Vraag

• EvanDriel
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-02-2022
Dag Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen en ik kom er niet uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik zoek een opvolger voor mijn Samsung Galaxy S6 (jaja, het is al een tijdje geleden). Deze is op sterven na dood, dus het wordt wel eens tijd.
Het probleem is dat de telefoons die aan mijn eisen voldoen eigenlijk veel te groot zijn. Ik wil graag dat hij in een broekzak (achterzak en 'voorzak') van een (dames)spijkerbroek past, maar dat is nog niet zo makkelijk.

Ik zoek een?
Wat ik belangrijk vind is: Android, zeer ruim maar liefst uitbreidbaar geheugen (iig 128 als het niet uitbreidbaar is), grote accu (dus makkelijk een dag mee bij veel gebruik) en een goede camera (liefst minimaal 48MP).

Eigenlijk is de Motorola G9 Plus degene die aan al mijn eisen voldoet... behalve dan dat hij veel te groot is. Als daar een kleinere versie van zou zijn was ik klaar.

Wat is je budget?
Tussen 200 en 300 euro. Misschien 350, aangezien de prijzen rond Black Friday misschien wat zullen dalen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik speel er veel spellen op en multitask als een malle, dus makkelijk switchen tussen apps is fijn. Ik maak veel foto's, dus een goede camera is erg belangrijk. En ik gebruik hem heel erg veel, dus de accu moet makkelijk een dag meegaan. Eigenlijk twee dagen, want ik wil er een tijdje mee doen en de accu wordt na verloop van tijd toch slechter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals ik al zei is de Motorola G9 Plus eigenlijk perfect, afgezien van de grootte. Er was een Xiaomi binnen budget (kan even niet vinden welke), maar die had geen uitbreidbaar geheugen en ik heb graag een playstore. De OnePlus Nord N10 leek hem even te zijn, maar is boven budget en nog steeds heel erg groot.
Over de Samsung Galaxy M21 of A51 las ik in reviews veel negatiefs over zowel de camera als de accu, dus die zijn ook niet ideaal als kandidaat.

Wie helpt me uit de brand? :)

Beste antwoord (via EvanDriel op 18-11-2020 17:27)

• Ownkruid434
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-05 17:32
Zelfde als ts. Zit nu te orienteren om rondom black friday een mooie vervanging voor mijn S6 te vinden voor ongeveer hetzelfde budget als ts.

Ik zit momenteel te kijken naar de Samsung M21 of M31.
pricewatch: Samsung Galaxy M31 64GB Zwart€279
pricewatch: Samsung Galaxy M21 Zwart€215
pricewatch vergelijker

[ Voor 9% gewijzigd door Ownkruid434 op 18-11-2020 11:47 ]

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:50
@EvanDriel Oneplus heeft volgens mij nu wel kortingen, maar kan inderdaad nog te duur zijn.

Samsung A serie wellicht of de M inderdaad.

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:35
Xiaomi telefoons hebben een Play Store. Binnen je wensen moet de mi 10 lite passen.

• EvanDriel
Dank jullie wel voor de snelle reacties!
Arunia schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:25:
@EvanDriel Oneplus heeft volgens mij nu wel kortingen, maar kan inderdaad nog te duur zijn.

Samsung A serie wellicht of de M inderdaad.
Had ik ook aan gedacht, maar als camera en accu in de praktijk tegenvallen voldoen ze helaas niet aan mijn eisen.
Messje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:28:
Xiaomi telefoons hebben een Play Store. Binnen je wensen moet de mi 10 lite passen.
Toch een Playstore, dat is goed! Deze is nog wel erg groot. En hadden ze niet veel bloatware en reclame?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
Ligt eraan, als je reclame aanzet (promo acties heet dat bij hun) dan wel :)
Veel mensen willen een stock android, maar hebben niet door dat samsung een gigantische schil legt op android. Bij xiaomi zijn wel hoop mensen die er hoop bloatware vanaf halen, staan hele handleidingen hier op het forum voor. (google maar eens op de mi9t pro hier binnen tweakers).

Hoe groot zijn je broekzakken, niet in aantal inch maar in cm.
Wat vind je nog fijn, en vanaf wanneer niet meer?

• EvanDriel
99ruud99 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:46:
Ligt eraan, als je reclame aanzet (promo acties heet dat bij hun) dan wel :)
Veel mensen willen een stock android, maar hebben niet door dat samsung een gigantische schil legt op android. Bij xiaomi zijn wel hoop mensen die er hoop bloatware vanaf halen, staan hele handleidingen hier op het forum voor. (google maar eens op de mi9t pro hier binnen tweakers).

