Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigilans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 15:38
Beste medetweakers,

Bij voorbaat: ik ben een noob op dit gebied :)

Mijn vraag:
Ik heb een gebruiker (zonder beheerrechten) toegevoegd aan mijn computer, waar ik via gpedit.msc restricties aan wil hangen. Onder andere dat via de verkenner een tweetal schijven niet zichtbaar (en het liefst zelfs niet te benaderen) zijn.

Zodra ik dit aanpas, heb ik als admin meteen dezelfde restricties. En dit is juist niet de bedoeling. Ik zie nergens een optie om dit per gebruiker apart in te stellen. (vanuit het kindaccount kan ik gpedit niet eens benaderen)

Please help :) Ik heb Win10 Pro

Thnx!

[ Voor 6% gewijzigd door Vigilans op 17-11-2020 22:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Rechts klikken op de schijf en de rechten instellen is denk ik veel makkelijker.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigilans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 15:38
DutchKel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:14:
Rechts klikken op de schijf en de rechten instellen is denk ik veel makkelijker.
Ik wil ze vanuit die account nog wél kunnen benaderen via de adresbalk etc ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vigilans op 17-11-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Als jij ze wilt benaderen dan kun je de verkenner toch openen onder je admin account? Dan heb je het tenminste goed afgeschermd.

Als jij een noob bent en je hebt het over je kinderen dan zijn die vast verder dan wat jij bent en d: (of welke andere schijfletter het om gaat) in de adresbalk intypen kunnen ze vast snel genoeg. Onderschat kinderen niet, ze zijn wat dat betreft erg slim.

Ps als je inlogt onder je admin account let dan wel even op dat er geen keylogger is geïnstalleerd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
https://www.tenforums.com...trators-windows-10-a.html

dit zou het voor je moeten oplossen.

Local GPO settings welke alleen voor non-admins wordt toegepast. precies wat jij zoekt :)

A wise man's life is based around fuck you