Kan bass en trebel niet meer regelen onder win2k

Pagina: 1
Acties:

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Ik heb een sb live met zo'n setje boxen eraan, nou staat standaard de bass best hard en daar is de rest van mijn familie niet zo blij mee. Nu kan je de bass zachter zetten achterop de bassbox maar soms is dit niet voldoende.

Daarom kon ik in win 98 met het proggie wat je erbij krijgt de bass en trebel nog verder naar beneden zetten.

Maar sinds ik win2k heb geinstalleerd is deze functie verdwenen :( , ik heb wel de drivers voor win2k gedownload en geinstalleerd.

Het gevolg is nou dat ik de muziek heel zacht moet zetten om de bass er zo veel mogelijk uit moet halen. :(

Iemand nog meer last van deze 'bug' of mensen die nog gewoon hun bass kunnen regelen onder win2k.

En zou er misschien nog een andere oplossing zijn? Ik gebruik winamp aangezien dat gewoon de fijnste is.

Oh ja en dan nog een probleem ik heb soms dat de muziek in 1 keer van hard naar zacht gaat en anders om, zeer irri als in 1 keer die muziek kei hard gaat. Dit ligt niet aan de mp3 want als ik nog een keer hetzelfde stuk afspeel dan doet hij het niet. Kan het zijn dat dit in de volume regelaar zit van de boxen? (surroundsetje van creative 1500)

bvd voor het reageren.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

euhm....

De gewone (windows) volumeregeling...

Onder 'opties' -> 'geavanceerde volumeopties' aanvinken en dan komt er zown knopje 'geavanceerd' onder 'regeling voor balans' is dat wat je bedoelt?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook win2k met een sb 64pci en kan ook geen bass/treble regelen in die standaard geluidsmixer van windows. Wat je wel kunt doen in winamp is in de equalizer de bass/treble aanpassen (wel ff de equalizer op 'on' zetten ;) )

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 22:02 schreef nietzman het volgende:
euhm....

Onder 'opties' -> 'geavanceerde volumeopties' aanvinken en dan komt er zown knopje 'geavanceerd' onder 'regeling voor balans' is dat wat je bedoelt?
dat knopje zit er bij sommige geluidskaarten/drivers dus niet....

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 22:02 schreef nietzman het volgende:
euhm....

gvd dat ik daar nou niet op gekomen was zeg..... |:( |:( |:(

Na ja dan heb ik het ook niet meer nodig in de software van creative zelf.

Maar dan zit ik nog wel met het probleem dat de muziek af en toe harder gaat, iemand nog meer last daarvan??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is dat je master volume wat harder gaat of alleen je wave volume?
Wat met winamp nog wel eens wil gebeuren is dat je het volume van wave in je win-volumeregeling lager zet maar dat winamp het bij het volgende nummer weer op het eigen hogere nivo zet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 00:31 schreef BackSlash32 het volgende:
Is dat je master volume wat harder gaat of alleen je wave volume?
Wat met winamp nog wel eens wil gebeuren is dat je het volume van wave in je win-volumeregeling lager zet maar dat winamp het bij het volgende nummer weer op het eigen hogere nivo zet.
Dat is het probleem juist er gaat niet 1 volume harder.

En het gebeurt ook in 1 nummer zelf en dan meerdere malen.

Kzat eerst te denken aan een hacker die met mijn volume zat te kloten ofzo, maar da was het zeker niet :)

Nu denk ik dat het aan de volume knop ligt van mijn boxensetje (creative 1500) maar ook al zit ik aan de volume knop van die dan wil hij een halve min erna ook weleens problemen geven.

Het rare is dat het maar heel af en toe gebeurt.

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:58
Jah dat heb ik ook. Als ik m'n pc opnieuw opstart / uitdoe knalt m'n volume in een keer vol open.... (dat wil je niet meemaken hier) Oplossing: boxen uitzetten voor je win afsluit :Y)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 15:49 schreef Sabbath het volgende:
Jah dat heb ik ook. Als ik m'n pc opnieuw opstart / uitdoe knalt m'n volume in een keer vol open.... (dat wil je niet meemaken hier) Oplossing: boxen uitzetten voor je win afsluit :Y)
Maar heb je dit alleen als je hem opstart??

Ik heb het dus gewoon zomaar als de pc aanstaat, dus niet als die opstart.

Net was het nog ff heel erg, in 1 keer kei hard en toen weer normaal, dacht het is over, niets dus weer keihard... :( wordt er wel een beetje moe van ;(
Pagina: 1