Hoe groot zijn je broekzakken, niet in aantal inch maar in cm.
Wat vind je nog fijn, en vanaf wanneer niet meer?
Ja, ik ben me ervan bewust dat Samsung ook zeker niet schoon is.

De Motorola G7 past nog net, en die is 160 bij 75mm. Al vind ik die voor het mooie ook te groot.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:56

Harrie

NederVlaming

Misschien de "P30 Lite new edition"?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1508226;1541144/

Heb zelf een al wat oudere P20 lite, zie dat de nieuwere modellen wel weer ietsje gegroeid zijn.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 09:00
Pixel 3A?

PVO

• EvanDriel
Harrie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:38:
Misschien de "P30 Lite new edition"?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1508226;1541144/

Heb zelf een al wat oudere P20 lite, zie dat de nieuwere modellen wel weer ietsje gegroeid zijn.
Dank je wel! Ik zie nu dat het juist Huawei was die geen Play Store had helaas. Ik ben nogal vastgegroeid met Google vrees ik.
Dank je wel! Helaas is hier de camera niet goed genoeg van, zeker voor die prijs.

Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:56

Harrie

NederVlaming

EvanDriel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:45:
[...]

Dank je wel! Ik zie nu dat het juist Huawei was die geen Play Store had helaas. Ik ben nogal vastgegroeid met Google vrees ik.

[...]

Dank je wel! Helaas is hier de camera niet goed genoeg van, zeker voor die prijs.

Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken!
Hmmm, is dat iets van de laatste jaren dan? Mijn P20 lite heeft wel nog gewoon play store.

edit: Nvm, ik zie het ja... Dat is inderdaad wel een belangrijk punt.
Alls deze review klopt, is de P30 Lite nog een "oud" toestel, waar wel play store op beschikbaar is.
https://techpulse.be/revi...wei-p30-lite-new-edition/
Maar beetje onzeker wat er dan met updates gebeurd misschien.

[ Voor 22% gewijzigd door Harrie op 17-11-2020 18:43 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Ownkruid434
Zelfde als ts. Zit nu te orienteren om rondom black friday een mooie vervanging voor mijn S6 te vinden voor ongeveer hetzelfde budget als ts.

pricewatch vergelijker

[ Voor 9% gewijzigd door Ownkruid434 op 18-11-2020 11:47 ]

• EvanDriel
Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp!

Ik had de Samsung Galaxy M31 over het hoofd gezien, die krijgt wel goede reviews qua accu en camera. De Samsung bloatware is jammer, maar neem ik vanwege de specs maar op de koop toe. Ik denk dat die het gaat worden. Nu hopen op een mooi prijsje rond Black Friday. :)

• EvanDriel
Hm... en dan is er nog deze. Het wordt een nek-aan-nek-race denk ik...

pricewatch: Motorola One Fusion+ Blauw

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ik zou ook nog even kijken naar de Realme 7 Pro:
pricewatch: Realme 7 Pro (8GB ram) Blauw

Heeft van alles wat: OLED, snelle chip, 65W laden, stereo speakers, prima camera's, 4500mAh accu, uitbreidbaar geheugen en redelijk klein formaat

• EvanDriel
Potenscia schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:45:
Ik zou ook nog even kijken naar de Realme 7 Pro:
pricewatch: Realme 7 Pro (8GB ram) Blauw

Heeft van alles wat: OLED, snelle chip, 65W laden, stereo speakers, prima camera's, 4500mAh accu, uitbreidbaar geheugen en redelijk klein formaat
Oeh, ook een goede tip zeg, dank je wel!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
https://nl.aliexpress.com...a509c40caa18669dafcacad9d vanaf volgende week is ie in aanbieding bij ali

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ali is natuurlijk wat riskanter, maar goed gevonden.

Mogelijk heeft Realme zelf ook een aanbieding, want onderdaan deze pagina: https://event.realme.com/eu/black-friday-2020/
staat dat er nog meer aanbiedingen komen. Of ze de nieuwe 7-serie ook meenemen is wel de vraag.

• Ownkruid434
Ownkruid434 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:44:

pricewatch vergelijker
De M31 is vanaf nu €60 goedkoper met black friday deal. Weet niet of de M21 ook nog gaat dalen, maar als je twijfelt tussen die 2 is dat natuurlijk een no-brainer!

• jarodoakfield
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Realme heeft echt wel goede deals momenteel.
Realme x50 5G voor 279€
Realme x2 pro voor 379€ ( 855plus chipset en is de 8gb met 128 gb versie)
Maar die zijn niet compact maar zeker krachtig genoeg voor games en hebben een deftige camera setup.
Vooral de x2 pro als je 379€ Kan uitgeven is een zeer goede deal.

