Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik wil graag mijn tv aansluiten op de slaapkamers op zo'n manier dat kabels e.d. niet zichtbaar zijn (en in de woonkamer, echter hier is al gestuct, dus deze zal in eerste instantie gewoon op het tv meubel komen te staan).

Om dit te realiseren zijn er natuurlijk al tal van gangbare opties op de markt, waaronder kabelgoten en een soort kabelgoot die wordt ingebouwd in de muur.

Die laatste sprak me wel aan, echter vond ik het wel jammer om via die kabelgoot e.e.a. naar boven te leiden: ik zou dan uiteindelijk een gat in de muur hebben dat zichtbaar is (als er (nog) geen tv zou hangen), maar dat is nog niet zo'n ramp. Maar ook een gat in de muur vlakbij de vloer, om dan:
* Of stroomkabel + utp kabel + coax kabel naar boven te brengen (en dan tv ophangen, daarachter de Mediabox plaatsen (hoe zou dat zitten met het ontvangen van de signalen van de ab, als de ontvanger achter de tv zit verstopt?))
* Of HDMI kabel + stroomkabel naar boven te brengen (en dan tv ophangen, media box ergens beneden)

Dat laatste vind ik de minste sexy oplossing. De eerste oplossing vind ik wel een redelijk mooie.

Hoe wordt dit vaak in de praktijk gedaan? Op de een of andere manier lukt het me niet zo goed om op bijvoorbeeld Google hier voorbeelden van te vinden. Mogelijk zijn mijn zoektermen niet goed.

Wat ik wel veel vind, zijn de oplossingen waarbij een plastic buis/strip verticaal zichtbaar is op de muur. Dat is expliciet wat ik niet zoek - Ik heb er dan ook geen probleem mee om de tv op een vaste plek te hangen (de wens om op verschillende manieren de slaapkamers in te delen bestaat dus ook niet).

https://www.praxis.nl/voo...sadvies/kabelgoot-voor-tv Hier zie ik bijvoorbeeld dat ze niet een normale installatiebuis naar boven brengen, maar een veel dikkere pvc buis, waardoor je meteen de eis hebt dat ergens onder de tv dan een stekker in een stopcontact wordt gedaan en ook een HDMI kabel wordt aangesloten, lijkt me, die dan door de kabelgoot gaan. Dan heb je meteen de eis ook dat daar een kast of een ander soort meubel onder moet staan. Dat is ook iets dat niet gewenst is in mijn geval.

Ik ben benieuwd hoe Tweakers die dit ook hebben willen doen dit hebben opgelost. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:41
Je zou een ci+ kaart kunnen overwegen als je tv dat aan kan. Dan ga je voor optie 1 en gebruik je de ci+ kaart in plaats van mediabox. Scheelt een hoop ruime. Hebben vrienden gedaan bij wie de tv aan een muur hangt en kabels via muur lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 23:11
In de huiskamer heb ik 50mm pvc buis in de muur gedaan. En daarna gestuucd. Daar staat de receiver etc netjes in een kastje eronder
Blijf het de netste oplossing vinden als je de mogelijkheid hebt.

In de slaapkamer had ik hetzelfde probleem als jij, maar naast zicht ook geen ruimte om een kastje te plaatsen op de grond. Ik heb toen alle aansluitingen CAI utp en 2x stroom op hoogte in de muur gemaakt. Dat netjes afgewerkt en gestuuct. Tv daarna aan een beugel met een extra beugel eraan voor de tv ontvanger, (Google op AV steun). deze uiteindelijk omgekeerd gemonteerd zodat hij boven de tv staat, zodat je er ook langs kan lopen.