Hier zijn we weer met de BBG, in tijden met vele nieuwe producten maar ook vele paper releases. Deze keer hebben we gekozen om een Flight Simulator special te doen naar aanleiding van reviews: Microsoft Flight Simulator - Op reis met Ryzen 5000 en GeForce 3000 en uiteraard komt er ook gewoon niet elk jaar een nieuwe Microsoft Flight Simulator uit.
De laatste keer dat ik Flight Simulator gespeeld heb zal waarschijnlijk versie 2000 zijn geweest dus ik laat even in het midden wat de beste ervaring geeft qua scherm en gamecontrollers. Voor dit laatste wil ik namelijk ook een joystick, yoke, throtte en rudder controller aanraden in de BBG.
Mijn eerste opzet:
De laatste keer dat ik Flight Simulator gespeeld heb zal waarschijnlijk versie 2000 zijn geweest dus ik laat even in het midden wat de beste ervaring geeft qua scherm en gamecontrollers. Voor dit laatste wil ik namelijk ook een joystick, yoke, throtte en rudder controller aanraden in de BBG.
Mijn eerste opzet:
- Processor is Zen3. Flight Sim schaalt enorm goed met veel CPU power, maar helaas zijn ze momenteel nog moeilijk leverbaar. Ik denk dat we in de BBG best een alternatieve optie voorzien die beter leverbaar is.
- Videokaart mag relatief minder krachtig zijn omdat deze (momenteel) minder goed schaalt. Alles tussen 2070 Super en 3090 haalt even veel FPS op 1440p. De leverbaarheid zal hier belangrijker zijn. Eventueel te overwegen om voor de widescreen een trapje hoger te voorzien (bijvoorbeeld type 2080)
- 16GB lijkt voldoende in de reviews
- De voeding, kast en ssd zijn wat standaard materiaal
- Qua beeldscherm heb ik momenteel een 32" 21:9 scherm gekozen. Misschien hebben jullie input of we moeten opschalen naar 32:9 (= duur) of een triple monitor setup met bescheidenere schermen.
- Voor de game controller heb ik gekozen voor een setje met een neutraal uiterlijk. Je kan specifieke setjes vinden voor Airbus X of gevechtsvliegtuig Y maar ik heb er voor gekozen om deze niet te kiezen voor de BBG. Zo te zien aan het prijsverloop is deze wel redelijk EOL dus zou het goed zijn om een andere optie te hebben
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 569,- | € 569,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 181,05 | € 181,05 |
1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) Retail | € 520,- | € 520,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR600 (without ODD) | € 71,- | € 71,- |
1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart | € 475,70 | € 475,70 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,23 | € 73,23 |
1 | Gamecontrollers | Thrustmaster T16000M FCS Flight Pack Oranje, Zwart | € 265,- | € 265,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 75,- | € 75,- |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 106,- | € 106,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.440,98 |
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.