Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Windows 10) en professioneel web development (Ubuntu). Mijn huidige web development doe ik op een al ietwat verouderde laptop, maar dit zou ik liever op een krachtige PC doen die ik ook voor gaming kan benutten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1500 zou fijn zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in 2020 deze videokaart gekocht
pricewatch: EVGA GeForce RTX 2080 FTW3 Ultra Gaming
Helaas voordat de nieuwe videokaarten voor dezelfde prijs te koop kwamen
Nog steeds een prima GPU natuurlijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanwege mijn web development waarbij je vaak veel browser tabs open hebt staan, meerdere docker containers draaiende hebt en allerlei development gerelateerde applicaties aan hebt staan verwacht ik toch wel dat het systeem goed moet kunnen multi-tasken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een handige case die ik eventueel van mijn thuiskantoortje naar een andere plek kan verplaatsen. Verder hoeft het van mij geen RGB kermis te zijn, maar een beetje mag wel. Ik vind het overigens ook fijn als er veel USB poorten aanwezig zijn. Ook speel ik af en toe met een Rift S games in VR.
Verder heeft het aanschaffen van de PC geen haast. Ik hoop dat de beschikbaarheid van de nieuwe AMD CPUs nog wat beter wordt.
Ga je overklokken?
Beetje maar niks geks. Geen watercooling.
Wat verwacht je van ons?
Momenteel heb ik al een wenslijst aangemaakt, maar over de SSD ben ik zelf nog niet helemaal uit. Ik heb naar PCIE 4 SSD's gekeken maar ondanks de specificaties verwacht ik niet dat dit veel verschil gaat maken.
Is het handig om meerdere SSD's aan te schaffen als ik tussen Windows 10 en Ubuntu ga dual-booten?
Verder sta ik ook open voor andere componenten. Ik ben vooral van de software, hardware is niet mijn sterkste kant
Gamen (Windows 10) en professioneel web development (Ubuntu). Mijn huidige web development doe ik op een al ietwat verouderde laptop, maar dit zou ik liever op een krachtige PC doen die ik ook voor gaming kan benutten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1500 zou fijn zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in 2020 deze videokaart gekocht
pricewatch: EVGA GeForce RTX 2080 FTW3 Ultra Gaming
Helaas voordat de nieuwe videokaarten voor dezelfde prijs te koop kwamen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanwege mijn web development waarbij je vaak veel browser tabs open hebt staan, meerdere docker containers draaiende hebt en allerlei development gerelateerde applicaties aan hebt staan verwacht ik toch wel dat het systeem goed moet kunnen multi-tasken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een handige case die ik eventueel van mijn thuiskantoortje naar een andere plek kan verplaatsen. Verder hoeft het van mij geen RGB kermis te zijn, maar een beetje mag wel. Ik vind het overigens ook fijn als er veel USB poorten aanwezig zijn. Ook speel ik af en toe met een Rift S games in VR.
Verder heeft het aanschaffen van de PC geen haast. Ik hoop dat de beschikbaarheid van de nieuwe AMD CPUs nog wat beter wordt.
Ga je overklokken?
Beetje maar niks geks. Geen watercooling.
Wat verwacht je van ons?
Momenteel heb ik al een wenslijst aangemaakt, maar over de SSD ben ik zelf nog niet helemaal uit. Ik heb naar PCIE 4 SSD's gekeken maar ondanks de specificaties verwacht ik niet dat dit veel verschil gaat maken.
Is het handig om meerdere SSD's aan te schaffen als ik tussen Windows 10 en Ubuntu ga dual-booten?
Verder sta ik ook open voor andere componenten. Ik ben vooral van de software, hardware is niet mijn sterkste kant
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 616,50 | € 616,50 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 181,05 | € 181,05 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart | € 80,09 | € 80,09 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,23 | € 73,23 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm | € 19,70 | € 19,70 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 178,- | € 178,- |
| 1 | Solid state drives | HP EX950 2TB | € 252,89 | € 252,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.401,46 | ||