Creatieve input gevraagd voor renovatie van trap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01 11:25
Beste mede tweakers,

Wij zitten in de laatste fase van onze verbouwing en nu heb ik jullie hulp nodig.. De situatie is als volgt: wij hebben een open trap van houten treden met metalen spijlen. Tot zover niks bijzonders, maar... het tapijt was in de treden gefreesd. Dit was heftig versleten dus nu hebben wij de trap gestript en geschuurd met bedoeling deze netjes te schilderen in een mooie kleur.

Rest het probleem met de treden, deze moeten worden opgevuld (afschaven is geen optie want treden kunnen niet los zonder de vers gestucte muur te vernielen).

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?Graag budget vriendelijk :-)

Laatste en minst favoriete optie is om er nieuw tapijt in te verwerken maar dat hebben we liever niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTQFEaLNXtme7_zM2YQgNUuf0Kw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lYx8EISGYvmj5krzzOvW3rO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBbj1Py2e3VO5cLO32u9M5WQzkY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ixp7wy8fOQOj8HJGkoDIsLnn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jgG87zbfJbYNYRBt7iewQusfCc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u47HvpC9aOPU16lEgOlqTNA0.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Opvullen met een mooie tegel?
Opvullen met een andere houtsoort met een contrasterende tint/kleur.
Opvullen met epoxy met glitters

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 14:45
Glasplaat erin

www.hetbsg.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
Verdiepte delen wit schilderen, van die Leen Bakker/Action/Xenos stickers met spreuken als “live, laugh, love” er op plakken en afgieten met krasvaste epoxy.

Kan je natuurlijk ook met foto’s, confetti, discodip, Marvel stickers, je postzegel verzameling of wat dan ook.

Wil je creatief of kitcherig?

Inleggen met mooi hout in een patroon kan, invullen met Novilon oid kan ook en dempt nog iets, wil je industrieel dan kan je het met warmgewalst staal inleggen https://www.metaalshopper...aalplaat-2mm-warmgewalst/ kost je een paar tientjes zo te zien.

Je kan ook de hele “bak” uitfrezen en er een glasplaat inleggen. Moet je wel een sponning overhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door De Rikster op 17-11-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:40
Ik denk dat ik er leer in zou plakken of zwart staal.

Beide gaan door het lopen verslijten in de loopbaan, en dat geeft een erg mooi effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 12:39
Traanplaat erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Staal erin gaat wel herrie maken denk ik? Weet niet of dat uitmaakt.

De optie randjes recht frezen en dan een epoxy met toevoegingen naar keuze die het ondoorzichtig maakt, lijkt me wel een kansrijke. Dan kun je ook gewoon lekker wat lomper zijn met lijmresten verwijderen. En weet niet of je met een bovenfrees (als je die al hebt) goed bij kunt, tree erboven zit vast in de weg.

Bij veel andere genoemde opties komt het denk ik erg nauw dat alles perfect aansluit, zelfde diepte, etc. Tenzij je het vaker doet, krijg je dat zelf denk ik niet zo netjes.

Als je toevallig in omgeving Den Bosch woont kan ik je wel een bedrijfje suggereren dat houten vloer- en traprenovaties doet en diegene houdt volgens mij wel van een uitdaginkje. Maar dat kost meer dan zelf doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 18:45
Mijn ouders laten binnenkort de trap 'wrappen'. Dan zou je een vulplaatje van de juiste dikte er in kunnen lijmen en dan wrappen.

Geen idee hoe duurzaam of mooi dat wrappen is, maar geeft wel veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31
Opvullen met een dunne houten plaat en dan het hout afwerken met beton cire in een uitstraling/kleur naar wens.
Pagina: 1