Ik ben ook aan het kijken maar de grootte is voor mij geen probleem. Ik gebruik hem ook zoals jouw voor gamen. Dat is wel het probleem een beetje , weinig compacte smartphones.

Ook in mijn picks:
Poco x3 nfc 64 gb ( sd card slot, 120 hz refresh rate ) 229€ en misschien met Black Friday aan 199€ te vinden dit is de echte value pick

Mi 10t lite 5G: deftige performance , 120hz display en mooie kleurcombo

De nieuwe realme 7 5G is ook net uit en is veel belovend. Maar ook niet compact. Maar volgens mij wel een betere keuze dan de 7 pro.
120 hz refresh rate , betere cpu, 5G support en 279€. Dus beter voor het gaming compartiment en ja een grote batterij. Maar dat hebben ze allemaal.
Als je de pro kiest zou ik hem via realme kopen. 299€ maar zeker van levering en 3 jaar garantie.

Maar volgende week is er ook nog de nieuwe redmi note 9 series launch. Het kan top of the Bill launch zijn met de 108 mp camera voor budget phone maar zal ook een groot model zijn.
26/11 is de official launch maar wanneer die hier zal beschikbaar zijn ...

[ Voor 14% gewijzigd door jarodoakfield op 22-11-2020 00:24 ]

• jarodoakfield
Ownkruid434 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:23:
[...]

De M31 is vanaf nu €60 goedkoper met black friday deal. Weet niet of de M21 ook nog gaat dalen, maar als je twijfelt tussen die 2 is dat natuurlijk een no-brainer!
Idd een No brainer tussen deze twee.
Maar de m31 is voor games geen goede optie vind ik.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Poco X3 was gisteren nog 156 euro op Amazon, deal is inmiddels verlopen zie ik.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik zou me toch eerst nog even inlezen in de relatie van megapixels in een camera tov de fotokwaliteit. Dat je de Google pixel lijn afschrijft omdat de camera niet goed genoeg is is erg raar, want die telefoons hun selling point is juist de zeer goede camera...

Als je de 48MP eis laat vallen en echt kijkt naar kwaliteit van de foto's zijn er veel meer opties.

reviews: Google Pixel 3a - Een geniale camera hoeft niet veel te kosten

• jarodoakfield
EvanDriel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:24:
Dag Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen en ik kom er niet uit. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik zoek een opvolger voor mijn Samsung Galaxy S6 (jaja, het is al een tijdje geleden). Deze is op sterven na dood, dus het wordt wel eens tijd.
Het probleem is dat de telefoons die aan mijn eisen voldoen eigenlijk veel te groot zijn. Ik wil graag dat hij in een broekzak (achterzak en 'voorzak') van een (dames)spijkerbroek past, maar dat is nog niet zo makkelijk.

Ik zoek een?
Wat ik belangrijk vind is: Android, zeer ruim maar liefst uitbreidbaar geheugen (iig 128 als het niet uitbreidbaar is), grote accu (dus makkelijk een dag mee bij veel gebruik) en een goede camera (liefst minimaal 48MP).

Eigenlijk is de Motorola G9 Plus degene die aan al mijn eisen voldoet... behalve dan dat hij veel te groot is. Als daar een kleinere versie van zou zijn was ik klaar.

Wat is je budget?
Tussen 200 en 300 euro. Misschien 350, aangezien de prijzen rond Black Friday misschien wat zullen dalen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik speel er veel spellen op en multitask als een malle, dus makkelijk switchen tussen apps is fijn. Ik maak veel foto's, dus een goede camera is erg belangrijk. En ik gebruik hem heel erg veel, dus de accu moet makkelijk een dag meegaan. Eigenlijk twee dagen, want ik wil er een tijdje mee doen en de accu wordt na verloop van tijd toch slechter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals ik al zei is de Motorola G9 Plus eigenlijk perfect, afgezien van de grootte. Er was een Xiaomi binnen budget (kan even niet vinden welke), maar die had geen uitbreidbaar geheugen en ik heb graag een playstore. De OnePlus Nord N10 leek hem even te zijn, maar is boven budget en nog steeds heel erg groot.
Over de Samsung Galaxy M21 of A51 las ik in reviews veel negatiefs over zowel de camera als de accu, dus die zijn ook niet ideaal als kandidaat.

Wie helpt me uit de brand? :)
Als je graag nog een compacte smartphone wilt en een goede camera heeft dan heb je nog de google pixel 4a. Staat nu aan 349€ bij fnac!
Das je Max budget maar is wel veel value for the money voor een compacte smartphone. En zoals eerder vermeld in deze topic. De single camera is echt wel top!
Pagina: 1