Matig bereik bluetooth adapter voor PS4 controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdela
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09-2023
Specificaties:

https://pcpartpicker.com/list/LDgC3t

Ik gebruik een PC met Windwos 10 en ik gebruik een Dualshock v2 via Bluetooth met het programma DS4Windows van ryochan7.

Het probleem:

Ik had eerst een goedkope bluetooth adapter voor een paar euro van bol.com en ik was niet tevreden met de input lag.
Mijn PC is op de grond en is niet meer dan 1 meter van mij vandaan. Als ik de controller weg van de PC richt begint het heel erg te haperen. (mijn acties registreren laat of helemaal niet). Tijdens een normale gamesessie heb ik regelmatig om de zoveel minuten.

Het is wel speelbaar maar het een wereld van verschil met een PS4. Ik heb nooit problemen gehad met me PS4, het werkt zelfs als ik aan de andere kant van me huis ben.

Wat ik heb geprobeerd:
  • Via amazon een duurdere gekocht: ASUS USB-BT500 Bluetooth 5.0 USB Adapter voor 18 euro! Deze had zeer goede reviews en had in de beschrijving: 4x signaalbereik, volledige achterwaartse compatibiliteit met Bluetooth 4.x, 3.x en 2. Alsnog hetzelfde probleem!
  • Ik heb de adapter in de voorste USB poort. De één is 2.0 en de ander is 3.0. Maar het maakt niet uit in welke USB poort die is - voor of achter.
  • Ik heb geprobeerd een andere controller te gebruiken. Ik heb een andere Dualshock 4 die bijna niet gebruikt is.
  • Dichterbij of verderweg de boel getest, helaas helpt dit niet.
Kan dit aan mijn moederbord liggen? het is een ASRock AB350 Pro4.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat het opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario1231
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-04 16:08
Ik ben ook op zoek naar een Bluetooth adapter voor controller, aangezien die van mij ook lagged en hapert als je hem maar net verkeerd vasthoud of iets te ver er van af bent. Ik was dus van plan om de USB-BT500 te kopen maar die heb jij al gekocht maar hielp dus niet echt als ik het goed lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdela
supermario1231 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:53:
Ik ben ook op zoek naar een Bluetooth adapter voor controller, aangezien die van mij ook lagged en hapert als je hem maar net verkeerd vasthoud of iets te ver er van af bent. Ik was dus van plan om de USB-BT500 te kopen maar die heb jij al gekocht maar hielp dus niet echt als ik het goed lees?
Het is wel speelbaar en ik merk een langer bereik maar het haperprobleem blijft. Het kan ergens anders aan liggen maar dat blijft voor mij nog steeds een onopgelost raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou 't misschien kunnen liggen aan 't feit dat de 2,4GHz band over het algemeen redelijk druk bezet is?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdela
Will_M schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:31:
Zou 't misschien kunnen liggen aan 't feit dat de 2,4GHz band over het algemeen redelijk druk bezet is?
Dan gaat het over Wi-Fi neem ik aan. Mijn desktop heeft geen Wi-Fi. Heb wel twee modem/routers die het signaal sturen door mijn huis. (1 verdieping boven mij en 1 verdieping beneden)

Wat ik nog niet heb geprobeerd is het kanaal veranderen van 1 naar 6 bijvoorbeeld. Zal dat uitmaken?

Tot zover mijn kennis. Welke applicaties zitten nog meer op een 2,4GHz band? En zijn er andere manieren om dit te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario1231
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-04 16:08
Als een controller op ps4 en xbox gewoon zonder problemen werkt, kan het niet aan storende signalen liggen neem ik aan, ligt denk ik gewoon aan de adapter dan... en als het goed is werken de officiële Microsoft en Sony adapters probleemloos op de pc, maar daarmee kun je dan weer geen andere bluetooth devices mee aansluiten...
Pagina: 1