Toon posts:

19" flight case voor server / switches

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een 19" flight case van zo'n 12 U hoog
om daar een server, UPS, router en switches
in te stoppen?

Hoe handig zijn deze dingen om ze te tillen
(bijv een trap op) en om mee te werken.
zou dan voornamelijk zijn om te gebruiken bij LAN parties zodat alles lekker makkelijk in 1 kast zit ipv 5 aparte apparaten

Ben alleen wat bang dat ie niet meer te tillen is maarja misschien heeft iemand van jullie ook zo'n ding thuis

Verwijderd

ik heb eens een keer 3van die dingen in zo'n rek gebouwt en het is heel handig vind ik.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
19" = handig en robuust en ernstig zwaar :) zeker met ups...

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heb je al een adres waar je ze kan kopen? Zo niet, dan weet ik er nog wel 1 voor je (Nee, ik werk er niet, en ik word er ook niet beter van als je 'm daar zou kopen)

20*350ZO45°

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
hehe. lachen joh. een of meerdere 19" UPS'en in een rack + servers + switches (in volgorde van gewicht)

en dan nog de trap op tillen ? vergeet dat maar even dan.. alleen 1 UPS de trap op slepen is al kut.. laat staan in een complete flightcase (die ook leeg al wat wegen) + al die computerzut.. nee dank je. dan loop ik wel een paar keer :)

Have a wheelie good weekend!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik heb zelf wel eens met een fligtcase met router + pc lopen tillen, is nog redelijk te doen.

Een ups zou ik niet doen (als de spanning op een LAN feest uitvalt, dan is er toch niets meer leuks te doen :))

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
een flightcase met alleen pc's kan ik me nog voorstellen.. hoewel dat ook snel heel zwaar wordt..

(ik zou zelf 2 pc's per flightcase max doen.. ook omdat het formaat van die flightcases handelbaar blijft.. zelf zou ik gaan voor een flightcase per pc.. zuiver voor de bescherming)

maar zodra je een UPS gaat meetellen wordt het echt zwaar.. een UPS accu is ERRUG zwaar. en vooral die 19" dingen..

verder is een UPS voor de servers op een lanpary ERRUG handig.. omdat er nog wel eens een groep uitknalt (zekering, door overbelasting) en de spanningsuitval maar heel kort is (een minutje ofzo) dan draaien je servertjes gewoon door.. dat scheelt tijd :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm moet maar 1 maal per maand die kist 2 trappen op en af sjouwen en als je dat met 2 man doet dan moet dat toch wel lukken ?

En verder een UPS is bij LAN parties SUPER handig zeker omdat ik namelijk ook een server en een switch host (organisatie namelijk) dus da's wel belangrijk

En verder kun je die dingen rollen op wieletjes he

Maar RDK_NL geef mij dat adresje eens want ik had wel aan iemand gevraagd naar zo'n flightcase zo iets van 12 U hoog en dan met wieltjes maar daar moest je heel de kap gewoon omhoog tillen, dus geen losse voor en achterkant. Maar die koste zo rond de fl 1000,- en da's wel veel he, iemand nog iets goedkopers ?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zie zojuist dat dat bedrijfje waar ik het over heb over is genomen door http://www.meekelcases.nl/ misschien kan je daar iets mee, suc6

20*350ZO45°

Pagina: 1