ik lastig bij de pedalen komen, zit het stuur nog vóór mijn knieën en moet ik naar voren leunen om bij de radio te komen. Pak ik een Talisman dan kan de stoel gerust op maximaal staan en kom ik nog overal bij.

Misschien een tip voor @Rick beta Kijk naar een Fiat Panda met bouwjaar 2003-2011. (Al weet ik niet of de pedalen geschikt zijn voor schoenmaat 48) Nadeel is wel dat als de stoel maximaal naar achter staat er enkel iemand zonder benen achterin kan zitten. Maar dat is dan niet jouw probleem :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:48

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

2.03 en schoenmaat 50, Audi a3 iets ouder model(2005), en een mini cooper (exacte model weet ik zo niet) zaten echt heerlijk.
Outlander herken ik idd dat als je geen start-stop knop hebt, je de sleutel sloopt met de knie. (dit is mij al vaker gelukt).
Ook is de middenconsole / hoge versnellingspook ombouwen echt drama. En heb ik chronisch last van mijn rechter enkel na 10 jaar met de voet scheef op het gas pedaal te moeten drukken.
Ik vervloek ook best vaak auto's met weinig ruimte, grote ombouw om de binnenspiegel,(trek vaak de binnenspiegel er helemaal van af, verkeer van rechts zie ik nauwelijks tot niet, en dat ik zonder binnenspiegel rond rijdt heeft een paar mensen al wat schade gescheeld, rechts is niet automatisch voorrang) of dat de zonnekleppen niet verwijderbaar zijn.

Ook de ruitenwissers komen nooit hoog genoeg dus die krengen gebruik ik ook niet veel. (tot ergenis van passagiers soms).

Let ook op dat er niet een hendel voor de motorkap te openen bij de voeten in de weg zit. Heb bij een volvo ook al eens de motorkap geopend door de koppeling op te laten komen. NIET HANDIG.

dakraam is lager, maar als je daar wel mee uit komt. kan het schelen met verkeerslichten.
Ik heb ook een Citroen Berlingo gehad (1999) met een stoffen dak. Die had ik bijna standaard open zodat ik makkelijker de verkeerslichten kon zien als ik voor aan de lijn sta.

Bij andere auto's of een stukje achteruit nadat je het verkeerslicht hebt getriggerd, eerder stoppen(ruimte is ook fijn voor motorrijders) en evt. een fresnel lens op het raam plakken.

[ Voor 26% gewijzigd door Patrock op 18-11-2020 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-04 17:41
Flauwe modus:
Zoiets:
YouTube: Bubba Smith - Hightower in "Police Academy"

/Flauwe modus

Ik ben maar 1.75 en pas in iedere auto, kan je geen serieus antwoord geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

Spotmatic

Ken sent me

Metalfreak schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:12:
[...]
Grappig, dat zei ik ook altijd. Totdat ik een auto wilde die alleen als automaat verkrijgbaar was. Sinds ik automaat rijd, ben ik volledig overtuigd, ik vind het niet minder leuk rijden dan een handgeschakelde bak. Het is overigens ook niet dat je het schakelen verleert, als ik nu in een handgeschakelde auto stap, hoef ik echt niet meer eerst te wennen.
offtopic:
Ik heb een automaat van 18 jaar oud gehad. Suzuki Grand Vitara, 2.5L V6 met automaat. Ik kon daar gewoon niet aan wennen omdat het niet zo werkte als een handbak. Daarmee bedoel ik dat het nieuwe rijden er niet echt mee wilde lukken. Bijvoorbeeld als je het gas loslaat dan remt de auto niet af, maar komt de automaat in een soort vrijstand. Dus je bent veel meer bezig met het bedienen van het rempedaal dan met het gaspedaal.

Dat kan bij nieuwere automaatbakken (met conventionele motor) anders zijn, maar het was toch wel vervelend.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Oohja de Peugot 307, absoluut een aanrader!
Fiat Grande Punto kan ik ook qua ruimte aanbevelen echter het is een italiaan en italiaanse auto's/motors zijn gewoon ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 08:14

@r!k

It is I, Leclerq

Ik ben zelf 1.96 en pas (tot mijn verrassing) prima in de Volkswagen Up! van mijn vrouw. Grande punto paste ik ook prima in overigens.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 15:00
1.96 hier en maatje 47/48. Wat ik vooral gemerkt heb is niet het naar achter zetten van de stoel was wat problemen gaf maar de beperkte ruimte tussen middenconsole en stuurkolom. De fijnste auto die ik heb gehad om in te zitten was eigenlijk mijn eerste auto. Een Hyundai Pony. Daar zat een groot gat tussen console en stuur zodat ik mijn been wat meer naar buiten kon doen. Veel nieuwe auto's proppen zoveel tech in hun middenconsole dat die heel dik wordt. Dus een low-tech instappertje kan meer binnenruimte geven dan een rijk uitgeruste middenklasser.

