Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mogelijkheden bij kvm switch ingebouwd in monitor

Pagina: 1
Acties:

• Don_Martinez
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 09:38
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor voor mijn thuiskantoor, waar ik zowel mijn game pc als mijn werklaptop op aan wil sluiten.
PC kan met hdmi of displayport (paar jaar oud, met gtx970), laptop met hdmi of usb C (hp elitebook G7 van dit jaar). Nu viel mijn oog op deze monitor:

pricewatch: Samsung LC43J890DKU Zwart

Een van de dingen die me opvallen is dat dit scherm een usb kvm switch ingebouwd heeft. Erg handig, want ik gebruik nu los zo'n ding om mijn toetsenbord en muis te schakelen.

Het is me echter niet helemaal duidelijk wat ik precies met die switch kan. Als ik mijn laptop met 1 usb C kabel aansluit, is dat dan voldoende voor video-overdracht, data overdracht (muis en toetsenbord) en opladen van de laptop?

En wat betreft mijn game pc: die wil ik voor video niet met usb aansluiten, omdat video via mijn videokaart moet lopen. Is het mogelijk om de kvm switch mogelijkheden van dit scherm te gebruiken, terwijl er 1 scherm met bv dvi aangesloten is en het andere scherm met usb C?

Leuk al die aansluit mogelijkheden, maar ik vind het lastig om duidelijk te krijgen wat er precies wel en niet kan. Kan iemand wat duidelijkheid scheppen?

• DonCortizone
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 02-12 09:11
Ik vermoed dat het voldoende is om je videokaart via de DisplayPort aan te sluiten en een van de usb-c op je pc voor muis en keyboard.

Ik zou proberen om de handleiding ergens te vinden. Waarschijnlijk vind je daar de juiste info?

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:06
Ik zou even proberen dat in de handleiding op te zoeken. Kan iig uit ervaring spreken, dat mijn pricewatch: Dell UltraSharp U3419W Zwart een vergelijkbaar kunstje doet:
USB-C is voor power, beeld én alle aangesloten USB apparaten naar de laptop.
PC zit eraan met Displayport, en een aparte USB upstream. Deze pakt dan ook weer de USB apparaten mee.
Auto-input select zorgt er dan voor dat automatisch de jusite input geselecteerd wordt, en bij welke input is aangegeven welke USB upstream erbij hoort.

Misschien dat zoiets de gedachtegang ook is bij de meerdere USB-c connectors van dit scherm. Dus dat je 1 van de USB-c poorten kunt linken aan de HDMI- of DP-poort om zo gelijktijdig video en de USB-hub de juiste kant op te krijgen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True