Sorry, oud topic, maar ik heb er net eentje opgehangen dus ik dacht nog even mijn ervaringen te delen voor de toekomst.
Betreft een 55Q95T met een no gap wall mount van Multibrackets, voor nog geen 5 tientjes scheelt dat meer dan de helft met de originele wall mount van Samsung:
https://www.bol.com/nl/nl...evisies/9200000098265646/
De TV hangt "vrij strak" tegen de muur. Volledig strak is per definitie onmogelijk, omdat de beugel uit een muurdeel en een TV-deel bestaat. Het TV-deel valt keurig binnen de uitsparing achterop de TV, maar
Samsung heeft geen rekening gehouden met het muurdeel van de beugel. De materiaaldikte van de muurplaat plus het ringetje plus de boutkop
lever je aan de bovenkant dus altijd in. Om dat aan de onderkant op te vangen, kun je gebruik maken van de eerder genoemde spacers en/of van de meegeleverde "opdikstrips" die je aan de onderzijde van de TV kunt plakken. Ik heb voor de strips gekozen. Dat garandeert meteen dat de invisible connect kabel niet klem komt te zitten, omdat
Samsung ook is vergeten om daar een uitsparing voor te maken. Bij mij hangt de TV uiteindelijk zo'n anderhalve cm van de muur af, boven iets meer dan onder. Daar zie je vrijwel niks van, maar "no gap" wil ik het niet noemen. Het verschil tussen boven en onder stoort mij totaal niet, maar zou eventueel nog op te vangen zijn door een dubbele in plaats van een enkele laag opdikplakstrips.