Maar het beste advies is al gegeven. Ga passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 11:00
Jeroenzer schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:14:
[...]

Ja, audi A3 en A4 geeft je echt verbaasd veel ruimte.
Laatst een A4 gereden en de stoel helemaal naar achter gedaan want dat moet ik dan vaak :P maar ik moest de stoel echt naar voren zetten om relax bij het stuur te komen en ook de pedalen goed te kunnen bedienen.
Hier nog een fan van de A3.
Ik ben 1.92, maar heb op omvang en voetgrootte geen ervaring. Ik moet vanuit de achterste/verste stand de stoel echt flink naar voren halen om fatsoenlijk aan de pedalen te komen. Zithoogte is (mogelijk afhankelijk van het model? Bij mij 2008) ook instelbaar en staat bij mijn lengte nog niet op de laagste stand.
Daarnaast is het een Audi, dus hij rijdt ook nog eens heerlijk comfortabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Wat een hoop lange Tweakers zijn er zeg..... :)

In 1ste instantie dacht ik eigenlijk dat het om een auto van 2 meter lang ging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
NoahAmber schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:46:
Wat een hoop lange Tweakers zijn er zeg..... :)

In 1ste instantie dacht ik eigenlijk dat het om een auto van 2 meter lang ging....
Zoiets? :P
YouTube: Jeremy's P45 | Smallest Car in the World! | Extended Full HD | Top G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 09:08

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Met 1,95 zit ik prima in een Ford Mondeo (mk3), met veel ruimte om mij heen en ik ben ook best fors naast lang. Daarvoor een Focus (mk3) die iets krapper is, vooral smallere stoelen. Het is wel belangrijk om te weten waar jouw lengte in zit.

Mijn lengte zit allemaal in de rug, met maar een broeklengte ~32. Bij mij moet de stoel naar beneden kunnen. Ik zet mijn stoel dus nog niet eens in de achterste stand, ik kom eerder tegen het dak aan. Die auto werd mij aangeraden door iemand die ook altijd problemen had met lengte ( >2m), en die heeft wel lange benen.

Waarbij iedereen altijd volvo aanprijst zit ik daar dus niet goed in omdat ze geen verstelbare hoofdsteun hebben, laatste keer zat deze dus bij mij in mijn schouderbladen te prikken. Maar ik had wel genoeg beenruimte enzo.

Ik zou zeggen kies een aantal modellen die je aanstaat en ga vooral goed passen, maak een rondje. Heb ik ook gedaan, ook een Opel Vectra, Saab en een Mazda 6 geprobeerd. De Mazda beviel mij ook goed, maar ik kon destijds geen mooi model vinden in mijn budget. Persoonlijk zou wat ronde D- of E-segment auto's kijken. Zelf heb ik het idee dat C-segmenters wat krapper aanvoelen de laatste tijd omdat ze misschien wat voller gebouwd worden? Of ik ben gewend geraakt aan mijn Mondeo.
Maar als een golf jouw nu bevalt, waarom niet weer een golf? (ben zelf totaal geen fan van de auto, maar niet vanwege mijn lengte)

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Jeroenzer schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:07:
Ik ben zelf ook 2 meter, heb maat 47, ben ook niet de slankste.
Dodge Caliber, zat HEERLIJK.
Ja da's logisch he :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 16:25
Op voorhand mijn nederige excuses voor deze offtopic post, maar ik moest bij het lezen van de OP direct aan dit filmpje denken. Dutch Giant Olivier Richters die met zijn 2.18 op zoek gaat naar een sportauto.
YouTube: The Dutch Giant: looking for my new car.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Hoezo ? Ze overdreven groot zijn deze auto's niet hoor als je dat denkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxIBfgA152EyujMs_MQ8TayB7vI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ipp8RxcnDR1iFQPbzSIrzUNn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik ben zelf 1.98 en gek genoeg heb ik een Toyota MR2 spyder en daar pas ik gewoon in, dak dicht zelfs nog :) Die van mij is maar 110cm hoog ;) Gelukkig niet mn dagelijks auto.

