MacBook Air mid 2013 upgradeable?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06-2021
Mijn vraag is of mijn MacBook Air 13 inch mid 2013

nog upgradeable is?

Ik heb zelf al het nodige aangepast en verbeterd ik heb namelijk een nieuwe SSD erin gezet en een nieuwe accu.

Daarnaast vroeg ik me af of er nog dingen zijn die ik zonder te solderen kan upgraden zelf dacht ik aan de wifi en bluetooth card. Maar kon dit nergens vinden.

Heeft iemand enig idee of ik deze kan upgraden naar betere speeds en misschien betere bluetooth versies?

Bedankt alvast voor het reageren,

Groetjes Tobias

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat wil je bereiken met een andere wifi/bluetooth kaart?

Die modellen hebben maar een paar onderdelen, de rest zit op het logic board en is niet zomaar te vervangen, ook niet met solderen. Daar heb je dus niet zoveel aan.

Ventilator al eens lekker schoongemaakt?
De ingewanden er allemaal al eens uitgehaald en schoongemaakt?
Koelpasta al eens vervangen?
Toetsenbord al eens grondig schoongemaakt?

Als je de foto's van iFixit bekijkt dan zie je dat er weinig valt te upgraden of te vervangen aan deze modellen. https://nl.ifixit.com/Gui...Replacement/15388?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
sypie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:52:
Wat wil je bereiken met een andere wifi/bluetooth kaart?

Die modellen hebben maar een paar onderdelen, de rest zit op het logic board en is niet zomaar te vervangen, ook niet met solderen. Daar heb je dus niet zoveel aan.

Ventilator al eens lekker schoongemaakt?
De ingewanden er allemaal al eens uitgehaald en schoongemaakt?
Koelpasta al eens vervangen?
Toetsenbord al eens grondig schoongemaakt?

Als je de foto's van iFixit bekijkt dan zie je dat er weinig valt te upgraden of te vervangen aan deze modellen. https://nl.ifixit.com/Gui...Replacement/15388?lang=en
Yes allemaal al gedaan, Maar ik vroeg me af of ik die chip niet voor een betere kan stappen die compatibel is met MacBook Air mid 2013. Ik heb namelijk zelf de AirPods Pro als ik die verbind en ik daar calls mee opneem als ik in het buitenland ben met dit device dan krijg ik slecht geluid en blijkbaar ook slechte spraakaudio, Dit alles waarschijnlijk door dat de oude bluetooth versie hierop staat wat ik natuurlijk snap omdat het 7 jaar oud is maar vroeg me gewoon af of dit niet met een andere chip op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Als dat alleen is wanneer je in het buitenland zit dan zou je eens moeten kijken naar de up- en downloadsnelheden die je krijgt. De bandbreedte zorgt er voor dat het een en ander flink gecompressed wordt waardoor de kwaliteit aardig naar beneden gaat.

Als je dat overal, altijd hebt dan is het een ander verhaal met die AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
sypie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:59:
Als dat alleen is wanneer je in het buitenland zit dan zou je eens moeten kijken naar de up- en downloadsnelheden die je krijgt. De bandbreedte zorgt er voor dat het een en ander flink gecompressed wordt waardoor de kwaliteit aardig naar beneden gaat.

Als je dat overal, altijd hebt dan is het een ander verhaal met die AirPods.
Ja dat is eigenlijk alleen wanneer deze laptop gebruik. Dus je zegt dat het internet daar van mindere kwaliteit is waardoor ik niet goed door kan zenden naar de ander of de ander naar mij. Heeft dit dan niet met de wifi card te maken of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Als het alleen in het buitenland het geval is dan is het wel heel typisch, als je er even over nadenkt.

Als het een probleem met de combinatie van AirPods Pro en jouw MacBook zou zijn dan zou dit altijd moeten zijn en niet alleen in het buitenland.
Pagina: 1