Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wil een nieuwe setup om te gamen op 2x 24inch 144hz schermen -> 1 scherm om te spelen, 2e scherm voor youtube/discord/ opzoekwerk etc.
Games die ik momenteel speel zijn World of Warcraft, Path of Exile en binnenkort Assasins creed Valhalla
Moet "klein" beetje future proof zijn in de zin dat ik ook van plan ben om Diablo 4 en Path of Exile 2 te spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget dat ik wil besteden (exclusief randaparatuur schermen/muis/toetsenbord ) is ong 1200-1400 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, ik zoek een volledig nieuwe desktop aan te kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een betaalbaar systeem met een CPU en GPU die beetje op elkaar afgestemd zijn, voor mij hoeft het niet high end te zijn vermits de prijzen voor de nieuwe GPU's veel te hoog zijn op dit moment... om nog maar te zwijgen van de beschikbaarheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben openminded en heb geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk om een reserve in te bouwen op het moederbord/voeding als het budget het toelaat om later eventueel een betere CPU/GPU toe te voegen zonder dat ik het hele systeem moet omgooien
Vandaar de iets zwaardere voeding en een B550 bord
Qua upgrades denk ik dan om later naar een Ryzen 5 5600X en eventueel een 3060TI of 6800(XT) up te graden
Ga je overklokken?
Ik ben momenteel niet van plan om te overclocken want moet ik me eerst over inlezen maar is misschien wel een optie voor later
Wat verwacht je van ons?
Ik wil eigenlijk een goede verhouding prijs/kwaliteit in de build die me toelaat om bovenvermelde games te spelen. Beetje een Bang for Buck systeem voor 1080P gaming dat een eventuele upgrade van CPU/GPU toelaat in de toekomst.
Ik doe hier een poging om eentje in elkaar te steken sinds de nieuwe best buy desktop van november is uitgesteld.
Is de voeding goed voor de eventuele upgrades die ik wil of zijn er betere/goedkopere opties?
Is het 3200 Ram geheugen voldoende of betere investeren in 3600
Ik denk dat de Mortar voldoende is of toch beter de Tomahawk?
Zoals altijd kan alles altijd beter en meer futureproof maar het moet terecht zijn en meerkost moet te rechtvaardigen zijn
Graag advies of er nog getweakt kan worden!!
Wil een nieuwe setup om te gamen op 2x 24inch 144hz schermen -> 1 scherm om te spelen, 2e scherm voor youtube/discord/ opzoekwerk etc.
Games die ik momenteel speel zijn World of Warcraft, Path of Exile en binnenkort Assasins creed Valhalla
Moet "klein" beetje future proof zijn in de zin dat ik ook van plan ben om Diablo 4 en Path of Exile 2 te spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget dat ik wil besteden (exclusief randaparatuur schermen/muis/toetsenbord ) is ong 1200-1400 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, ik zoek een volledig nieuwe desktop aan te kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een betaalbaar systeem met een CPU en GPU die beetje op elkaar afgestemd zijn, voor mij hoeft het niet high end te zijn vermits de prijzen voor de nieuwe GPU's veel te hoog zijn op dit moment... om nog maar te zwijgen van de beschikbaarheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben openminded en heb geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk om een reserve in te bouwen op het moederbord/voeding als het budget het toelaat om later eventueel een betere CPU/GPU toe te voegen zonder dat ik het hele systeem moet omgooien
Vandaar de iets zwaardere voeding en een B550 bord
Qua upgrades denk ik dan om later naar een Ryzen 5 5600X en eventueel een 3060TI of 6800(XT) up te graden
Ga je overklokken?
Ik ben momenteel niet van plan om te overclocken want moet ik me eerst over inlezen maar is misschien wel een optie voor later
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed | € 219,91 | € 219,91 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550M Mortar | € 132,- | € 132,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6 | € 297,- | € 297,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,99 | € 31,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 122,65 | € 122,65 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 108,65 | € 108,65 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.113,15 | ||
Wat verwacht je van ons?
Ik wil eigenlijk een goede verhouding prijs/kwaliteit in de build die me toelaat om bovenvermelde games te spelen. Beetje een Bang for Buck systeem voor 1080P gaming dat een eventuele upgrade van CPU/GPU toelaat in de toekomst.
Ik doe hier een poging om eentje in elkaar te steken sinds de nieuwe best buy desktop van november is uitgesteld.
Is de voeding goed voor de eventuele upgrades die ik wil of zijn er betere/goedkopere opties?
Is het 3200 Ram geheugen voldoende of betere investeren in 3600
Ik denk dat de Mortar voldoende is of toch beter de Tomahawk?
Zoals altijd kan alles altijd beter en meer futureproof maar het moet terecht zijn en meerkost moet te rechtvaardigen zijn
Graag advies of er nog getweakt kan worden!!