Ik heb jaren in een Fiat Grande Punto gereden en kan die echt aanraden, veel ruimte in de breedte en lengte. Ik hoefde de stoel niet eens helemaal naar achteren te doen, maar net de stand er voor was al voldoende. Het stuur kan ook genoeg omhoog en ik kon er met mn benen onderdoor zwaaien.
Hij zit ruimer dan mijn huidige Toyota CHR en die zit al prima voor mijn omvang.

Als ik zo je budget bekijk, kom je gauw in of heel oud en veel kilometers, of een met verborgen gebreken. De Punto zal niet de meest luxe optie zijn, maar heeft wel gewoon alles en ik heb er 5 jaar in gereden zonder maar één mankementje te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02
Opel, Volvo. Ik ben zelf geëindigd bij Mazda (3)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:58
Oh in de categorie comfort lange rit: CRUISECONTROL o mijn god ik wil nooit meer zonder, dat scheelt echt zo enorm om niet je voet op het gaspedaal te hoeven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 10:37
Ik ben 2 meter en heel blij met mn Skoda Superb. Hele ruime auto waarbij ik mijn stoel nog niet eens helemaal naar achter hoef te zetten om goed te zitten. En dan hebben mijn 2 jongens (ook richting 2 meter) ook achterin nog meer dan voldoende ruimte.

Veel hangt af van de verhoudingen. Ik pas bijvoorbeeld echt niet in een VW Golf, Ford Focus en zelfs niet Ford Mondeo, terwijl een vriend van me daar wel makkelijk in past met zn 2m01.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-05 22:19
Audi A3

Kijk maar eens naar 'The Dutch Giant' .Olivier Richters Met zijn 2.18m.
In zijn documentaire verteld hij dat de A3 prima past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 08-05 18:55
Had een collega van 2m10, die paste dik prima in een Toyota Aygo. Klinkt achterlijk, maar alle ruimte is voor de bestuurder in zo'n ding, en prima betaalbaar. Idem met de tegenhangers. Past ook nog redelijk in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:43

RA7

Ik ben 2,03 m ik rijd zelf een Renault Modus, prima ruimte, alleen wel mn stoel tegen de achterbank, maar goed. Geen raam rand in mn ogen of dak dat op je hoofd drukt.
Daarnaast rijdt ik ook regelmatig in een Citroen Pablo Picasso van mn vrouw, rijdt ook prima.Genoeg been ruimte, en goede hoge instap.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Comp User schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:40:
[...]

Of nog iets verder out of the box;

https://nl.leparking.be/t...ion/limited/NB2XBZGK.html

Als @Rick beta daar niet in past, dan weet ik het ook niet meer.
??? Die auto staat niet eens in Nederland, laat staan in Europa 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unsub
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04 19:38
2 meter en forse kerel hier.
Mijn rijschool had een Nissan note en dat ging echt prima!
Sindskort hebben ze de pulsar en ook daar heb ik prettig in gereden.
Heb na het halen van m'n rijbewijs een poosje een oude scenic gehad en ook dat ging, zelfs op langere afstanden goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Jeroenzer schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:51:
[...]

Hoezo ? Ze overdreven groot zijn deze auto's niet hoor als je dat denkt.
[Afbeelding]
Dat is niet wat ik denk. Ze zijn wel ontworpen voor grote Amerikanen, vandaar dat ie zo lekker zat

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik ben zelf 1:90 en heb schoenmaat 47. Met de stoel in de hoogste stand pas ik prima in mijn Skoda Fabia van 10 jaar oud. Stoel een stukje lager en volgens mij moet je er dan met 2 meter ook wel in passen. Dat zal misschien 5 centimeter in je romp schelen?

(Stoel hoeft voor mij niet eens in de achterste stand, dat is voor mijn beenlengte net te ver.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
-tom-562 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:10:
[...]

??? Die auto staat niet eens in Nederland, laat staan in Europa 8)7
Heb ik eerlijk gezegd ook niet op gelet, aangezien het een BE site betreft, heb ik niet verder gekeken, my bad. :z

Er klopt trouwens wel meer niet aan de advertentie - beschrijf een zwarte auto en beeld een rode af. |:(

Het was mij meer om als voorbeeld - voor menig USA car geldt dat ze groter, danwel veel groter dan Europese of Aziatische tegenhangers, waardoor er meerdere potentiële modellen beschikbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Comp User op 18-11-2020 19:41 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Pagina: 1