Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na 8 jaar mijn huidige PC uitgebuit te hebben is het tijd voor een nieuw future proof systeem. Dit wordt mijn eerste PC welke ik zelf zal gaan bouwen. Systeem zal gebruikt worden voor werk (data-analyses), 4K video editing (Adobe Premiere Pro) en foto editing (Adobe Photoshop). Er wordt soms op gegamed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ben weer van plan om de komende 8 jaar hetzelfde systeem te gebruiken, dus het mag wel wat kosten. Budget is rond de €2.500 - €3.000 exclusief monitor. Kan natuurlijk meer kosten als het nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis. Ik heb het volgende monitor:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb mijn systeem met de volgende redeneringen samengesteld:
Nee, geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een stille werk PC die future proof is voor minimaal de komende 5 jaar.
Ga je overklokken?
Op dit moment geen plan om te overklokken, wellicht later in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals jullie merken zijn er nog veel punten waarover ik twijfel, zou graag jullie mening willen horen t.a.v. mijn build. Er hoeft geen RGB in, het moet meer een werkpaard worden. Mochten jullie nog adviezen hebben ten aanzien van de verschillende componenten hoor ik het graag. Dank jullie wel voor jullie hulp!
Na 8 jaar mijn huidige PC uitgebuit te hebben is het tijd voor een nieuw future proof systeem. Dit wordt mijn eerste PC welke ik zelf zal gaan bouwen. Systeem zal gebruikt worden voor werk (data-analyses), 4K video editing (Adobe Premiere Pro) en foto editing (Adobe Photoshop). Er wordt soms op gegamed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ben weer van plan om de komende 8 jaar hetzelfde systeem te gebruiken, dus het mag wel wat kosten. Budget is rond de €2.500 - €3.000 exclusief monitor. Kan natuurlijk meer kosten als het nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis. Ik heb het volgende monitor:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | LG 34WN80C-B Zwart | € 649,- | € 649,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 649,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb mijn systeem met de volgende redeneringen samengesteld:
- CPU: Verschil prijs tussen Ryzen 7 en Ryzen 9 te weinig om niet voor de Ryzen 9 te gaan. Heb deze tevens ook al besteld bij Megekko (plaats 401 van de 800 bestellingen).
- Moederbord: Twijfelde heel lang tussen de B550 en X570 MSI Tomehawk, echter toch voor de X570 gegaan omdat het niet veel scheelt qua prijs en toch future proof is voor als ik later meer gebruik wil maken van de PCIE 4.0.
- Videokaart: Twijfel tussen 6800XT en RTX3080, maar aangezien RTX3080 niet beschikbaar is en ik toch voor de AMD CPU ga, ga ik proberen voor de 6800XT te gaan.
- CPU-koeling: Twijfel tussen een air cooler en liquid cooler. Zie veel goede reviews over de Artic AIO, vandaar mijn keuze daarop beland (boven de Dark Rock Pro 4).
Nee, geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een stille werk PC die future proof is voor minimaal de komende 5 jaar.
Ga je overklokken?
Op dit moment geen plan om te overklokken, wellicht later in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals jullie merken zijn er nog veel punten waarover ik twijfel, zou graag jullie mening willen horen t.a.v. mijn build. Er hoeft geen RGB in, het moet meer een werkpaard worden. Mochten jullie nog adviezen hebben ten aanzien van de verschillende componenten hoor ik het graag. Dank jullie wel voor jullie hulp!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 616,50 | € 616,50 |
1 | Moederborden | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | € 207,58 | € 207,58 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 280 | € 90,44 | € 90,44 |
1 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm | € 19,70 | € 19,70 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 178,- | € 178,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 750W | € 137,04 | € 137,04 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.444,21 |