Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsco61
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo Mede tweakers,

Ik ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met de no gap wall mount in samenwerking met de samsung q90t. Officieel is hij alleen voor de q95t maar ik vraag mij af of iemand het toevallig geprobeerd heeft met de q90t. Verschil zit hem in de one connect box, maar mijn kabels kunnen rechtstreeks van achter de te de muur in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 08:36
Zover ik weet kan de no gapp wallmount niet op een q90T, deze heeft de hele vorm niet in de behuizing van de wallmount waar een q95T dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsco61
miniterror schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:27:
Zover ik weet kan de no gapp wallmount niet op een q90T, deze heeft de hele vorm niet in de behuizing van de wallmount waar een q95T dat wel heeft.
Goed om te weten, ik dacht dat het alleen te maken had met de one connect box maar als de hele vorm niet past houd het helaas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:50
Ik heb de no gap wallmount in combinatie met mijn Q90R wist niet dat de Q90T een andere achterkant had.
Maar ik heb er dus geen problemen mee en hangt echt als gegoten in combinatie met de 1 box

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
Op internet een afbeelding van beide gevonden.

Q90T: https://i.rtings.com/imag.../q90t/q90t-back-small.jpg

Q95T: https://www.flatpanelshd..../Samsung_Q95T_large_1.jpg

Die 4 kante uitsnijding in de achterkant is er niet op de 90, daar valt de no gapp wall mount in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsco61
miniterror schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:15:

Die 4 kante uitsnijding in de achterkant is er niet op de 90, daar valt de no gapp wall mount in
Bedankt voor je duidelijke uitleg, jammer maar dan houd het op. Ga ik even verder zoeken naar een mooie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astroide
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik ben ook voornemens om de 65Q90T te kopen en wil deze zo plat mogelijk aan de muur hangen. Heeft iemand dit voor elkaar gekregen, bijvoorbeeld met de Vogel's Thin 505? Hoeveel hangt de voorzijde van de tv dan van de muur, of heb je er foto's van. Mag ook reageren als je een ander type beugel toegepast hebt om hem zo dicht mogelijk tegel de muur te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

miniterror schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:15:

Off topic, dus de achterkant is iets dieper gemaakt om daar vervolgens een wall mount in te kunnen laten vallen? Is dat niet een nogal botte manier om "no gap" te bewerkstelligen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astroide
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-02-2021
Vind het persoonlijk wel een slimme oplossing van Samsung, om de beugel verdiept in de achterkant van de tv te laten zakken. Maar dit 'idee' zit alleen op de Q95T en die heeft een one connect box. Daar lees je verschillende ervaringen over (erg warm worden, breken van glasvezel kabel, e.d.), wat mij niet gerust stelt. En je leest ook in reviews dat sommige mensen de tv aan een no-gap wall mount niet 'recht' tegen de muur krijgen (verschil tussen boven en onderkant). Misschien zijn er mensen met ervaring hieromtrent?

Daarom zou ik liever naar de Q90T gaan, maar de vraag is dan, hoe dicht krijg je hem tegen de muur.

[ Voor 19% gewijzigd door Astroide op 04-02-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
Astroide schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:24:
Vind het persoonlijk wel een slimme oplossing van Samsung, om de beugel verdiept in de achterkant van de tv te laten zakken. Maar dit 'idee' zit alleen op de Q95T en die heeft een one connect box. Daar lees je verschillende ervaringen over (erg warm worden, breken van glasvezel kabel, e.d.), wat mij niet gerust stelt. En je leest ook in reviews dat sommige mensen de tv aan een no-gap wall mount niet 'recht' tegen de muur krijgen (verschil tussen boven en onderkant). Misschien zijn er mensen met ervaring hieromtrent?

Daarom zou ik liever naar de Q90T gaan, maar de vraag is dan, hoe dicht krijg je hem tegen de muur.
Spreek uit persoonlijke ervaring.
In de set zitten een soort spacers, daarmee kan je de onderkant afstellen en hoever de onderkant van de muur af hangt.
Zonder gebruik van die spacer hangt het scherm inderdaad schuin naar voren, onderkant hangt dan strak tegen de muur aan en de bovenkant hangt een 3cm van de muur af, tv hangt dus een beetje \ tegen de muur.
Als je de spacers gebruikt hangt de TV | maar wel in zijn geheel een 2cm van de muur af ondanks dat het "no-gapp" heet, wat dat aangaat doet mijn huidige LG GX het een stuk beter om strak tegen de muur te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

JME

zeg maar Jamie

Sorry, oud topic, maar ik heb er net eentje opgehangen dus ik dacht nog even mijn ervaringen te delen voor de toekomst.
Betreft een 55Q95T met een no gap wall mount van Multibrackets, voor nog geen 5 tientjes scheelt dat meer dan de helft met de originele wall mount van Samsung: https://www.bol.com/nl/nl...evisies/9200000098265646/

De TV hangt "vrij strak" tegen de muur. Volledig strak is per definitie onmogelijk, omdat de beugel uit een muurdeel en een TV-deel bestaat. Het TV-deel valt keurig binnen de uitsparing achterop de TV, maar Samsung heeft geen rekening gehouden met het muurdeel van de beugel. De materiaaldikte van de muurplaat plus het ringetje plus de boutkop lever je aan de bovenkant dus altijd in. Om dat aan de onderkant op te vangen, kun je gebruik maken van de eerder genoemde spacers en/of van de meegeleverde "opdikstrips" die je aan de onderzijde van de TV kunt plakken. Ik heb voor de strips gekozen. Dat garandeert meteen dat de invisible connect kabel niet klem komt te zitten, omdat Samsung ook is vergeten om daar een uitsparing voor te maken. Bij mij hangt de TV uiteindelijk zo'n anderhalve cm van de muur af, boven iets meer dan onder. Daar zie je vrijwel niks van, maar "no gap" wil ik het niet noemen. Het verschil tussen boven en onder stoort mij totaal niet, maar zou eventueel nog op te vangen zijn door een dubbele in plaats van een enkele laag opdikplakstrips.
Pagina: 1