Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
Beste mensen,

Ik keek een beetje rond naar curved 4K 120hz TV's en snel kwam ik tot prijzen van 500-700euro uit. Mijn vraag is eigenlijk, welke TV's nog het beste geschikt is hiervoor? Waar moet ik opletten?

Wat ik eigenlijk wil is:
  • Curved
  • 4k resolutie
  • 120hz
  • Snelle refresh rate
  • Mooie kleuren/contrast
  • Budget rond 500euro 8)7
In hoeverre is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 08:20

FeaR

In GoT we trust

Heb je de genoemde eisen al door de Pricewatch gehaald? Ik krijg het idee dat dit niet gaat lukken. Sowieso omdat cruved iets is wat je al langere tijd niet meer mainstream ziet. Dan zou je voor een oudere TV kunnen gaan maar dan ga je nat met HDMI 2.1 wat de PS5 (en andere bronnen) nodig hebben om 4K@120Hz door te kunnen voeren. Zeker met een eis als "mooie kleuren/contrast" in combinatie met het budget van rond de 500 euro krijg ik het gevoel van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Je zal keuzes moeten maken in wat voor jou belangrijk is. Al is een term als "mooi" natuurlijk voor iedereen anders. De één wil niets minder dan OLED en weer een ander kan leven met de veel mindere kleuren en zwartwaardes van zijn/haar el cheapo LCD.

Kijk eens in Consumentenelektronica Aankoopadvies voor recente topics met als overlap ook de wens om voor de next-gen consoles gebruikt te worden. Al denk ik dus dat je nat gaat op budget. En dan is de eis van de grootte van het scherm nog niet genoemd in de TS dus de zoektocht kan alleen nog maar lastiger worden als je voor een groter scherm wilt gaan.

Wij zijn er overigens niet om het zoekwerk voor je te gaan doen. Eisen en een budget noemen valt onder "boodschappenlijstje" en daar is GoT nietde plek voor. Post eens een lijstje met de TV's van 500 - 700 euro die je zelf al gevonden had.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 17-11-2020 19:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
FeaR schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:37:
[...]

Heb je de genoemde eisen al door de Pricewatch gehaald? Ik krijg het idee dat dit niet gaat lukken. Sowieso omdat cruved iets is wat je al langere tijd niet meer mainstream ziet. Dan zou je voor een oudere TV kunnen gaan maar dan ga je nat met HDMI 2.1 wat de PS5 (en andere bronnen) nodig hebben om 4K@120Hz door te kunnen voeren. Zeker met een eis als "mooie kleuren/contrast" in combinatie met het budget van rond de 500 euro krijg ik het gevoel van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Je zal keuzes moeten maken in wat voor jou belangrijk is. Al is een term als "mooi" natuurlijk voor iedereen anders. De één wil niets minder dan OLED en weer een ander kan leven met de veel mindere kleuren en zwartwaardes van zijn/haar el cheapo LCD.

Kijk eens in Consumentenelektronica Aankoopadvies voor recente topics met als overlap ook de wens om voor de next-gen consoles gebruikt te worden. Al denk ik dus dat je nat gaat op budget. En dan is de eis van de grootte van het scherm nog niet genoemd in de TS dus de zoektocht kan alleen nog maar lastiger worden als je voor een groter scherm wilt gaan.

Wij zijn er overigens niet om het zoekwerk voor je te gaan doen. Eisen en een budget noemen valt onder "boodschappenlijstje" en daar is GoT nietde plek voor. Post eens een lijstje met de TV's van 500 - 700 euro die je zelf al gevonden had.
Ik dacht aan 55inch. Ik heb helaas geen lijstje bijgehouden over wat ik wel had gevonden maar het waren geen OLED schermen. Ik zie nu inderdaad dat het schermen zijn van meer dan duizend euro :'( Dure hobby denk ik zo.. Weet jij in je eigen ervaring of black friday een merkwaardige deals kan hebben op dit soort schermen? Curved hoeft niet perse was meer een nieuwsgierigheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:32
Goed om dromen te hebben 😂😉.

Nee zonder gekheid, jouw eisen/wensen zijn niet verenigbaar met de prijs die je er voor wil betalen. De LG CX OLED komt denk ik dichtste in de buurt en die gaat rond BF denk ik rond de 1250/1300 euro kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 08:20

FeaR

In GoT we trust

mustiej schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:56:
[...]
Weet jij in je eigen ervaring of black friday een merkwaardige deals kan hebben op dit soort schermen?
Zoek in [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 wat TV's voorgaande jaren gedaan hebben tijdens Black Friday / Cyber Monday (al bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst) en houd [BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic in de gaten. Maar deze wensen voor 55" en 500 euro ga je niet vinden. Al zou je curved laten vallen (wat mijns inziens dus wel moet omdat het niet aan is geslagen net als 3D).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Reken er voorlopig maar niet op dat er games komen met 4K@120Hz
Zelfs voor de Xbox X zijn die er nog niet.
En de Xbox X werkt perfect met de Sony AG9, dus zal de PS5 dat straks ook wel doen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
Ik lees ook artikels dat eind dit jaar/begin 2021 voor het eerst OLED schermen voor onder de duizend dollar zullen droppen. Wellicht eventjes wachten dan maar en alvast een ps5 proberen te scoren.

Blijf wel de links van black friday en oled topic in de gaten houden :)
Pagina: 1